13 מצטיינים בפרויקט פר"ח בדרום

$(function(){setImageBanner('1f02aebd-f62e-412b-a549-0cd4c10932ee','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בטקס חונכים מצטיינים מרגש של מנהלת פר"ח דרום העניקו תעודות הצטיינות ל- 13 חונכים מצטיינים מהם 7 חונכים מאוניברסיטת בן גוריון ובנוסף, נבחרו גם חונכים ממכללת סמי שמעון, מכללת אחוה, אוניברסיטת בר אילן ומכללת ספיר.

צילום: תום גובט

לעיני אולם מלא בחברים, משפחה והסגל האקדמי עלו מצטייני מנהלת פר"ח דרום אל הבמה לקבלת תעודות ההצטיינות ומלגות. הילה מגדל בק, סמנכ"לית ארגון פר"ח ציינה בנאומה כי החונכים המצטיינים מייצגים נאמנה את הקשת הרחבה והגדולה הזו של חונכי פר"ח והוסיפה "כאן, יחד אתנו, יושבים 13 החונכים המצטיינים מבין למעלה מ- 3500 הסטודנטים שפעלו בפר"ח בשנה שחלפה במנהלת דרום ולמרות שנבחרו על פי הצטיינותם בלבד, הם חוד החנית של חונכי פר"ח הרבים והטובים שהיו שם בשביל ילד. ילדה. נער. נערה.  היו שם עבור משהו עם לב קשוב ואוהב".

בטקס מרגש הוענקו אותות הצטיינות לחונכים המצטיינים, על פועלם בפרויקט פר"ח אשר פעלו במסגרת מנהלת פר"ח דרום, היושבת באוניברסיטת בן גוריון. פרופ' משה כספי, דיקן הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בירך את הסטודנטים המצטיינים וירדן שלי נקים, מנהלת פר"ח דרום אמרה "אתם, החונכים מצטיינים, מזכירים לנו בערב זה למען איזו מטרה אנו פועלים. במהלך השנה החולפת הצלחתם לבנות קשרים חזקים ומשמעותיים המלווים בחברות, בנתינה ובמסירות. לכל אחד מכם המצטיינים סיפור מרשים ומיוחד של חונכות עם הרבה אהבה, מחשבה ויצירתיות ועל כך מגיעה לכם הערכה ותודה גדולה". 

אחד המצטיינים תומר לוי, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון ריגש את הקהל כנשא דברים "קשה לתאר לכם בדיוק את הסיפוק שמקבלים מלראות ילד צומח ועובר תהליכים ביחד איתכם, לדעת שבזכותכם הילד הזה יכול לראות ולחוש עתיד אחר שלא ידע כי הוא קיים ואפשרי עבורו, לדעת שכל מילה חמה ומשפט עידוד היא משמעותיים עבורו. למדתי כמה קשה זה לרכוש אמון מילד שלא מאמינים בו, למדתי איך להתגבר על קשיים ולהכיל רגשות ועד כמה זה חשוב חינוך טוב, סביבה נעימה לגדול בה, אוכל זמין, אהבה חום ואמונה. כל הדברים שנראו לי כמובנים מאליו כילד הבנתי כי הם לא מובנים מאליו בכלל עבור המון ילדים וכמה הם חשובים עבור התפתחות בריאה ונכונה של ילד" והוסיף "התפקיד הכי חשוב שלנו הוא לעשות את כל המאמצים ולהחזיר את האמון של הילד בעולם הבוגר ולהראות לו שאנחנו כאן בשבילו לא משנה מה קורה אצלו בבית ובחיים ולתת לו תקווה לעתיד טוב יותר. להראות לו שהוא מסוגל לחלום ושהוא יכול להגשים את עצמו".

רכז פר"ח, סארי אזברגה גולל את סיפורו "כשהייתי בכיתה ה', כמו כל ילד בחברה הבדואית, לא היה לנו הרבה מסגרות אלא רק לשחק בכבישים. בגיל הזה לקחתי חלק בפרויקט פר"ח כחניך, היה לי חונך שאני זוכר עד היום, ראיתי בחונך שלי אח הגדול, חבר הקרוב, אוזן הקשבת ונרקמה בנינו מערכת יחסים חמה ורגישה והוסיף בהתרגשות "החונך שלי השאיר חותם בזיכרון ובלב שלי עד היום. בעיניי, חונך מצטיין זה מישהו שביצע שינוי בחיי החניך בתקופה של פחות משנה עם השפעה עתידית לעשרות שנים. בתור סארי החניך בן 11, אני אומר לכם בשם כל החניכים שלכם את מה שגרמתם להם להרגיש, שהם מקור של אופטימיות ואמונה אשר הכניסו נשמה לחניכים כי נגעו בלב שלהם".

פר"ח הוא תכנית לאומית להשפעה חברתית המערבת אלפי סטודנטים ומציע הזדמנות לחנוך ילד/ה ולקבל מלגת לימודים בתמורה לשעות החונכות. בפרח פרויקטים רבים ומגוונים, החל מהחונכות האישית הקלאסית וכלה בפרויקטים קבוצתיים שונים בתחומים מגוונים.

פר"ח התחיל מפרויקט קטן שמנה 12 סטודנטים בשנת 1974 והפך למפעל גדול וייחודי אשר מדי שנה משתתפים בו כ- 23,000 מכלל הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.
חונכי וחניכי פר"ח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מקרית שמונה ועד אילת. בבסיס המודל של פר"ח עומד הקשר האישי, שמעצים את שני הצדדים ומטפח לכידות וסובלנות בחברה הישראלית. פר"ח הוא תכנית לאומית באמצעותה מממשת מערכת ההשכלה הגבוהה את חזונה ומעודדת את הסטודנטים למעורבות חברתית. המודל של פר"ח מוכיח את עצמו שנה אחר שנה, משוכפל במדינות שונות בעולם, ונחשב למחלק המלגות הגדול ביותר בישראל מבחינת תקציב והיקף פעילות.

עד היום, פר"ח נגע ישירות בחייהם של כ- 2 מיליון ישראלים, חונכים וחניכים, וזכה בהכרה ציבורית במעמדו הלאומי, כאשר הוענק לו פרס ישראל במאי 2008. ארגון פרח הוא גוף ציבורי במימון ממשלתי. תכנית לאומית באמצעותה ממש המל"ג את חזותו ומעודד את הסטודנטים למעורבות חברתית.  

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה