האומץ לבחור בשינוי, בחינוך ובחיים

$(function(){setImageBanner('3f1bbe68-02ed-47eb-8c47-75026522810a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המועצה לשלום הילד פרסמה את הדוח שלה לשנת 2017, והוא גדוש בנתונים מדאיגים. נתון אחד תפס את עייני והוא אולי המדאיג מכולם – רק 11% מכלל הילדים הנולדים לשכבת העוני, יצליחו לפרוץ את חומות העוני ולזכות בהזדמנות אחרת בחיים.

מה עבד עבור 11% ברי המזל? מה היה שם שאפשר להם לפרוץ קדימה?

אולי אנחנו מדמיינים בליבנו איך שק של מטבעות זהב מונח באישון לילה על מפתן דלתם? אולי, כמו בסיפור סינדרלה, האביר על הסוס הלבן הגיע וגאל את הילדות מעתיד שחור ויחד הם דהרו לעולם שכולו זוהר? אז זהו שלא.

כדי לפרוץ את חומות העוני, דרוש אומץ בלתי יתואר לשנות את תפיסת העולם, דרוש מאמץ עילאי לזנוח דפוסי מחשבה מעכבים, לחשוב בצורה אחרת, לצאת מאזור הנוחות ולעשות בחירות ומעשים שונים ממה שאנחנו רגילים לעשות.

 

תחשבו עלינו המבוגרים, כמה קשה לנו לחדול מהרגלים לא רצויים, כמו הסוכר בקפה? הסיגריה של הבוקר? כמה פעמים אמרנו לעצמנו שאין סיכוי? שזה הגורל שלנו ואין מה לעשות? ומי מאתנו הצליח לגייס את כל כוחותיו כדי לעשות שינוי? ומה נדרש מאתנו להתמיד בדרך החדשה שבחרנו?

התכנית החינוכית של עמותת שניר "הכוכבים של שניר" מקיפה את הילדים 360 מעלות ונותנת להם מענה רגשי, לימודי, תרבותי ומקדמת את ההורים ובני המשפחה כדי לחזק את העורף החינוכי. מאחורי כל העשייה המבורכת הזו עומד קרב אמתי. הקרב על שינוי התפיסה שלהם את עצמם ואת העולם.

אנחנו מאמינים שלכל ילד מגיעה הזכות לחלום ובגדול, לתכנן ולרקום תכניות לעתיד שיובילו למציאות חיים שונה מזו שהם מכירים, מזו שהונחלה להם דורות אחורה על ידי שיח, שפה ומנהגים, שרק מקבעים את הייאוש.

 

וכדי שיוכלו לבחור בדרך חדשה, אנחנו מלמדים אותם להעביר את מיקוד השליטה על חייהם פנימה. לקחת אחריות על הבחירות שלהם, לגייס את החוזקות והאומץ כדי להאמין ולבנות תכנית עבודה כדי להתקדם ולהצליח.

ואי אפשר שלא לקשר את האומץ לבחור בשינוי גם לבחירות שיתקיימו באפריל השנה ולשאלה האם אנחנו, בעלי זכות הבחירה פועלים על אוטומט כשאנחנו מתייצבים מול הקלפי? האם הבחירה שלנו מונעת מהרגל? ממסורת משפחתית? או שיש לנו האומץ להסתכל על המפה הפוליטית במבט רענן ולעשות את הבחירה שלנו, גם אם היא שונה ממה שהתרגלנו לבחור?

 צלם עומר ארמוני

דנית דברה, מנכ"לית עמותת שניר, הפועלת לקידום מתן שוויון הזדמנויות בחינוך ובתרבות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה