מלגות על שם יאיר גוראון ז"ל יוענקו לסטודנטים מצטיינים תושבי הדרום העוסקים במחקרים חקלאיים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('525e94ec-1c67-4a16-bc1f-0fc15dc42a91','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('525e94ec-1c67-4a16-bc1f-0fc15dc42a91','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

רן גוראון, מנכ"ל חברת פלאפון, YES ובזק בינלאומי, בנו של יאיר גוראון ז"ל

יעניק את המלגות יחד עם אילון גדיאל יו"ר הקרן, בטקס חגיגי במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר,

תחנת "יאיר" בחצבה, ב-23 בפברואר 2022

קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל מייסדו ומנהלו הראשון, של מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית-תמר, על שמו תחנת המחקר החקלאי "יאיר", תעניק מלגות במסגרת כנס 'ערבה' לחקלאות, תיירות חינוך וחברה, שיערך ביומה הראשון של התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שתתקיים במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, תחנת "יאיר" בחצבה, ב-23-24.2.2022.

יאיר גוראון ז"ל- מו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר

הקרן שהוקמה בשנת 2010 תעניק השנה מלגות בהיקף של כ-70,000 שקלים לסטודנטים מצטיינים מהדרום, אשר לומדים לתואר שני או שלישי ומתמחי Post doc, שמחקרם עוסק באזור הערבה בתחומי חקלאות, מים, איכות הסביבה, ביוטכנולוגיה ועוד. קרן המלגות נוסדה על ידי משפחת גוראון בסיוע תרומות מגופים וחברות כגון: מועצה אזורית הערבה התיכונה, זרעים גדרה, ירוק 2000, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, אדא פרש ועוד. במהלך העשור הראשון לפעילותה גייסה הקרן תרומות במעל מיליון שקלים לטובת מלגות.

רן גוראון, מייסד קרן המלגות ע"ש אביו יאיר גוראון ז"ל אומר: "המלגות תחולקנה זו השנה ה-12, במטרה לעודד מחקר ופיתוח בתחומי חקלאות, מים וקרקע באזור הערבה. אנו גאים לראות את המשך מפעל חייו של אבא ז"ל, המשתקף בפני הדור הצעיר העמל על מחקר ופיתוח כלים יישומיים לחקלאות משוכללת ומתקדמת באזור הערבה ואנו מקווים, כי המלגות ימשיכו לסייע לפרוץ דרך ולהביא בשורה בתחום".

 

אילון גדיאל, מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, ממושב עין יהב ויו"ר קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל אומר, כי קיימת חשיבות רבה לעידוד ותמיכה בדור הצעיר המעוניין לקדם ולפתח את החקלאות ואת מכלול הידע היישומי הקיים בערבה: "החקלאות בערבה עוברת תמורות רבות בשנים האחרונות ומסתמכת על חדשנות, מחקר ופיתוח כדי לשפר ביצועים ולהישאר רלוונטית בכל עת. חשוב לדרבן ולסייע לדור הצעיר העוסק בתחומי חקר מדעי החיים והצומח, המספקים לחקלאי הערבה אפשרויות נוספות ליצירת חקלאות חדשנית ומתקדמת".

 

בין מקבלי מלגות המחקר השנה:

מיכל לידור נעים

מיכל לידור נעים, ממושב ניר-ח"ן במועצה אזורית לכיש, סטודנטית לתואר שלישי (PhD) במחלקה להנדסת ביו-טכנולוגיה ע"ש אברהם וסטלה גולדשטיין-גורן, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חוקרת את האוכלוסייה המיקרוביאלית באקוויפרים של מי התהום בערבה התיכונה בשיתוף עם חברת מקורות. ממחקרה עולה כי קידוחי חברת "מקורות" של מי תהום, נאטמים בתדירות גבוהה, עקב נוכחות אוכלוסיות מסוימות של חיידקים. ממצאי המחקר יאפשרו לפתח שיטת ניטור מוקדם, לפני איטום הקידוחים ובכך למנוע השבתת קידוחים ושיבוש אספקת המים לאזור.

 שרון וינגרד רביץ

שרון וינגרד רביץ, ממושב חצבה במועצה אזורית הערבה התיכונה, הלומדת במסלול משולב לפוסט-דוקטורט (Post doc) במחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חוקרת את הממשקים בין חקלאות וסביבה מדברית, במטרה ליצור מערך לניתוח השפעות הדדיות ביניהם. שרון מציעה במחקרה מודל תלת-שלבי וספיראלי לחקירת מערכת המזון וחישוב תביעת הרגל הסביבתית של ייצור מוצרי מזון, ומתמקדת בין היתר בתרומה להתחממות גלובלית ובניצול מקורות מים מקומיים. מסקנות מחקרה יעזרו לתכנון נכון ולשמירת המאזן בין חקלאות וסביבה.

 יונתן יקותיאל

יונתן יקותיאל, מירוחם, סטודנט לתואר שני (M.Sc) בהידרולוגיה במכון צוקרברג לחקר המים, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, קמפוס שדה בוקר, עוסק בפיתוח אלגוריתם לדישון והשקיה, המבוסס על ניטור ומדידה בזמן אמת של ריכוז חנקן בקרקע. המחקר יאפשר לקדם את החקלאות בערבה על ידי פיתוח של פרוטוקול עם הנחיות דישון מדויקות למגדלים, שיביא לאופטימיזציה של העבודה החקלאית. להנחיות אלו פוטנציאל להיטיב עם היבול ולשפר את כלכלת הגידול.

 נופית וקנין

נופית וקנין, ממושב עין תמר במועצה אזורית תמר ובת לחקלאים ממקימי המושב, סטודנטית לתואר שני (M.Sc) במדעי הצמח בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, חוקרת ברמה מולקולארית את המעורבות של חלבוני שעתוק בבקרה הורמונלית במנגנון הגדילה של צמחי עגבנייה בתנאי עקה של מליחות ומחסור במים. הצלחת המחקר תתרום להבנת מנגנון ההתמודדות של הצמח עם תנאי עקה ובכך יאפשר בעתיד יצירת זני עגבניות וירקות אחרים, שיהיו עמידים לגדילה בתנאי עקה באמצעות שיטות ביוטכנולוגיות. זנים מסוג זה חשובים ביותר להתמודדות עם התפשטות המדבור.

 

בשני ימי התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, 23-24 בפברואר 2022, תפתח תחנת המחקר "יאיר" לציבור הרחב, לראות ולטעום את חקלאות הפלא שמתקיימת בערבה. התערוכה תשתרע על שטח של 20 דונם, במהלכה יתקיימו סיורים מודרכים בחממות המחקר והגידול השונים בתחומי החקלאות, בהן גדלים ירקות, פירות וצמחי תבלין ייחודיים ומשובחים וביקורים בחוות הדגים והאלמוגים המיוחדת. בתערוכה החקלאית יציגו מעל 200 חברות מהארץ והעולם את החידושים העכשוויים והעדכניים ביותר בתחומי החקלאות, הגינון, חיסכון במים, חשמל סולארי, רכבי שטח, מכניקה, פטנטים ועוד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה