קק״ל משיקה את 'דרך הגיבורות' בהשתתפות נשים מובילות שהצילו חיים במהלך השבת השחורה

$(function(){setImageBanner('20f25a5a-c3d1-436c-ada6-7f3dfe83229a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הפרויקט הייחודי מוקיר נשים שהצילו חיים במהלך מתקפת הטרור על הנגב וייחנך חגיגית ביום ראשון הקרוב
בתאריך 07.01.24 (א') בשעה 11:00 בכניסה לפארק אופקים, 'דרך הגיבורות'.

קרן קימת לישראל, תערוך אירוע מיוחד בהנחיית לינור אברג'יל שבו תחנוך דרך לכבודן של גיבורות ישראליות ממלחמת 'חרבות ברזל', אשר פעלו בקור רוח והצליחו במעשיהן להציל חיים של עשרות אנשים בזמן המתקפה האכזרית של ה-7 באוקטובר.

קק"ל
הגיבורות:
שפרה בוכריס - מפקדת יחידת הסיירות במג"ב דרום. בשבת השחורה היא יצאה עם שלושה לוחמים שלה, ברכבים פרטיים, למשימת הצלה מבלי שנקראו. במשך 12 שעות הם נסעו הלוך ושוב ממסיבת התופת ברעים לנקודת הפינוי. הצילו את אלו שהעמידו פני מתים ופינו פצועים מדממים, כשהם נמצאים בזמן הזה תוך סיכון עצום לחייהם.

טלי חדד- הייתה בביתה באופקים עם בנה איתמר בשבת כשמחבלי חמאס חדרו לעיר. היא אמרה לבנה הלוחם בצה"ל לצאת עם נשקו להציל אנשים ויצאה בעצמה לסייע לפצועים - עד שמצאה את בנה פצוע לאחר שחילץ משפחה. היא טיפלה בו, חברה למד"א, ושבה להציל 13 פצועים נוספים. 
רפ״ק מורן טדגי - פיקדה באומץ ובתושייה חסרת תקדים על הקרבות באופקים נגד המחבלים והצילה חיי אדם.
טלי מדינה - מנהלת הרפת בקיבוץ אורים, שנשא­רה בקיבוץ למרות הלחימה בכדי להציל את הרפת ולהמשיך לייצר חלב, זכתה בפרס על היותה פורצת דרך בתחומה.בעלה נפצע מירי מחבלים. 
שושנה מאלי - רפ"ק מאלי שושנה הצליחה לחסל חוליית מחבלים מגג תחנת המשטרה בשדרות.
ולרי דיקשטיין - ביום יום היא אשת עסקים בתחום השיער ומתגוררת בקייב יחד עם חמשת ילדיהם. בעת המלחמה באוקראינה סייעה לתיירים יהודים שנקלעו למצוקה, פתחה מרכז חילוץ וטיפלה בנפגעים. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל התגייסה למשימה והגיעה להתנדב בעוטף.
נורית כהן- מתנדבת בזקא, עברה בין בתים שנחרבו למכוניות שנשרפו, קילפה כתמי דם ודאגה שהכל יגיע לקבורה.
נעה חנוכה- בזמן שבעלה נורה והיא נעולה בממ"ד – החלה הלידה. באותם רגעים, כשהמחבלים עדיין בקיבוץ, הורגים ובוזזים, נעה מרגישה שהיא מתחילה בלידה בזמן שהיא נעולה בממ"ד. כיתת הכוננות של היישוב, יחד עם הפרמדיק אורן בניטה, הצליחה לחלץ אותה מאזור התופת.
לי נוי ויזמן-חובשת/נהגת אמבולנס שביום ה-7 באוקטובר פינתה והגישה טיפול רפואי לעשרות פצועים תחת אש במסגרת פעילותה הקימה נקודת פינוי וטיפול בתחנת אופקים.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה