כרמית לוי בן אדיבה ממושב ניר משה מעצב למהפך והיעד החדש מרוץ מרתון ישראל

$(function(){setImageBanner('a7d79383-7403-44e2-b2ca-a4930ea09a10','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כרמית לוי בן אדיבה ממושב ניר משה שבעוטף עזה, בת 40 נשואה+2 , מאמנת אתלטיקה וריצה ומורה לחינוך גופני בשער הנגב, בגיל 13 חלתה ב"פאציאליס" -הוא שיתוק עצב הפנים ולמרות הקשיים והעצב החליטה לעשות מהפך בחייה ולהציב יעדים ומטרות וכעת תשתתף במרתון הוותיק בישראל, במסגרת אליפות ישראל של איגוד האתלטיקה

כרמית לוי בן אדיבה, גדלה בנתיבות ובגיל 13 פתאום חצי פנים שלה, בצד ימין, הפכו משותקים - שיתוק בעצב הפנים.

"פאציאליס" כך הוא נקרא- הוא שיתוק עצב הפנים - מחלה שכיחה למדי הפוגעת בגברים ובנשים כאחד. השיתוק גורם לבעיות תפקודיות משמעותיות ועלול לגרום להפרעה קוסמטית. ברוב המקרים הסיבה לשיתוק אינה ידועה, והוא חולף מעצמו.  רוב האנשים הלוקים בשיתוק כזה נאלצים להתמודד עם נכות פיזית וגם עם נכות פסיכולוגית- חברתית, בשל העובדה שהפנים שלהם קיבלו מראה חדש. נוסף על כך נלווים להפרעה הזאת עלייה ברגישות לחום, לקור ולריח, דיבור מעומעם ולא ברור ודמעות.

אחרי התייעצות עם רופאים נוירולוגים המליצו לה לעשות פעילות גופנית שתסייע בשחרור הפנים. במקביל המורה לחינוך גופני של קיבוץ סעד, החליט לאמץ אותה לקבוצה של שיעור חינוך גופני של הבנים וכרמית החלה לרוץ איתם ואחרי פרק זמן הפנים שלה חזרו לקדמותם. " אני רק רציתי... לרוץ... לנצח את העצב.. את המראה החדש שבעקבותיו נאלצתי להחליף בית ספר, חברים ובעיקר לגרום לו להיעלם" מספרת כרמית.

צילום יניב בן אדיבה

בתור נערה היא זוכרת שהשתתפה בתחרויות ובמרוצי שדה והגיעה למקומות ראשונים בארץ. כשהתגייסה לצבא הפסיקה לרוץ, לאחר מכן, נרשמה ללימודים, התחתנה וילדה 2 בנות – באותם השנים זנחה את עולם הספורט.

ב2013 החליטה לעשות מהפך ולחזור למה שהגוף שלה מכיר: היא חזרה לרוץ, חזרה להתחרות, עשתה מרתונים והגיעה למקומות ראשונים, היא ידעה שתוכל לסמוך על הגוף שלה שיזכור.  

היא החליטה להתמקצע בתחום הספורט באופן מלא, וממשרה ציבורית הפכה להיות עצמאית, כשהפרנסה העיקרית שלה היא עולם הריצה והאימון. כרמית נרשמה ללימודי מאמני ריצה וכושר אתלטיקה, המשיכה להתחרות ובשנה שעברה נפצעה- בדרך לאימוני אולטרא מן קרעה גיד.

כרמית החלה מיד בשיקום וסימנה לעצמה יעד חדש- חצי מרתון במרתון טבריה ה-43 שיתקיים ב-3/1 בהפקת חברת מרתון ישראל. המטרה לשבור את השיא האישי שלה, של שנה שעברה, שעומד על שעה ו42 דק.

מרתון טבריה

מרתוןWinner טבריה הבינלאומי מציין השנה 43 שנה לקיומו והוא נחשב למרתון הוותיק בישראל, כאשר מקצה המרתון יתקיים במסגרת אליפות ישראל של איגוד האתלטיקה. המרתון, הידוע בעולם כ-Sea of Galilee Marathon, יתקיים ביום שישי ה-3/1/2020 והוא יסמן את תחילתה של עונת המרתונים הבינלאומיים. השנה מחכים לכם 3 מקצים במרתוןWinner טבריה: מרתון מלא של 42.2 ק"מ, מקצה חצי מרתו לאורך 21.1 ק"מ ומקצה 10 ק"מ. המרתון צפוי לארח כ-7,000 רצים ורצות. זו השנה הרביעית שחברת מרתון ישראל מובילה, מפיקה ומשווקת את מרתון זה לצד עיריית טבריה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה