המסע המטלטל של חברי אגודת הידידים של תיאטרון ב"ש בנחל עוז

$(function(){setImageBanner('549ccd43-638d-4fdd-a45c-3dad46fbcc8b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אתם בדרך כלל קוראים ושומעים על חברי אגודת הידידים של תיאטרון באר-שבע, בהקשר של הצגות חגיגיות וקוקטיילים מעונבים. אבל המסע שעשו חברות וחברי אגודת הידידים של תיאטרון באר-שבע בסוף השבוע לכפר עזה, כאורחיו של איש התקשורת בן באר-שבע שמעון אלקבץ – היה רחוק ממסיבות נוצצות כרחוק מזרח ממערב.

ביתה של סיוון אלקבץ ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

היה זה מסע כואב לאסון הנורא שנחת על תושבי עוטף עזה בשמחת תורה האחרון. שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה"ל לשעבר, ורעייתו ענת, מנציחים בתערוכת קבע בכפר עזה את בתם סיוון שנרצחה יחד עם בן זוגה ב-7 באוקטובר הנורא בדירתם הקטנטנה בשכונת הצעירים של נחל עוז.

שמעון אלקבץ ממקימי רדיו דרום שצמח ופעל בבאר-שבע סיפר לעשרות חברי אגודת הידידים על השעות האיומות של הטבח ועל הימים הבלתי נתפסים שבהם היישוב שלהם כפר עזה, היה כבוש על ידי מחבלי החמאס.

הוא הציג את התכתבויות הוואטסאפ הדרמטיות בינם לבין בתם סיוון..."הטקסטים המרעידים הללו מתכתבים עם היומן של אנה פרנק. מי היה מאמין שנעבור את השואה הזאת בארץ ישראל עם צה"ל שלנו שחשבנו שהוא כל יכול...אבל כל הזמן הרמנו מבטים לשמיים וזעקנו איפה חיל האוויר? איפה צה"ל? איפה מדינת ישראל?...", סיפר אלקבץ לשומעיו. 

יו"ר אגודת הידידים עליזה מנור והמנכ"לית דיתה קליינמן הודו בתום הסיור המטלטל לשמעון אלקבץ והבטיחו בשם החברים להפיץ את סיפורה הכואב של סיוון אלקבץ ובן זוגה מעל כל במה אפשרית. משם עברו חברי אגודת הידידים לסיור בחניון רעים, מתחם הנובה, שבו נטבחו 364 צעירות וצעירים שבאו לחגוג בפסטיבל.

חברי אגודת הידידים בסיור בכפר עזה עם שמעון אלקבץ. קרדיט - יח''צ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה