יוצרים אור

$(function(){setImageBanner('6f8e409f-6a8a-43d7-9648-2a082315bc3a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בזמן שהעיסוק והשיח סביב עידוד העסקה של אנשים המתמודדים עם מוגבלות נמצא בכותרות, המציאות בשטח עדיין לא מאירה פנים עבור אחוז גדול מהאוכלוסייה המיוחדת הזו. לא מעט פרוייקטים וגופים פועלים על מנת לקדם זאת, רבים מהארגונים המסחריים מצהירים ומביעים נכונות, אבל ההתקדמות היא איטית והדרך לקיומה של חברה שוויונית המקבלת את השונה כאחד ממנה, מעניקה לה יחס ותנאים שווים היא עדיין ארוכה.

צילום בית היוצר

העסקה של עובדים עם מוגבלות במגזר הכללי היא לא דבר פשוט, היא מצריכה ליווי והכשרה, אבל לראות אנשים הנזקקים לסיוע מתעוררים כל בוקר לעבודה, משיגים עצמאות כלכלית ומקיימים אורח חיים שוויוני בדיוק כמו כולם הוא יקר מפז.

בדיוק עבור כך הוקם לפני שנה וחצי מקום מיוחד בשם "בית היוצר – עדי אופקים". מדובר על מרכז תעסוקתי - שיקומי לאנשים עם קשת רחבה של מוגבלויות ומטרתו להקנות למשתקמים המועסקים בו אורח חיים יצרני שדרכו הם יצליחו להשתלב בחברה. במרכז מועסקים כ-80 משתקמים מאזור הדרום ומופנים ע"י הרשויות המקומיות, משרד הבריאות והרווחה. העובדים מועסקים בגוון סדנאות, כגון חקלאות, תעשייה, אמנות ובית קפה קהילתי הפועל במקום.

המקום הוקם על ידי עיריית אופקים ומופעל באמצעות עמותת "עדי" הנותנת מענה טיפולי, שיקומי וחינוכי לאנשים עם מוגבלויות במגוון שירותים שונים, כמו כן מפעילה את הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" ואת מרכז "עדי" בירושלים. העמותה מקדמת כיום מודל מיוחד של שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה ומאמינים שזה חשוב לכל עסק וארגון ברמה המקומית והארצית.

 

בבית היוצר עובדים כל השנה לייצר מוצרים מגוונים ואיכותיים לטובת הציבור, מכלי מטבח קרמיים חגיגיים ועד מוצרי נוי ואקססוריז, ניתן למצוא את כלל המוצרים באתר עמותת "עדי". 

לקראת חג החנוכה שייחגג בסוף החודש, המועסקים במקום עמלים ביתר שאת לדאוג להספקת נרות החג עבור כלל אזרחי ישראל. הם מייצרים ואורזים ערכות הצפויות להימכר בכל רחבי הארץ. רכישה של הערכות מאפשרת לא רק לקיים את מצוות החג אלא גם לקבל ערך מוסף, שכן כל ההכנסות מהמכירה יושקעו בחזרה בהצמחת פעילות המקום והעובדים בו ולמעשה לרוכשים מוצעת האפשרו לזכות במצווה כפולה. את הנרות ניתן לרכוש במקום עצמו הממוקם בעיר אופקים.   

"על הגבורות ועל הנפלאות חג החנוכה מזמן לנו שפע של אור ותעסוקה לעובדים היקרים שמשקיעים בהכנת ערכות להדלקה בחנוכה. חג החנוכה מסמל גבורה ומאבק של כוחות האור בחושך של דעות קדומות ומגבלות. בחג הזה הזה העובדים מתגברים על המגבלות ומשתלבים כעובדים יצרניים כשווים בחברה". כך מספר בהתרגשות רועי רפפורט, מנהל "בית היוצר - עדי אופקים".

את הגאווה מהנעשה במקום לא מסתירים גם בהנהלת כפר "עדי נגב – נחלת ערן", "מפעל בית היוצר באופקים שאותו אנחנו מפעילים הוא מקום ממנו בוקע אור בכל ימות השנה בזכות עובדים מדהימים שלא מוותרים לעצמם ומגיעים יום-יום עם חיוך לעבודה כדי לנפץ כל אתגר שעומד בדרכם, אני בטוח כי מי שיבחר להשתמש  בנרות המהודרים שמייצרים בבית היוצר ייהנה משמונה ימי חג עם הרבה אור בבית וחיוך על השפתיים". מוסיף אבי וורצמן מנכ"ל הכפר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה