שיטה - כך מכניסים מיליונים לכיסים פרטיים על חשבון נזקקים - באמצעות עמותות ותחנות רדיו חרדיות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1cf4f761-76c3-4b81-bcc6-5e18e3d0b369','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1cf4f761-76c3-4b81-bcc6-5e18e3d0b369','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

זו הפכה לשיטה - קמפיינים קורעי לב בתחנות רדיו חרדיות שקוראים לציבור לתרום מכיסם כדי להציל יתומים, אלמנות, חולים ועוד...אבל מסתבר שלמעלה מ90% מהכסף מתחלק בין העסקנים ומקורבים ורק פירורים עוברים לנזקקים עצמם (במקרים שנדבקו - רק 2% מהכסף הגיע לנתרמים), עוד מסתבר שיש לא מעט מקרים שהסיפור עצמו מצוץ מהאצבע - כלומר אין אלמנה ואין יתום אומלל ואין סיפור - כל הכסף עובר לכיסים פרטיים של אנשים חמדניים מאוד באמצעות עמותות חרדיות רשומות כחוק.

אבי מימרן ומנחם טוקר - הם מגישים הפופולריים בתחנות הרדיו החרדיות קול ברמה וקול חי - מספרים מידי פעם סיפורים קורעי לב למאזינים ומבקשים מהם לפתוח את ליבם וכיסם כדי להציל אלמנות ויתומים וחולים קשים שזקוקים לטיפול מציל חיים –

אבי מירן טאלנט חרדי

מימרן לדוגמה מבקש - "אנחנו צריכים את העזרה שלכם. רק 84 שקל בחודש. 2.80 שקל ליום, התקשרו 3036. הצדקה תזכה אתכם בישועות מעל לטבע " ומוסיף שהרב חיים קנייבסקי, נתן ברכתו למשדר.

מה שמימרן לא מספר למאזינים שרוב הכסף שלהם ילך לכיסו, לתחנה החרדית עצמה, לעמותה שמגייסת את הכסף ובאמצעותה - למפיקים, למתווכים, לעסקנים, שמשיגים היתר להשתמש בשמם של רבנים, דוגמת קנייבסקי ולהפתעתנו לעוד גורמים שונים ומשונים.

ורק היתרה, הפירורים שנותרים אחרי שכל העסקנים נוגסים בכסף, הולכים לנזקקים כ 5 – 10% מהכסף שגויס עבורם מגיע אליהם.

מנחם טוקר - סופר טאלנט חרדי

מימרן ומנחם טוקר הם רק טאלנטים שמגויסים על ידי עסקנים ומשלמים להם עשרות אלפי שקלים לכל שידור -  אותם עסקנים מגלגלים, באמצעות עמותות, עשרות מיליוני שקלים בשנה שמתחלקים רובם ככולם בין קבוצת מקורבים.

כספי הנזקקים נשפכים כמעט לכל כיוון, חוץ למטרה שלשמה גויסו.

לפעמים גם אין נזקקים אמיתיים רק סיפורים

"דה מרקר" ערך תחקיר על עמותת "בית דוד" שגייסה עשרות מיליוני שקלים ב3 השנים האחרונות  באמצעות קמפיינים למען נזקקים.

הקמפיינים שתועדו במערכת המידע שניהלה עמותת בית דוד, קיבלו שמות כמו "אמא לשניים", "להציל את אסנת" ו"יוסי ניתוח לב". סך הכל, על פי מערכת המידע, נערכו 28 קמפיינים עבור 26 חולים ונזקקים. רואי החשבון ביקשו לקבל את תיקי התמיכה של כל אחד מה–26....התברר ש–18 מהתיקים "הלכו לאיבוד". זהות החולים והנתמכים, משום מה, לא ידועה למפרק העמותה עד היום.

שמונת התיקים שכן נמצאו גילו תמונה ממש מרגיזה -  עבור שמונת החולים האמיתיים, גויסו 8.8 מיליון שקל ...אבל רק כ–950 אלף שקל הועברו לנתמכים אבל כאן זה לא מסתיים -

על פי רואי החשבון כ–500 אלף שקל מתוך אותם 950 אלף שקל הועברו לידי משפחת חולה שנטען שנזקקה לטיפול בחו"ל, אך בתיק החולה לא נמצאה כל אסמכתא רפואית.

אולם בין העמותה למשפחת הנתמכת סוכם שמי שזכאי לקבל את כספי התרומות עבור המשפחה הוא "יהושע משי זהב (מזכיר העמותה החדש), ומשפחתו".

עושים זהב מתשדירי תרומות

רואי החשבון איתרו צ'קים בסך כ–200 אלף שקל שנרשמו לטובת חמישה מבני משפחת משי זהב, בעקבות ההסכם. כלומר, במקרה הטוב כ 300 אלף השקלים הועברו לחולה שנזקקה להם (מתוך 950 אלף שהציבור תרם.

בשבעה מתוך שמונת המקרים שנבדקו, העבירה העמותה לנזקקים לכל היותר רבע מתקרת התמיכה, בעוד ששמרה לעצמה את היתר.... והמקרה היחיד שבו הועברה התמורה במלואה הוא זה שבו מזכיר העמותה משי זהב ומשפחתו קיבלו את הכספים.

דה מרקר חושף קמפיין של העמותה העונה לשם - "מצילים את יוכבד".

הקמפיין כלל יום שידורים בתחנת הרדיו קול ברמה וגם פרסום בפייסבוק, שכלל סרטון שבו נראית יוכבד, אישה מבוגרת וחולה, מספרת שאינה יכולה לממן ניתוח דחוף להשתלת כליה. "הניתוח עולה מיליון שקל ואין לי מאיפה להוציא את הכסף, בבקשה תעזרו... יש לי בעל קטוע רגל ושלושה ילדים שאני צריכה לחתן".

הציבור התרגש ותרם 5 מיליון שקל למימון הניתוח של יוכבד. אלא שעל פי הדו"ח, בפועל רק 116 אלף שקל הגיעו אל יוכבד – 2.3 אחוז בלבד מהסכום הכולל שגויס לטובתה. כ 98% מהכסף הלכו למנגנון, לעסקנים, לאנשי העמותה עצמה ולמאכערים.

רואי החשבון  בדקו גם קמפיין בשם "מצילים את יוסי" שגייס מיליוני שקלים , אך  מיהו אותו יוסי שאותו ביקשה עמותת בית דוד להציל? רואי החשבון לא הצליחו למצוא מענה לשאלה.

אבל יועצי תקשורת, יועצי אסטרטגיה, מגיסי תמיכה רבנית ועוד ועוד שלא יודעים מי זה יוסי – קיבלו מיליוני שקלים לכיסם מכספי התורמים.

תחנות הרדיו החרדיות קוראות בקול נרגש להציל יתומים ומקבלים מיליונים מהעמותות בתמורה להתרגשות זאת.

בעלי עמותות וכך מושכים מיליונים  לכיסם תחת הוצאת חשבוניות לעמותה ומתן שירותים כמו שירותי טלמרקטינג, יעוץ ועוד ועוד.

על פי דו"חות עמותה "בית דוד, היא הוציאה על פרסום, שיווק ויחסי ציבור 10.2 מיליון שקל — שהם פי עשרה מהוצאותיה על הנתמכים שלשם גויסו הכספים ובנוסף רשימה ארוכה של צ'קים בסך 7.8 מיליון שקל למוטבים שונים, שרואי החשבון פשוט לא הצליחו לגלות מיהם. 1.3 מיליון שקל שולמו לחברה בשם א. ברטלר תווי קנייה. כספים נוספים עברו לאולמי מונדיאל, אולם שמחות פופולרי בעדה החרדית בירושלים, לרכישת חליפות לגברים, לחנות התכשיטים שיינדי, למשכורות לקרובי משפחה ועוד.

בתחילת 2021 קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים מינה מפרק לעמותה שתיאר את מנהליה לשעבר בדיון בבית המשפט  - "זו כנופייה שכבר שדדה מאות מיליונים", תוך שהפנה לשני תיקי פירוק אחרים - עמותה בשם "שוועת עניים" והשני עוסק בעמותה בשם "הוועד העולמי" .

בחוטים של שתי העמותות האלה משך העסקן  מזוז. מה שקרה בבית דוד הוא משלח ידו של מזוז מזה יותר מעשור.

רשימת הקמפיינים קורעי לב כללו סיפורים כמו -  "ליאורה הכלה היתומה", "לאה נדבקה בחיידק נדיר",  על "משפחה בת 18 נפשות שבקושי מצליחה לקיים עצמה... כי אבי המשפחה התעוור, ואין בידיו כסף לחתונת הבן". המפרק  תיאר במסמכים שהוגשו לבית המשפט כיצד ניסה להגיע לזהות האנשים שמאחורי הסיפורים האלה, אך לשווא.

95% מהמיליונים הרבים שנטען שהגיעו לתמיכה בנזקקים נעלמו!

תגובות:

תחנות הרדיו החרדיות מודעות ללרקורד המפוקפק של מזוז... אבל ממשיכים לשתף איתו פעולה. מנכ"ל קול ברמה, אריאל דרעי, סיפר ש - "מזוז מייצג כמעט את כל העמותות שעורכות ימי גיוס, גם העמותות הלגיטימיות. הוא נחשב מומחה בגיוסים האלה".

עוד אמר מנכ"ל קול ברמה - שאין זה מתפקידו לברר אם האנשים שלמענם נערכים משדרי התרמה בתחנה אכן קיימים.

מרדיו קול חי נמסר: "מדובר באוסף בוטה של כזבים ובדיות. לא היה ידוע על כל פעילות לא תקינה מצד העמותות. אנו אמנם תחנה מסורתית, אך אין בידינו יכולת נבואית".

מנחם טוקר מסר: " כל עבודתי נעשית על פי הכללים. אני גאה בעובדה ששידרתי מאות משדרים לעשרות ארגוני רווחה, וזאת נוכח הפופולריות שלי ויכולותי המוכחות בגיוס המונים".

אבי מימרן מסר: "גיבוש יום התרמה, הפקתו, כתיבת תכנים, פגישות עם אנשי העמותה, מרואיינים, נזקקים, ביצוע הקלטות וכדומה הם עבודה לכל דבר ואני לא עושה זאת בהתנדבות".

מזוז ויהושע משי זהב סירבו להגיב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה