מגן על הבית -ראיון מיוחד עם לוחם המילואים סגן במיל' ספי ויינשטיין, מגדוד 8116

$(function(){setImageBanner('37d84713-0657-4b7c-8163-8d7c9c085e1e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תושב עלומים, לוחם מילואים בגדוד 8116, משתף אותנו בתחושת השליחות לקראת המילואים במסגרתו יגן על הבית ותושבי הדרום

ביומיים האחרונים מתקיים בבסיס האימונים הפיקודי "דרום" אימון מפקדים למפקדי גדוד 8116, אחד מגדודי המילואים של החטיבה המרחבית "יואב" שבערבה. האימון מתקיים בהובלת מפקד הגדוד סא"ל במיל' אלון שריד.

הגדוד, שמורכב מיוצאי חטיבת גבעתי, עתיד לעלות לתפיסת קו בחטיבה דרומית שבאוגדת עזה.

כחלק מהאימון, התנסו מפקדי הגדוד בלחימה לצד המכשול שמוקם בשנים האחרונות לאורך גבול רצועת עזה, זאת באמצעות "דגם עזה"- מודל שנבנה בשטח הבסיס ומאפשר ללוחמים להתנסות בהגנה לצד טכנולוגיה חדשנית.

צילום דובר צה"ל אוגדת עזה
מדברי מפקד הגדוד, סא"ל אלון שריד: "כמו בכל קריאה למילואים, גם הפעם התייצבו כולם, מוכנים, נכונים ומכוונים למשימה. אנו מתרגלים תרחישים מורכבים, באווירה של למידה ושיתוף פעולה בין כל מסגרות הגדוד. המשפחות שנשארו בבית יודעות שהן יכולות לישון בשקט."

במסגרת הראיון יצא לנו לשוחח עם לוחם המילואים סגן במיל' ספי ויינשטיין, מפקד מחלקה בגדוד 8116 אשר לקח חלק באימון.

ספר לי קצת על עצמך:
קוראים לי ספי ויינשטיין, יוסף ברשמי, אני מ"מ ב-8116 במילואים, מפקד מחלקה 1. לפני כן הייתי קצין בגדוד רותם של גבעתי. אני בן 25 במקור מקיבוץ עלומים, נשוי לאלישבע וסטודנט באוניברסיטה העברית לביולוגיה ומתמטיקה.
מהם מילואים עבורך?
מילואים בשבילי זה הזדמנות להמשיך לתרום גם אחרי תקופה משמעותית, לתת ביטוי לערכים שלי בתקופות של שגרה. ספציפית עכשיו כשאנחנו הולכים לקו עזה, זה ממש להגן על הבית.
במה עסקתם במהלך האימון?
התעסקנו בהעלאת כשירות הלוחמים לקראת העלייה לקו, רעננו את טכניקות ומיומנות הלחימה של החייליםב בצענו מטווחים, הסמכות אמצעים נוספים, טכניקות ותרגולות לקו כל זאת ע"מ להגיע בכשירות ולהגן על תושבי הדרום ומדינת ישראל
מהן התחושות לקראת העלייה לקו?
מבחינת תחושות לקראת העלייה לקו, יש התרגשות להיות בצבא, מבצעיות וגאווה בלהגן על הבית- אנחנו מרגישיםזאת כבר מעכשיו, מאימון ההיערכות. בנוסף הבנה שכל אחד מאיתנו הגיע משגרת החיים שלו, עבודה לימודים, משפחה, ועכשיו כולנו ממקדים את עשייתינו בבטחון מדינת ישראל, בהגנה על ישובי הדרום , עובדה זו ממלאת אותנו בתחושת אחריות גדולה
איך זה מרגיש לשמור על הבית?
זו תחושה טובה מדהימה לשמור על האזור שבו גדלתי, על החברים, המשפחה והשכנים. 
יש בזה משהו מאוד מרגש ושורשי.
באפ דרום  צילום דובר צה"ל
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה