נחתם הסכם היסטורי בין מועצה אזורית תמר ומועצה אזורית הערבה התיכונה

$(function(){setImageBanner('bac3792e-1623-4340-9463-548938721a00','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:


בתיווכה של שרת הפנים איילת שקד ומנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש חתמו השבוע ראשי המועצות של ערבה תיכונה ותמר ים המלח על הסכם היסטורי, ראשון מסוגו, הכולל החלפת שטחים ושת"פ בין המועצות. במסגרת ההסכם תעביר מ.א. ערבה תיכונה שטחי חקלאות למ.א. תמר, בעוד מ.א. תמר ים המלח תעביר לערבה תיכונה שטחי מכרות ושירותי רפואה.

משרד הפנים


ההסכם שגובש ע"י בכירי משרד הפנים ונחתם ע"י השרה שקד יוביל לשיתופי פעולה בין המועצות השכנות, יחזק אותן ויאפשר למועצה אזורית תמר ים המלח לפעול למען חיזוק ההתיישבות בנגב הצפון מזרחי ובמבואות ערד ויחזק את כלכלת הערבה התיכונה.
 
איילת שקד שרת הפנים: "חתמנו על הסכם היסטורי בין המועצות האזוריות תמר וערבה תיכונה. ההסכם הוא ניצחון של ראיה אזורית והבנה של יכולותיה, תפקידיה וצרכיה של כל אחת מהרשויות. הסכם זה הינו נדבך נוסף במדיניותי מאז כניסתי לתפקידי כשרת הפנים, לעודד את הרשויות ליצירת שיתופי פעולה והובלה יחד בכל תחום לטובת תושבי הרשויות. שיתופי הפעולה מתבטאים הן באשכולות אזוריים, בהקמת אזורי תעסוקה והן בהסכמות לשינוי גבולות. אני מברכת את ראשי הרשויות אשר רואים בראש ובראשונה את התושב לנגד עיניהם".

יאיר הירש מנכ"ל משרד הפנים: ״הסכם זה הינו חלק ממדיניות השרה והמשרד ליצירת שיתופי פעולה בין הרשויות והגעה לצדק חלוקתי לטובת התושב שבקצה. זהו שיתוף פעולה נוסף הגורם לי לגאווה כי כשרוצים הכל אפשרי".

ניר ונגר ראש מ.א. תמר ים המלח: "לאחר חודשים של מו"מ, אני שמח שהגענו למעמד זה שיחזק את המועצות ותושביהן. אני מודה לשרה שקד ולמנכ"ל משרדה וכן לראשי השלטון המקומי והאזורי על התמיכה והגיבוי. ביחד עם מאיר נוביל שכנות טובה למען האזור.  כעת פנינו להמשך חיזוק ההתיישבות בנגב הצפוני מזרחי ובמבואות ערד".

מאיר צור ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: "אני מודה לשרה שקד, למנכ"ל משרדה ולצוות המשרד על קידום ותמיכה בהסכם ההיסטורי, אני מודה לניר ונגר ראש מ.א. תמר על הרצון הטוב לעזור לערבה מתוך הראייה הכוללת של האזור הרחב וההתיישבות. מ.א. תמר העבירו לערבה הן משאבים זמינים והן משאבים עתידיים, מהלך שישנה את המציאות הכלכלית של המועצה בשנים הבאות. אני בטוח שנדע לעבוד ביחד בשכנות טובה ושיתוף פעולה פורה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה