'איש החסד של הדרום': קובי אסקפור, האיש שהחליט להקדיש את חייו לעזרה לנזקקים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f45e97a0-0d6f-4222-b97e-c27449d89d70','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f45e97a0-0d6f-4222-b97e-c27449d89d70','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

היה זה רגע אחד שבו החליט קובי ארז אסקפור (44), תושב ראשון לציון, לפרוץ את כל המחסומים ולהקדיש את חייו לעשייה למען חלשים. בן רגע הוא פרץ לתודעתם של עשרות אלפי אנשים ברחבי הארץ בעקבות סרטון כנה, אמיתי וחודר שפרסם בפייסבוק וגרף מאות אלפי צפיות. כעת, הוא מסייע לנזקקים בכל רחבי הארץ, בעיקרם מאזור הדרום, אשדוד וסביבתה, ראשון לציון, גן יבנה, אשקלון, שדרות ועוד, בארגון שאט אט רוקם עור וגידים, העונה לשם "חסדי אברהם: חזקים למען חלשים".
אסקפור: "אם אנחנו כחברה לא נדאג לחלשים, נכשלנו"

"אם אנחנו כחברה לא נדאג לחלשים, נכשלנו" | קובי אסקפור - פייסבוק

"כשילד בן 10 שאתה לא מכיר בכלל, רואה אותך – רץ לכיוונך, מחבק לך את הרגל ואומר - קובי, אני רעב אפשר סנדוויץ? הלב שלך נחמץ. אתה לא יכול להישאר אדיש, תאמין לי" הוא מספר ומוסיף: "כשאתה פוגש קשיש ערירי וחולה שניתקו לו את החשמל, ואין כלל מי שישמע אותו..." - כל זאת ועוד מיני רבים מהסיפורים והמקרים שתשמעו מפי האיש שהחליט להקדיש את חייו למען החלשים.

קובי ארז אסקפור (44), תושב ראשון לציון, גורר אופנועים במקצועו, הרים את הכפפה והחל להקדיש את מרבית זמנו לנזקקים לפני כחצי שנה. כך, מדי שבוע הוא מסייע לעשרות משפחות מעוטות יכולת ובכללם גם קשישים. אם תשאלו אותו מדוע הוא עושה זאת, ישיב בשיא הפשטות: "זה עושה לי טוב".

קובי אסקפור בסיוע למשפחה נזקקת | פייסבוק

בעברו כבר סייע לנזקקים, אולם בקיץ האחרון החליט אסקפור לקחת את זה שלב אחד קדימה ולהתמסר לעשייה למען החלשים. מאז הוא מסייע לרבים ברחבי הארץ, מאילת ועד קריית שמונה, כאשר עיקר הפעילות מתמקדת באזור גוש דן, אשדוד והסביבה.

באמצעות סרטון אחד שהפיץ ברשתות החברתיות הצליח אסקפור לגעת בדרכו הייחודית באינספור אנשים ולהניעם לתרום ולהירתם, וכך גם הפך באופן מיידי למוקד פניות עבור אלו הזקוקים לסיוע. הוא לכשעצמו אינו בוחל באמצעים, דואג לומר את האמת בפנים, בצורה הברורה והחדה ביותר, מה שהפך אותו למוסד חסד של אדם אחד בלבד.

צפו, סרטון הוידאו המדובר >>

יש את אלו המטילים ספק בדרך בה הוא עושה את הדברים, אולם בדרכו זו הצליח אסקפור לסייע כבר למאות אנשים במהלך החודשים האחרונים. הכוונה כמובן לפרסומים המוחצנים והגלויים בפייסבוק, על גיוס התרומות והסיוע לחלשים. המטרה בדרך הזו לדבריו, היא לעלות את המודעות בקרב הציבור לחלשים ולנזקקים שבינינו, וכן בכדי לא ליפול במרמה של אנשים שכן הכל קורה בשקיפות לנגד עיני הציבור.

במהלך הדרך זכה אסקפור לתמיכה רחבה של לא מעט אישים, בהם פוליטיקאים ומוזיקאים מפורסמים התומכים בעשייתו ומפיצים אותה ולו רק בכדי להגיע לכמה שיותר אנשים, בעזרתם אפשר יהיה לסייע לחלשים.

צפו, שרת התרבות מירי רגב, בתמיכה בעשייתו של קובי >>

ההתמקדות שלו כיום היא בסיוע של מזון, חשמל, בגדים ותרופות באופן מיידי, כאמור סיוע S.O.S. את הפניות שמקבל, לרוב באמצעות הודעת וואטסאפ, הוא מפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, שזוכה לפופולריות רבה בעקבות פעילות החסד שמקיים. כשמדובר באדם או משפחה שאין באפשרותו להגיע אליהם מפאת המרחק, פונה אסקפור לתושבי הישוב ממנו הגיעה הפניה בבקשה לסיוע. כך למשל סייע בשבוע האחרון למשפחה באילת.

האופן שבו קורים הדברים הוא מפתיע ביותר. בד"כ עם פרסום הבקשה לסיוע בעמוד הפייסבוק, זוכה אסקפור למענה כמעט באופן מיידי, מה שהופך אותו לגורם המחבר בין העזרה והנתינה לאלו הזקוקים להן.  אחרי שהוא מקבל פניית בקשה לסיוע, אסקפור בוחן אותה לפי מידת הצורך, ומוודא שאכן מדובר באדם הזקוק לסיוע, וזאת אחרי שחווה פעולות תרמית מצדם של אנשים אשר ניצלו את ההזדמנות.

כך מסייע אסקפור לחלשים | צילום מסך פייסבוק

הוא מספר על הרבה אנשים טובים שבמהלך הדרך נתנו בו את אמונם, בהם גם בעלי עסקים שתמכו וסייעו, כל אחד כפי יכולתו, ולו בלבד בכדי להצית את השמחה, להאיר את ליבם של הנזקקים ולסייע להם. מעבר לסיוע במוצרי מזון, פועל אסקפור בעוד כמה מישורים. מדי שבוע הוא מחלק סלי מזון בקרב משפחות נזקקות לקראת השבת ובשעות הערב הוא נוהג לבקר קשישים ולשמח אותם, בין היתר גם להאיר את ליבם של  ילדים בבתי חולים.

מעבר לסיוע במזון כאמור, דואג אסקפור גם לשמח את החלשים גם בדרכים נוספות. בימים אלו למשל, גויסו במסגרת פעילותו תרומות של חמישה מחשבים חדשים אותם יחלק אסקפור לאלו שאפילו לא עלה בדעתם לרכוש מחשב לילדיהם, מפני שידם אינה משגת.

לאחרונה, חברה אליו בדרך המקרה לגמרי, הגברת לינה אבוחצירה, מנהלת חשבונות במקצועה, אשר סייעה ועודה מסייעת לקשישים, ניצולי שואה ומשפחות נזקקות באופן קבוע מזה שנים. אבוחצירה נחשפה לעשייתו של אסקפור ובאחת הפניות שקיבלה הסתייעה בו בכדי לסייע לקשיש שנזקק לבגדים.

אסקפור ולינה אבוחצירה, מחלקים בגדים למעוטי יכולת | פייסבוק

כעת פועלים השניים יחד בארגון 'חזקים למען חלשים' שהקים אסקפור, בשאיפה שזה יהפוך לעמותה בעתיד הלא רחוק ובהמשך גם, בכוונתם להקים מעין בית תמחוי בו יוכלו לבשל בכמויות גדולות מדיי שבוע ולהאכיל כמה שיותר נפשות.

אסקפור: "אם אנחנו כחברה לא נדאג לחלשים, נכשלנו. שאלת מדוע אני עושה זאת? אני שואל אותך - למה לא בעצם? תחשוב על זה: בן אדם כמונו, צעיר ובריא, יכול ללכת לעבוד, אבל בן אדם בן 80 לא, זה קורע את הלב. יש דברים שבשבילנו זה לא ביג דיל ולאחרים זה כל עולמם. יש אנשים שהולכים לישון רעבים, ביניהם גם ילדים וקשישים, כאלו שלא יודעים אפילו מה זה ארוחת חג. המטרה שלנו למצוא אותם ולעזור להם."

ביום ראשון הקרוב (23.12) יצאו מהארגון לשמח ילדים בגנים מיוחדים. כל מי שירצה להצטרף או לתרום שקיות הפתעה מוזמן ליצור קשר. לפרטים נוספים לחצו כאן!

לתרומות >>> מספר חשבון 29193, סניף 157, בנק דיסקונט, מספר בנק 11, על שם קובי אסקפור.
לעמוד הפייסבוק של קובי לחצו כאן!
לקבוצת הפיסבוק "חזקים למען חלשים" לחצו כאן!
בוואטסאפ: 050-797-9990

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה