" בין כפות המאזניים " ספרו הראשון של נועם קלוש תושב נתיב העשרה

$(function(){setImageBanner('b72a6b6d-2469-4757-8289-4483e17483e7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר יותר מעשור של עבודה בהייטק, נועם קלוש תושב נתיב העשרה (במקור מעין הבשור) נשוי ואב לשניים, החליט לממש את החלום הישן והתשוקה לכתוב ספר. בספרו הראשון "בין כפות המאזניים" הוא מצליח ליצור עולם שלם של יש מאין מהדמיון האישי שלו, אשר פותח בפני הקוראים צוהר אל חייהם של חולי הנפש בישראל ובני משפחותיהם והתמודדותם הבלתי אפשרית עם המחלה והשלכותיה, המטלטלות אותם ללא הרף בין ייאוש לתקווה.

קלוש בן 41, נשוי פלוס שני ילדים . גר כיום במושב נתיב העשרה, במקור ממושב עין הבשור, לאחר יותר מעשור של עבודה בהייטק עשה שינוי כיוון מקצועי והחל בימים אלו דוקטורט בביולוגיה חישובית, תחום הרותם ידע וכלים במתמטיקה ומדעי המחשב לצורך הבנת וחיזוי מנגנונים ביולוגיים. במקביל הוא עוסק בהוראה אקדמית.

-

קלוש מספר "מאז ומתמיד נהניתי  מכתיבה, אבל זה תמיד היה מעין תחביב צדדי שלרוב התבטא בברכות יומולדת מושקעות.. לפני כעשור קפץ לי לראש הרעיון שמהווה את בסיס עלילת הספר וחשבתי שזה יכול להיות נושא מאוד מעניין לספר. באותה תקופה הייתי עוד רווק והיה לי יחסית הרבה זמן פנוי אז ישבתי וכתבתי כמה פרקים, ואהבתי את התוצאה אבל לא באמת האמנתי שאצליח לפתח מזה ספר מלא.

-

ככה עם השנים החלום נדחק הצידה ואחת לתקופה שבה ובעבעה בי התשוקה להתקדם עם כתיבת הספר וכתבתי עוד מספר פרקים. לבסוף לקראת גיל 40 אמרתי לעצמי שאם אני לא מתחייב לזה כמו שצריך זה יישאר בגדר חלום יפה במגירה ושמגיע לי להוציא ממנה לפחות חלום אחד .. אז החלטתי שעד גיל 40 אני מסיים את הכתיבה והתחלתי בעצם לכתוב בלילות אחרי שעות העבודה ואחרי שהילדים ואשתי הלכו לישון ותוך כחודשיים סיימתי אותו".

נועם קלוש

מה הניע אותי לכתוב את הספר:

קודם כל הרעיון המרכזי של העלילה שאני חושב שהוא מאוד מקורי ומעניין ומאוד האמנתי בו.מה שעוד הניע אותי לכתיבה זה חדוות הכתיבה, האפשרות ליצור עולם שלם יש מאין מהדמיון שלי, האתגר לגרום לסיפור להישמע אמין ומציאותי ככל הניתן על אף שבסופו של יום זו עלילה פרי דמיוני, אם מדובר על תחקיר מעמיק בעולמות בריאות הנפש והחוק, היכרות עם תקנות והתנהגות של מוסדות רשמיים בהקשר לפגועי נפש וזכויותיהם ועד לרמת דיוק של כתובות אמיתיות של מוסדות כאלו ואחרים, תאריכים ספציפיים בסיפור שתואמים את לוח השנה של תקופת השתלשלות העלילה..

 

מה השאיר בך חותם בספר:

אני חושב שבעיקר ההבנה וההכרה שאני מסוגל לכתוב ספר, שעד אותה נקודה לא ממש האמנתי שאני אצליח להשלים אותו כמו שצריך. בנוסף למדתי דרכו לא מעט על התופעה של פיצול אישיות (שמאז ומעולם ריתקה אותי אבל עד כתיבת הספר לא באמת למדתי אותה לעומק), על התמודדות של הלוקים בהפרעה הנפשית הזו ודומות לה ושל משפחותיהם מול תחנות הרוח של הבירוקרטיה המוסדית היבשה, וגם על התהליך של ניהול משפט, של הגשת תביעה, הגשת עתירה משפטית ועוד ..

 

מהו הספר עבורך ? 

מעין יציאה מהארון ככותב, למעשה עד ליציאת הספר לאור מעטים מאוד ידעו על אהבת הכתיבה שלי וממש קומץ ידעו על הספר עצמו.

-

בנוסף, עצם השלמת כתיבת הספר, והפידבקים שקיבלתי בעקבותיו נסכו בי את הביטחון וההכרה ביכולת שלי להמשיך ליצור ולכתוב .. ומאז שסיימתי את כתיבתו של הספר ועד שהוא יצא סופסוף לאור, הספקתי להשלים כתיבה של שני ספרים נוספים שבבוא העת אוציא גם אותם לאור.

 

אין לי ספק שאכתוב ספרים נוספים בעתיד ! זה תהליך סיזיפי, מתיש אבל מאוד מספק ומאוד מהנה .. כמו כל תהליך יצירה אני מניח.

 

תקציר מהספר:

עורך דין קהלני ידע שלאן שלא ייטו בבוא העת כפות המאזניים, מרשו ייפגע קשות מהכרעת הדין, ועימו רבים אחרים.

 ומנגד היה לו ברור שתיק שכזה לא ייפול על שולחנו בשנית.

 האם ייקח על עצמו את התיק ?

 האם יוכל להכשיר לעצמו את כל המכשולים המוסריים שבדרך ?

" בין כפות המאזניים " - דרמה משפטית מרתקת ומקורית המאירה שאלות מוסריות רבות מזווית ראייה ייחודית ובלתי צפויה, ומערערת על נורמות ומוסכמות חברתיות הנוגעות אליהן.

 הספר

אל משרדו החדש של עו"ד גדעון קהלני מגיע לקוח המבקש הגנה משפטית ומטלטל את עולמו. אותו לקוח הוא למעשה דמות משנית, יציר דמיון, במוחו של אדם הלוקה בפיצול אישיות. ניסוי תרופתי חדש מאיים להפסיק את הישנות הופעתן של דמויות המשנה בקרב חולים הלוקים בפיצול אישיות ובעצם, את קיומו שלו.

-
החלטתו של קהלני לייצג את "הלקוח" החדש משפיעה על כל חייו וגובה ממנו וממשפחתו מחירים כבדים.
 בספרו הראשון, בין כפות המאזניים, חושף נועם קלוש את הקוראים לדרמה משפטית מרתקת ובלתי רגילה, המעלה שאלות אתיות ומוסריות רבות סביב נושא מחלות הנפש.

-
הסיפור אף פותח בפני הקוראים צוהר אל חייהם של חולי הנפש בישראל ובני משפחותיהם והתמודדותם הבלתי אפשרית עם המחלה והשלכותיה, המטלטלות אותם ללא הרף בין ייאוש לתקווה

להזמנת ספר  - https://forms.gle/BmtupoA9eVAwbgtTA

מייל ליצירת קשר – [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה