פרשת חיי שרה נכון להיום 2017 / מאת: דוד שחר (בן אשר זליג הלוי)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('037d61a6-eff2-4a23-b833-b79c347b0cfe','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26861,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('037d61a6-eff2-4a23-b833-b79c347b0cfe','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26861,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בפרשה זו אנו נפרדים משרה אימנו בהיותה בת 127 שנים. היא משאירה לנו חותם אישי כאם הראשונה במסורת היהודית. לפי חז"ל, הייתה שרה בת 15 שנים ואברהם בן 25 שנים כשהתחתנו. הייתה שותפות גורל בין שרה ואברהם באמונתם באל אחד ובמסע לארץ כנען.

פרשת חיי שרה
שרה הייתה עקרה עד גיל 90 שנים ולא האמינה שהיא תוכל ללדת אי פעם, אך אלוהים משנה את גורלה מרגע שהוא משנה את שמה משרי לשרה והיא נכנסת להריון ויולדת את יצחק בנה יחידה. באותה עת, היא מחליטה לגרש את הגר וישמעאל כדי למנוע מלחמות ירושה בעתיד. שרה הייתה מאוד יפה ומלכים חשקו בה לעצמם, אולם אלוהים תמיד הגן ושמר עליה. בתורה לא מספרים לנו איך התמודדה עם עקדת יצחק, היא לא זכתה לחתן את יצחק, אבל זכתה לכלה בדמותה. חייה עברו בנדודים, רעב בארץ כנען ועקרות במשך שנים רבות. התורה רואה אותה באור חיובי, למרות שהיא יזמה שהגר תלד בן יורש לאברהם, אף על פי שאלוהים הבטיח לו בן יורש מזרעו. 
שרה לא פתרה את הדילמה שנוצרה מלידת ישמעאל, כאשר מזרעו קמו לעם ישראל אויבים מרים וקשים עד עצם היום הזה. הם רוצים מאוד בעלות על המקומות הקדושים ליהודים. 

אברהם קונה חלקת קבר במערת המכפלה תמורת 400 שקלים. המקום הופך להיות אחוזת קבר של אבותינו ומקום קדוש ליהודים ולמוסלמים. המחלוקת על המקום קיימת עד היום והייתה שם שפיכות דמים במהלך ההיסטוריה בין יהודים וערבים על החזקה של המקום. בחברון ובירושלים נרצחו יהודים רבים ע"י המוסלמים.
אברהם מאוד זקן והוא רוצה למצוא לפני מותו שידוך לבנו יצחק. הוא קורא לאליעזר מנהל משק ביתו וממנה אותו למצוא שידוך טוב ליצחק, את הנערה האידאלית בארם נהריים לבנו. הוא לא רוצה אישה כנענית. אליעזר יוצא למסע עם עשרה גמלים עמוסים מכול טוב ונדוניה נכבדת לכלה המיועדת. הוא מגיע לבאר מים לפנות ערב כשהשואבות יוצאות. הוא מתפלל "לאלוהי אברהם" שיעזור לו למצוא את הנערה הנכונה. רבקה יוצאת לבאר מים ואליעזר מבקש ממנה לתת לו מים מהכד שלה. היא נותנת לו מים מכדה וגם שואבת מים לגמליו. אליעזר עומד נפעם ונרגש ונותן לרבקה נזם זהב ושני צמידי זהב. הוא שואל אותה בת מי היא ומבקש ממנה מקום ללון בלילה. היא אומרת לו שהיא "בת בתואל בן מלכה אשר ילדה לנחור", ושיש להם תבן ומספוא וגם מקום ללון בלילה.
אליעזר מתרגש מאוד ונפעם מגודל הצלחתו למצוא את הנערה הנכונה. הוא משתחווה "לאלוהי אברהם" שעזר לו למצוא את דרכו. רבקה רצה לביתה ומספרת על אליעזר ומראה להם את המתנות שקיבלה ממנו. לבן, אחיה, מזמין את אליעזר לביתו, והוא מספר להם על אברהם ומטרת שליחותו. הוא מתאר את עושרו הגדול של אברהם בארץ כנען. לבן ובתואל מסכימים לשידוך של רבקה עם יצחק. אליעזר מוציא נדוניה גדולה של כלי כסף וזהב, בגדים ומגדנות ונותן לאחיה ואמה. רבקה מסכימה לצאת למסע עם אליעזר לארץ כנען. משפחתה מצרפים לרבקה את המינקת שלה ומברכים אותה: "אחותנו, את היי לאלפי רבבה, ויירש זרעך, את שער שונאיו". רבקה יוצאת לדרך עם אליעזר לארץ כנען ופוגשת בדרך את יצחק. השידוך מצליח ויצחק מביא אותה לאוהל שרה ונוצרת אהבה ממבט ראשון ביניהם. 
אברהם מת בגיל 175 שנים, זקן ושבע, ונקבר במערת המכפלה ע"י יצחק וישמעאל יחד. אלוהים מברך את יצחק בכול. ישמעאל מת בגיל 137 שנים, ומזרעו קמים 12 עמים כמו שהבטיח אלוהים להגר.
"לא תיקח אישה לבני מבנות הכנעני". אברהם לא רוצה לבנו אישה כנענית מבנות המקום. אישה כנענית לא באה בחשבון והוא שולח את אליעזר לארם נהריים למצוא אישה טובה. הוא משביע אותו ובכך אברהם מראה לנו בפרשה את חשיבותה של אישה טובה לבנו יצחק. אליעזר משרת את אמונתו של אברהם, זונח את רצונותיו האישיים ויוצא לשליחות הזאת למצוא אישה ראויה ליצחק. הוא מגיע לבית לבן ובתואל כשדכן ממולח, שיודע את כללי הטקס והפולחן של תושבי המקום. התנהגותו של אליעזר ראויה ללימוד וחיקוי. ביטחונו "באלוהים של אברהם" גדולה מאוד, למרות שהוא עצמו עובד אלילים. אליעזר מאמין שלאברהם יש אלוהים שאינו שייך לו. השידוך מצליח ואברהם מכריז על יצחק כיורש יחידי. 
"ויגוע וימות אברהם בשיבה טובה, זקן ושבע". אברהם זוכה מאלוהים לבן יורש מזרעו ולכלה שממשיכה את דרכה של שרה. אלוהים בירך את אברהם בכל והגן עליו כל ימיי חיו מכל מבקשי רעתו. אברהם הוכיח לנו את גודל אמונתו באלוהים ועמד בכול הניסיונות. לאברהם קבלות רבות על מעשיו. מנהיגותו, יושרו האישי, מוסריותו ואמונתו באל אחד. הוא נותן לנו דוגמא אישית לכל אורך חייו. אלוהים מבטיח לו שמזרעו יקום עם גדול. אברהם אבי האומה נמצא תמיד בכל התפילות ובמסורת היהודית. אנחנו כעם היהודי הולכים בדרכו ובאמונה באלוהים. הוא השאיר לנו כמורשת חוכמת חיים, אמונה ביושר ובצדק והזכות שלנו על א"י. 
אברהם קונה אחוזת קבר בכסף מלא וזו התחלת ההתיישבות היהודית בא"י. חשוב מאוד לכל אחד לסיים את חייו נכון. כדי שהמציאות שלנו תהיה כמו של אברהם - עלינו להאמין שהכול אפשרי. אלוהים רוצה שנראה לו מאמץ מכל הלב כדי שנהיה ראויים להשגחתו. אין מתנות חינם מאלוהים. עם ישראל שילם על התנהגותו הרעה בגלות ארוכה מאוד. עמי העולם רוצים כל הזמן לערער על זכותנו על ארץ ישראל. חסרי האמונה שבתוכנו גורמים לסדקים בחוסן הלאומי ובאחדות. ארגוני השמאל השונים עוזרים לאויבנו ומספקים להם עזרה ומידע רב על חיילנו וגורמים לנו נזק רב. עלינו להיות מאוחדים יחד מול כול הארגונים שפועלים נגד המדינה.       
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה