מועצה אזורית באר טוביה מפחיתה זיהומי שפכים באמצעות טכנולוגיה חדשנית של חברת Kando

$(function(){setImageBanner('d44b2bf5-d2b4-4e88-a890-4ffb2508e985','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המהלך הביא לשיפור דרמטי של איכות מי הקולחים ויאפשר השקיה והפחתת עלויות טיפול משמעותית

מועצה אזורית באר טוביה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Kando המתמחה באיסוף מידע מרשת השפכים ביצירת תובנות המאפשרות לנהל את הרשת בצורה יעילה. מערכות חישה מרחוק הותקנו ברשת ואנליזה של הנתונים מתבצעת בענן באמצעות בינה מלאכותית ומוצגת על גבי מערכת ניהול. המערכת מסייעת למועצה לבצע פעולות, בשיתוף עם התעשייה המקומית והרגולציה, להפחתת עומסי זיהום. זיהומים אלו הביאו לצורך למהול את מי הקולחים של מט״ש תימורים במים שפירים בעלות של מיליוני שקלים בשנה, בכדי לעמוד בתקני ההשקיה המחמירים ולמנוע פגיעה בענף החקלאות בשטח המועצה.

 צילום מועצה האזורית באר טוביה

מט״ש תימורים מטפל בשפכי מועצה אזורית באר טוביה והעיר קריית מלאכי. במשך שנים רבות מט"ש תימורים סבל מאיכות שפכים ירודה, שהתאפיינה בין היתר ברמות מלחים גבוהות שהמליחו את מאגרי הקולחים. איכות קולחים ירודה עלולה להביא לפגיעה סביבתית חמורה, מסכנת את בריאות הציבור, הדגה בנחלים אליהם הקולחים נשפכים, ויתר בעלי החיים בסביבתו.

 

המועצה האזורית באר טוביה בניהולו של ראש המועצה, קובי אביבי, אודי דניאלי סגן ראש המועצה, נטשה קולר אחראית שפכי תעשייה ואיתי סינגר מהנדס מים וביוב שמה לה למטרה להיות מועצה ירוקה וחדשנית, ומשקיעה משאבים רבים והטמעת טכנולוגיות חדשניות וזאת בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה מחוז דרום ורשות המים כדי להמשיך ולשפר את איכויות המים לטובת רווחת תושבי המועצה.

עם התקדמות הפרויקט אותרו באמצעות מערכות Kando מקורות זיהום משמעותיים וננקטו פעולות משמעותיות על ידי המועצה שהביאו להפחתת הזיהומים וייעול הטיפול בשפכי מכון טיהור השפכים תימורים והשבת מי הקולחים להשקייה ללא צורך במיהול, תוך שמירה על איכות הסביבה והפחתת עלויות וייעול עבודת המועצה.

 

"בהחלט רואים תוצאות למאמץ, ושיפור גדול מאד באיכות הקולחים!

ברצוני להודות ולחזק כל אלו שעוסקים במלאכה הלא פשוטה הזו, תודה לאודי, איתי, נטשה וכמובן לקובי אביבי שמנצח על כל הצוות. בהחלט רואים תוצאות, ועכשיו יש לדאוג לכך שתוצאות אלו יהיו עקביות לאורך זמן רב ולתמיד."

 

תאיר ויינר כהן

יו"ר אגש"ח תימורים

 

Kando הינה חברה לניהול חכם של מי שפכים, העושה שימוש בביג דאטה, "אינטרנט של הדברים" (IoT), אלגוריתמים מתקדמים ובינה מלאכותית. החברה מספקת לעיריות,מועצות אזוריות ותאגידי מים מידע, שליטה ותובנות על השפכים שבאחריותם. הטכנולוגיה עוזרת לשמירה על מערכות הביוב ומתקני הטיפול בשפכים תקינים ויעילים. כך מסייעת Kando לחסוך במשאבים כלכליים וסביבתיים ותורמת לשמירה על איכות הסביבה ובריאות הציבור. בנוסף לישראל, החברה פועלת בארה״ב ואירופה. Kando הוקמה ב-2011 ומשרדיה נמצאים בישראל. החברה מעסיקה כ 45 עובדים בארץ ובחו"ל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה