מאות אלפי שקלים לטובת רכישת מחשבים וליווי סוציאלי לתושבי הדרום

$(function(){setImageBanner('3722a437-6c5a-4dfa-aa70-74dec7b3935e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

על רקע משבר הקורונה ומעבר מערכת החינוך ללמידה מקוונת בבתים, התגייסו קרן מיראז' וקרן רש"י לטובת רכישת וחלוקת מחשבים למשפחות שידן אינן משגת, ילדים ונוער בפנימיות, נוער בסיכון וכן, בעלי צרכים מיוחדים בדרום הארץ ובנגב, בסכום שעולה על 560 אלף ש"ח. המחשבים יחולקו למשפחות החיות במצבי מצוקה, עוני, סיכון והזנחה בישראל אשר אותרו ואין להן אפילו מכשיר טכנולוגי אחד.

Pixabay

קרן רש"י המשיכה את פעילותה גם מרחוק, נרתמה לסייע במשבר באמצעות מתן מענים מקוונים למשתתפים בתכניות החינוך והרווחה, לצד צרכים נוספים ברמה הלאומית מתוך אלו שעלו מן השטח. בתקופה זו לוקחת הקרן חלק בקמפיינים נרחבים לגיוס משאבים, בדגש על רכישת מחשבים למשפחות נזקקות. כחלק מהמאמץ החברתי היוזמה המשותפת עם קרן מיראז' ברכישת מחשבים לצד המשך ליווי סוציאלי במסגרת תכניות רווחה, למשפחות המתגוררות בדרום הארץ.

 

כיום, לאור משבר הקורונה והצורך לשמור על ריחוק וסגר ביתי, אין באפשרות ההורים והילדים במשפחות רווחה לבוא בקשר שוטף עם המטפלים והעובדים הסוציאליים שלהם. הכנסת מחשב לבית המשפחה יכול לשמר שיגרה טיפולית כלשהיא ולאפשר קיום של מפגש זה. המשפחות שרויות תחת מצוקה שהולכת וגוברת בתקופה זו, הנובעת מהעדר היכולת לקבל את התמיכה והטיפול-  בייחוד בשעת משבר בסדר גודל כזה.

 

לצד הליווי הסוציאלי, נגיף הקורונה הביא את מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה לייצר סביבת למידה מקוונת. שירותי החינוך שהפכו להיות זמינים באופן מקוון בלבד, אינם נגישים למשפחות נזקקות בהיעדר מחשבים ביתיים. הפער הדיגיטלי שבמציאות הנוכחית מחריף עוד יותר את אי השוויון שבין המרכז לבין הפריפריה, בין תלמידים ותלמידות יהודים לאלו שאינם יהודים, ובין קבוצות ממעמד סוציו-אקונומי גבוה לבין קבוצות מוחלשות בחברה הישראלית.

 

ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז': "נגיף הקורונה שלח את מערכת החינוך  וההשכלה הגבוהה ללמידה מהבית. אלא שהפער הדיגיטלי שבמציאות הנוכחית מחריף את אי השיוויון בין מרכז לפריפריה, בין תלמידים ותלמידות יהודים לאלו שאינם יהודים, ובין קבוצות מבוססות לקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית. לכן הבנתי כי צו השעה הוא להנגיש לאלו שמפאת מצבם הכלכלי אין להם מחשבים, את היכולת לרכוש השכלה. אני מאמינה שכל תלמידה ותלמיד להם נאפשר למידה במרחב המקוון, יטמיע אותה לצרכי למידה ופיתוח עצמי וככזה יוכל להשתלב בחברה ואף לתרום לה בחזרה."

 

מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י: "עשרות אלפי משפחות ישראליות החיות בעוני, נוער בסיכון, ואוכלוסיות נזקקות, מתקשות להתמודד עם המציאות הכלכלית גם בימים כתיקונם, ועל אחת כמה וכמה במצב של בידוד וסגר. מתן מחשב ראשון למשפחות שאין להן אף לא מכשיר טכנולוגי אחד, לצד קבלת סיוע רגשי וטיפולי עם עובדים סוציאליים, מהווים צורך בסיסי ליצירת שגרת חיים במצב הנוכחי. זו העת לגלות אחריות הדדית והיא שתאפשר לנו לעבור את המשבר בכוחות משותפים".

--

קרן מיראז’ ישראל היא גוף פילנתרופי לפיתוח הנגב, בראשותו של דיוויד מיראז', הפועלת להעצמת היחיד ותרומתו לחברה. מאז תחילת פעילותה בנגב בשנת 2005 הקרן תמכה והובילה יוזמות חברתיות וכלכליות רבות באיזור, ביניהן הקמת המרכז הרפואי דימונה, מרכז השיקום בשדרות, קידום תעסוקה ויזמות, פיתוח אורבני  ותמיכה בעשרות פסטיבלים ואירועי תרבות.

 

קרן רש"י, מהקרנות הגדולות והמשפיעות בישראל, היא קרן פרטית ועצמאית הפועלת משנת 1984 לחיזוק החברה הישראלית באמצעות קידום מוביליות חברתית ושוויון הזדמנויות בקרב יחידים וקהילות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.  פעילותה של קרן רש"י מכוונת להשגת אימפקט משמעותי וארוך-טווח על ידי קידום מדיניות התומכת במוביליות חברתית, זאת לצד עבודה בשטח לפיתוח מיזמים חדשניים המתמקדים בבניית יכולות ותשתיות חברתיות בנות קיימא ויצירת רצף מענים מלידה לתעסוקה, בדגש על תחומי החינוך והרווחה.

קרן רש"י עצמה מהווה ארגון רשת ובו עמותות-חברות המתמחות בעולמות תוכן שונים, ומטה מקצועי המוביל את הפעילות בראייה כוללת. לקרן רשת מקיפה של שותפויות עם הממשלה, רשויות מקומיות, גופים פילנתרופיים והמגזר העסקי, מאפשרת איגום של המשאבים ומינופם לטובת הרחבה וביסוס של מודלים שהוכיחו את יעילותם עד לשילובם המלא במערכת השירותים הציבוריים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה