החיים החדשים של הננדו מקיבוץ בארי

$(function(){setImageBanner('4afb2a46-0ba7-4a4d-ab1b-d92d4136fe63','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אחרי שפינו עשרות בעלי חיים מיישובי הדרום בעוטף ישראל ומכפר גלעדי, הגיעו ביום ד' צוותים לפנות את בעלי החיים שנותרו בקיבוץ בארי. מלבד תוכונים, וציפורי אהבה אווזים, תרנגולות ותרנגולי הודו נדרש פינויו של ננדו.

הננדו מקיבוץ בארי צילום רשות הטבע והגנים

הננדואים הם עופות גדולים דמויי יענים, ללא יכולת תעופה מאמריקה הדרומית. הם קרובים מעט לאמו ולקזואר וכן לעופות הטינמו. לעומת מרבית העופות הקדומים חסרי השיניים הם די קטנים, אך עדיין מגיעים לגובה של 1.4 מטר ולמשקל של מעל 40 ק"ג. נוצותיהם פרועות ומעניקות להם בידוד. הננדואים אוכלי כל  והם מותאמים לריצה מהירה כדי לברוח מטורפים כמו פומות או מכלבים. משמעות השם ננדו הוא "עכביש גדול" זאת בגלל הסלסול שנוצר בנוצותיו כשהוא רץ.

 

הננדו הועבר לגן החיות חי כיף בראשון לציון, שם יחל את חייו החדשים, עד אשר ניתן יהיה לשקם את פינת החי ולהשיבו.

מרגע שהתאפשר הדבר וניתן לאבטח את הצוותים פועלים אנשי רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה, תחת ליווי צבאי וסיוע משטרתי לפינוי פינות החי, חילוץ בעלי חיים והעברתם למקום מבטחים.

אורי לניאל ראש תחום סחר בחיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים:

״כגורמים האמונים על חיות הבר בשביה, יחד עם הקולגות שלנו הנותנים מענה לכלל בעלי החיים כולל חיות המשק ובחקלאות, אנו רואים בזמנים אלו אחריות וחובה ארגונית, לפעול למען הצלת בעלי החיים המוחזקים בפינות חי בעוטף עזה ובצפון הארץ כאשר אין אפשרות להעניק להם טיפול הולם או קיימת סכנה לחייהם. לאור זאת העברנו מגוון בעלי חיים מהעוטף  ומהצפון למקומות בטוחים בהם יזכו לטיפול רציף ומוגן.

עד כה חילצנו עשרות זוחלים, חרקים, עופות ויונקים בתאום מלא ולבקשת מנהלי פינות החי. הבקשה שהגיעה לחילוץ הננדו והחיות הנוספות אשר נותרו בקיבוץ בארי שספג אבדות רבות והרס עצום נענתה במהירות וביעילות על ידי כל הצוותים והמקומות אשר מקבלים אליהם את בעלי החיים ומטפלים בהם באהבה ודאגה.

 

גלי דוידסון, מנהלת אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה: "העשייה שלנו עבור בעלי החיים החלה באזורי הלחימה בגזרה הדרומית, והיא כוללת הקמת חמ"ל לוגיסטי לחלוקת מזון וציוד רפואי לאזורי חלוקה במקומות הלחימה, חילוצי בעלי חיים, פינויי פינות חי וחלוקת אוכל ומים עבור בעלי החיים שלא ניתן לפנות. עם התחממות הזירה הצפונית, פינינו גם פינת חי מכפר גלעדי בתיאום מלא עם מפעיליה. בעלי החיים בפינות החי זקוקים לטיפול רציף וכשאין את היכולת לספק להם זאת, יש צורך בפינויים. בעלי החיים יוחזקו במתקנים בהם יקבלו טיפול מסור עד שניתן יהיה להחזיר אותם. נמשיך לסייע ככל הניתן גם בהמשך"

 

בחילוצים משתתפים נציגי משרד הגנת הסביבה – אגף הגנה על בעלי חיים והמשטרה הירוקה של המשרד, ופקחי רט"ג - בלווי צבאי ומשטרתי.

 

 

ברשות הטבע והגנים מספרים כי פניות רבות מגיעות למוקדים של הרשות ומשרד החקלאות על בעלי חיים במצוקה.  אנו קוראים לאזרחים שמזהים חיות בר במצוקה או שצריכות סיוע ופינוי לעדכן את מוקד רשות הטבע והגנים וייעשה מאמץ לתת מענה מתאים.

ניתן לפנות למוקד רשות הטבע והגנים 3639*

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה