אמנות עם תקווה: ציורי הנשים החטופות יתלו בפארק הלאומי

$(function(){setImageBanner('d2fef0e2-5366-4366-b3b6-5e6d9fd9a220','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האמן תום לב יציג תערוכה עם ציורי נשים שנחטפו לעזה. ״בחרתי לצייר 14 גיבורות שעבורן התקווה עדיין קיימת״

קיר החטופים בפארק הלאומי הפך להיות אחד המקומות המזוהים ברמת-גן עם המאבק והתפילה להשבתם של 134 החטופים שנמצאים עדיין בשבי החמאס. כחלק מהפעילות אותה מארגן מטה החטופים ברמת גן-גבעתיים, תוצג ותתלה מחר (שבת) במקום תערוכה חדשה, שבו יציג האמן תום לב 14 ציורים של נשים שנחטפו בשבי החמאס ועדיין קיימת תקווה לחזרתן בחיים. 

 תום לב עם ציור של שירי ביבס החטופה בשבי החמאס

רגע לפני אירוע השקת התערוכה, שוחחנו עם לב שסיפר לנו על סדרת הציורים החדשה שתוצג בקיר החטופים החל ממחר ועל הבחירה לצייר גיבורות מעוררות השראה. ״במקצועי אני מהנדס תוכנה״, פותח את השיחה לב. ״מאז ומתמיד ציירתי ובתקופת הקורונה חזרתי לצייר בצורה אינטנסיבית יותר. תוך כדי החזרה, חיפשתי השראות והגעתי למסקנה עם עצמי שתהליך היצירה חשוב לי כמקום שדרכו אוכל להביע. עבורי, הציור זה ביטוי למקום רגשי. יש אנשים שמציירים טבע דומם, נוף או אלמנטים אחרים ועבורי הציור זה מקום ביטוי לרגש. באותה התקופה היינו בתהליך פונדקאות עם ביתי הבכורה, ושמתי לב כמה נשים מעוררות השראה סובבות אותי, אחת מהן היא מורגן, הפונדקאית שלנו. תוך כדי ההבנה, חשבתי על כך שלנשים לעולם לא תהיה את אותה נקודת הפתיחה שלנו יש כגברים וזה משהו שתמיד הפריע לי. ראיתי את זה סביב הנשים בחיים שלי, שצר לי עליהן שנקודת הפתיחה שלהן לא הייתה לשלי. כשחזרתי לצייר ובמקביל אני יודע שהולכת להיוולד לי בת, התחלתי להסתכל על העתיד ושאלתי את עצמי לאיזה עולם אני מביא את ביתי? בנקודה הזו היה לי חשוב להביע עמדה והדרך שבחרתי היא דרך ציור פורטרטים של נשים מעוררות השראה. לאורך השנים ציירתי נשים רבות בהן הנסיכה דיאנה, גולדה מאיר, מירית הררי, אופרה ווינפרי, אנה פרנק, לינוי אשרם, גל גדות, פנינה רוזנבלום, רונה רמון ודנה אינטרנשיונל. עם כל אחת מהן הרגשתי חיבור והן עוררו בי השראה בתקופת זמן מסוימת״.

״מאז ה-7 באוקטובר״, ממשיך לב, ״אחרי שעבר השוק הראשוני, האבל והדכאון וכל שלבי ההתמודדות עם האסון הנורא שפקד אותנו, ובטח עם ילדים קטנים שפתאום אתה חושב עוד יותר על העתיד שלהם, חשבתי איך אני יכול לתרום למצב במדינה. מצד אחד הרצון לתרום ומצד שני תחושת האשמה שאני לא יודע איך לעשות זאת, הביאו אותי להבנה ותחושה שאני חייב להביע את הרגש שלי בצורה מסוימת. כאב לי מאוד לשמוע את סיפורי הנשים שנחטפו ועד עכשיו זה עדיין כואב, זו תחושת חוסר נוחות שאתה מסתובב איתה כל הזמן. בזמן הזה הבת שלי גדלה ואני עוד יותר לא יודע לאיזה עולם היא גדלה, ובגלל שהאג׳נדה שלי היא לצייר נשים מעוררות השראה, בחרתי לצייר 14 גיבורות שעבורן התקווה עדיין קיימת. זאת הייתה הדרך שלי לבטא את הרצון שיחזרו כמה שיותר מהר וכמובן לתת להן את הצבע שמגיע להן. שנוכל לראות לראות אותן מלאות בצבע, שמחות, חיות ועשירות״. 

״בסופו של דבר״, גילה לנו האמן, ״המטרה היא להעניק את הציורים המקוריים לחטופות שיחזרו ולמשפחות שלהן שיוכלו לבחור אם לקבל את הציור לפני חזרתן או אחרי״. 

בימים אלו מציע למכירה לב סדרת כרטיסי ברכה עם דמויות נשים מעוררות אותן צייר, בחנות האון ליין שלו ובנקודות מכירה בהן מסעדת ״ג׳וי גארדן״ שבפארק הלאומי.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה