הכירו את הפרויקט המרגש "לאסוף את השברים" ובו כ-1400 פרפרי פסיפס צבעוניים להנצחת ההרוגים במלחמה

$(function(){setImageBanner('c9f898d0-9b62-4b4e-aec4-3422f866b732','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

איריס מעצבת פנים במקצועה, החליטה לפתוח במיזם התנדבותי קהילתי בו המשתתפים יוצרים בהתנדבות פרפרים מגוונים בגדלים שונים, חומרים, צבעים ומרקמים, כמספר ההרוגים במלחמת "חרבות ברזל". איריס מספרת "על ידי איסוף כל החתיכות השבורות של הפסיפס אנחנו יוצרים משהו חדש ושלם. מפיקים תקווה חדשה, אופטימיות וצבעוניות לעתיד חדש במדינתנו וכך אנחנו ננציח את החללים הכה רבים". כעת היא יוצאת למסע חיפוש מיקום עבור הפרפרים

לאסוף את השברים

איריס איך הפרויקט החל ?

ב7.10 התרסקנו כולנו והרבה דברים השתנו. צער, אכזבה, אבל גדול ומעל הכל חרדה שמלווה מדי דקה לשלום החיילים שלנו והבן שלי.העסק עצר. השגרה הנורמלית והאהובה שלי הזדעזעה. כולם נרתמו לעזור, להתנדב ולעשות אחד למען השני ולו רק שיהיה אפשר להחזיר אלינו את הבטחון ולהציל את הבית שלנו.

אז אחרי שלקח לי חודש להרים את עצמי, חשבתי איך אני יכולה לתרום את חלקי. מה אני יודעת לעשות שיכול כרגע לעזור והבנתי ש״פרויקט לאסוף את השברים״ הוא כרגע צו ה-8 שלי. נכנסתי חזרה לסטודיו שלי, פתחתי את הארגזים עם כל אוסף החומרים שאספתי במשך כ-15 שנה ואז החלטתי  שהפעם אני פה בהתנדבות. אני פה להדריך, לחלוק את הידע שלי, הכשרון, הנסיון, החומרים והמשאבים שיש לי בסטודיו.

מה מטרת הפרויקט? 

"החלטתי שביחד נאסוף את השברים תרתי משמע. נאסוף את כל החתיכות השבורות של הפסיפס למשהו חדש ושלם, נפיק תקווה חדשה, אופטימיות וצבעוניות לעתיד חדש במדינתנו וננציח את החללים הכה רבים.
וכך החלטנו ליצור פרפרים מיצירות פסיפס מרהיבות" .

"יצירת הפרפרים היא טרנספורמציה שמתרחשת כזו שגם מאוד דומה לטרנספומציה של חיי הפרפר"

במהלך השבועות האחרונים עשרות מתדבים ברחבי הארץ לקחו חלק בפרויקט ואספו את החתיכות השבורות של הפסיפס למשהו חדש ושלם. צירפו והדביקו חלקים שונים ומגוונים, התוצאה הסופית שמתקבלת יוצרת שלם חדש ואחר.

המשתתפים שתפו, שהרגישו את הקשר בין הקיום האישי של כל אחד לבין הקיום שלנו כמדינה. גם שניהם מורכבים מאין ספור שברים ומתחברים לעבודת הפסיפס, שמחברת אינסוף חלקים, לצורה שלמה כשהשלם הוא יותר מסך כל חלקיו וכך בכל שבוע נולדו הרבה מאוד פרפרים צבעוניים ויפים.

איריס פלס אזולאי

איריס מספרת " אנו ממקמים את אבני הפסיפס, מזיזים ומארגנים אותן מחדש עד שכל הצורות הקטנות יוצרות צורה גדולה יותר, ממנה נובע השלם. השימוש בחומרים המגוונים, התאמת הצבעים ושילוב המרקמים יוצרים תוכן חדש לדבר שהיה קודם מרוסק וחסר ערך. מאין טרנספורמציה שמתרחשת כזו שגם מאוד דומה לטרנספומציה של חיי הפרפר .

אבל על אף התהליך, שרידי השבר עדיין ניכרים בצורה השלמה. העבר, הכאב, העצב, כל אלו משאירים את חותמם גם על הפרפר החדש היפה והשלם. הופכים אותו לדבר מה אחר ומיוחד. כזה שמספר סיפור. את הסיפור של היקרים שלנו שכבר אינם.

אנו עוברים ביחד בסדנאות גם מאין חוויה עמוקה ורוחנית שבה אנו מנסים גם להפיק תקווה חדשה, אופטימיות וצבעוניות לעתיד חדש במדינתנו תוך כדי הנצחת החללים האהובים הכה רבים".

לאסוף את השברים -איריס פלס אזולאי

בפרויקט לוקחות חלק גם משפחות שכולות, על מנת להנציח את יקיריהם 

רגע מרגש ומיוחד בזמן הפרויקט היה כאשר הגיעו להשתתף בסדנא כל בנות המשפחה-של הגיבורים משה ובנו אליעד שנרצחו ב7 באוקטובר כשהכניסו את השכנים למקלט ויצאו להלחם במחבלים - עד שנרצחו. בנות המשפחה הגיעו ליצור פרפרים לזכרם. 

"איפשרתי להם לבחור לקחת את הפרפרים שיצרו או לצרף את הפרפרים לפרוייקט הגדול שלנו .
הם בחרו לצרף את הפרפרים שלהם לפרוייקט הגדול " אומרת איריס

הסבתא אמרה שהיא מרגישה שעם כל שאר הפרפרים זה יהיה הרבה יותר עוצמתי. אשתו של משה ז״ל אמרה שהיא מרגישה שהאבל שלהם הוא האבל של מדינה שלמה, ולא רק שלה  ולכן גם הפרפרים צריכים להיות חלק מכולם" .

פרויקט לאסוף את השברים

מחפשים מיקום לפרפרים בעוטף 

הפרוייקט נמצא בשלבי סיום והגיע הזמן למצוא מקום ראוי לפרפרים, איריס מחפשת מקום לפרפרים "אני מחפשת מקום מרכזי שכל עם ישראל יוכל להגיע ולחוות, מקום עוצמתי ומרגש".

על איזה קיר מדובר ?

זה יכול להיות חומה/קיר בגובה כ-1.70 לצידה של טיילת הליכה ארוכה
על החומה יודבקו הפרפרי פסיפס במרחקים משתנים כ- 5 פרפרים לכל מ׳ בגובה העיניים
לא נמוך מידי ולא גבוה מידי על מנת שניתן יהיה לצעוד לצידם ולהתבונן בכל פרפר והייחודיות שלו
אפשר גם להצמיד שילוט קטן עם שם הרוג לכל פרפר טיילת עם חומה באורך כ- 500מ׳.


לאסוף את השברים

אם יש לכם מיקום כזה שיוכל להתאים צרו קשר עם איריס פלס אזולאי 0523375559

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה