כ 1500 תלמידים ואנשי חינוך ממוסדות חינוך שונים ברחבי הדרום השתתפו ב"כנס ממריאים"

$(function(){setImageBanner('9a21f44c-c196-4d74-9022-4fc74860ab83','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היום (רביעי) התקיים כנס החדשנות "ממריאים", בהובלת מחוז דרום של משרד החינוך ובשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי. זו השנה השלישית ברציפות לכנס, שהתקיים בשנים האחרונות באופן מקוון בשל מגבלות הקורונה. בשעות הבוקר התקיים יריד של עשרות דוכני יוזמות חינוכיות פורצות דרך, בהובלת תלמידים ומורים ממוסדות חינוך שונים במחוז דרום. בין הדוכנים, הוצגה התכנית "שיאי"ם בנגב", הפועלת במכללה במטרה לפתח מנהיגות צעירה ומצוינות בקרב מורים חדשים בבתי ספר של הקהילה הבדואית בנגב.

במקביל לפעילות הדוכנים, התקיימו בכיתות הלימוד סדנאות והרצאות מרתקות של מרצים וסטודנטים במכללת  קיי, ששיתפו מניסיונם העשיר בשיטות הלימוד החדשניות אותם הם מובילים. במסגרת קידום תיירות חינוכית, ד"ר דפנה גרנית דגני בחוויותיה ממשלחת התיירות החינוכית בהולנד ובשווייץ. במהלך הביקור היא נפגשה עם אנשי חינוך בגנים, בתי ספר ובאקדמיה באירופה במטרה ללמוד על שיטות התמודדות שונות עם אתגרי החינוך בימנו. 

הרצאה מרתקת נוספת שהתקיימה בכנס, היא הרצאתו של ד"ר נמרוד זינגר, שיזם במהלך הסמסטר יריד חווייתי בסגנון ימי הביניים, בו התחפשו הסטודנטים לאנשים מהתקופה הקדומה ועוד. בהרצאה הוא הסביר על שיטת ההוראה הייחודית שלו, איתה הוא מכשיר מורים להיסטוריה. תפיסה פדגוגית חדשנית נוספת במכללה, היא שיטת ה-"למידה מבוססת מקום". במסגרתה יצאו השנה סטודנטים לחינוך בהתמחות גיאוגרפיה למסע לימודי חוויתי בפלפונס שביוון. בהרצאה שיתפה הד"ר שרון רנן בתכנון וביצוע המסע ודיברה על חשיבות השיטה לנוכח אתגרי החינוך בעידן הטכנולוגי. 

צילום תדמית

במהלך הכנס התקיים סיור בחדר האימרסיבי המיוחד שבמכללה, בו לומדים הסטודנטים והסטודנטיות באמצעות משקפי מציאות מדומה וקירות מגע, המעניקים למידה אינטראקיבית באמצעות החושים השונים, ומחברים את התלמיד  בצורה חווייתית לחומר הנלמד. לאחר מכן התקיים שיח של ת"אל רן כוכבי, דובר צה"ל לשעבר עם רם זהבי, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך בנושא מנהיגות חינוכית המעצבת דור חדש של יזמות וחדשנות במערכת החינוך.  

בסיומו של היום הגדוש בעשייה חינוכית, הוענקו פרסי החינוך של מחוז דרום לשנת הלימודים תשפ"ג לרשויות מקומיות, למוסדות חינוך ולמנהלים ומנהלות פורצי דרך. הכנס הסתיים לצלילי הופעה חיה מרגשת של המקהלה הרב-תרבותית של מכללת קיי, בה שרים ומנגנים סטודנטים לצד חברי סגל אקדמי ומנהלי, נשים וגברים מכלל התרבויות בחברה הישראלית. 

נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, הפרופ' אריה רטנר סיכם ואמר: "אני שמח לארח את כנס "ממריאים" של משרד החינוך ולקדם יוזמות חינוכיות חדשניות. במכללת קיי ממריאים לא רק ביום הכנס אלא במהלך כל השנה, באמצעות שיטות לימוד ייחודיות המכשירות את הסטודנטים והסטודנטיות להיות אנשי החינוך של דור העתיד. כמכללה לחינוך, אנו שמים דגש על מצוינות לימודית, לצד קידום פדגוגיה של מגוון, צדק והכלה, שבאה לידי ביטוי, בין היתר, במקהלה הרב-תרבותית. אני מודה למחוז דרום על שיתוף הפעולה ומקווה להמשיך יחד ביוזמות נוספות בעתיד". 

מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, רם זהבי בירך את הזוכים בפרס החינוך המחוזי ואמר: "האירוע שהתקיים היום, כל כולו הוקרה לעשייה אותה אתם מובילים מתוך מחויבות עמוקה לקידום מערכת החינוך ולחיזוק העם והמדינה. המעשה החינוכי אותו אתם מנהיגים נוגע בלב ליבה של החברה. חיי היום יום של מרבית אזרחי ישראל ותושבי המחוז מושפעים השפעה ישירה מהעשייה של מערכת החינוך. אני מבקש להודות לכם להריע לכם להוקיר את עשייתכם המשובחת". 

 צילומים : תדמית 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה