בשורות מדהימות לנשים עם סוכרת הריון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('eb98cbf7-c51f-422c-8b26-cbacc30661d3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('eb98cbf7-c51f-422c-8b26-cbacc30661d3','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מערכת פריסטייל ליברה 2 לניטור רציף של רמות הסוכר הוכללה בסל הבריאות עבור נשים עם סוכרת הריון המטופלות בזריקות אינסולין

אישה עם סוכרת הריון

עדת סל הבריאות הודיעה השבוע, כי מערכת פריסטייל ליברה 2 לניטור רמות סוכר תזכה למימון עבור נשים עם סוכרת הריון המטופלות בזריקות אינסולין.

 

מרגע פרסום חוזר מנכ״ל לסל 2023, נשים בהריון שאובחנו עם סוכרת הריון המטופלות באינסולין יוכלו לנטר את רמות הסוכר שלהן באופן רציף, ללא צורך בדקירות1 של האצבע מספר פעמים ביום, עם אפשרות לשתף נתונים עם הצוות הרפואי ולקבל התראות במקרה של רמת סוכר גבוהה או נמוכה.

 

הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לצוות הרפואי לעקוב אחר רמות הסוכר גם מרחוק ומסייעת להתאים את הטיפול על בסיס נתוני רמות הסוכר. בהתאם לכך, נשים עם סוכרת היריון יוכלו לבצע שינויים נדרשים באורח החיים, בתזונה ובתרופות, בהתאם להשפעה שלהם על רמות הסוכר.

מערכת פריסטייל ליברה 2 מורכבת משני חלקים - חיישן עמיד למים2, המוצמד לחלק העליון של הזרוע למשך עד 14 ימים, ואפליקציה3 חינמית לטלפון הנייד שבאמצעותה ניתן לסרוק את החיישן. הסריקה בעזרת האפליקציה מאפשרת למטופלת לראות את רמות הסוכר בטלפון הנייד וגם לשתף את הנתונים עם צוות רפואי ועם הקרובים לה. מי שאינה משתמשת באפליקציה יכולה להשתמש בקורא ייעודי של פריסטייל ליברה 2, אך ללא אפשרות לשתף נתונים באופן אוטומטי.

המערכת, מיוצרת על ידי Abbott Diabetes Care ומופצת בישראל על ידי חברת גפן מדיקל.

 

הטכנולוגיה זמינה בסל הבריאות עבור סוכרתיים עם סוכרת מסוג 1 וסוכרת מסוג 2 המטופלים בזריקות אינסולין מרובות יומיות (MDI) או במשאבת אינסולין, וכעת גם לנשים עם סוכרת הריון המזריקות אינסולין.

 

פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס ליולדות ונשים במרכז הרפואי איכילוב: "משמעות ההחלטה היא כי המערכת לניטור רציף של רמות הסוכר שלא הייתה מסובסדת כלל עבור נשים עם סוכרת הריון, תהפוך לזמינה בקרב אותן נשים אשר מטופלות באינסולין ותשפר את חייהן במהלך ההיריון באופן דרמטי. היתרון הוא גם במניעת ביצוע דקירות רבות במהלך ההריון וכן בשיפור האיזון רמות הסוכר במהלך ההריון. סוכרת הריון הינה תחלואה נפוצה בהריון וכ- 6-10% מהנשים יסבלו מכך במהלך ההיריון (כ- 10-20% מתוכן צפויות, להזדקק לטיפול בזריקות אינסולין). מדובר במצב שבו אישה שלא הייתה סוכרתית טרם ההריון מפתחת סוכרת במהלך ההיריון וזאת כתוצאה מעלייה לתנגודת לאינסולין. סוכרת הריונית שאינה מאוזנת היטב קשורה בעלייה בשכיחות סיבוכים כגון יתר לחץ דם, רעלת הריון, לידה מוקדמת, לידה של תינוק גדול וצורך בניתוח קיסרי או ירידה בערכי סוכר אצל הילוד לאחר הלידה ולכן השימוש במד סוכר רציף הוא חשוב מאוד".

 

ד"ר רועי אלדור, מומחה ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה, מנהל היחידה לסוכרת במכון לאנדוקרינולוגיה מטבוליזם ויתר לחץ דם, מרכז רפואי תל אביב מסביר כי "מערכת פריסטייל ליברה שאושרה בסל הבריאות, תסייע בעזרת ניטור קפדני של רמות הסוכר לשמור על רמות סוכר מאוזנות יותר ובכך להקטין את הסיכונים האפשריים. איזון קפדני חשוב ביותר כדי לשמור על הריון תקין ולמען התפתחותו התקינה של העובר. מעתה, השימוש במערכת יקל גם על חוסר הנוחות הכרוך בדקירות, מעבר לקשיי ההיריון המוכרים ובעזרת הניטור היומי יאפשר לצוות הרפואי להעניק את הטיפול המותאם והנכון ביותר עבור נשים עם סוכרת הריונית".

 

דניה דקל, מטופלת עם סוכרת הריון המשתמשת במערכת פריסטייל ליברה 2: "מדובר בבשורה משמעותית אשר תשפר את חייהן של נשים עם סוכרת היריון ותסייע להן לשמור על רמות סוכר מאוזנות. מערכת פריסטייל ליברה אפשרה לי לראות תמונת מצב רציפה במהלך ההיריון ולהבין איך המזונות השונים, פעילות גופנית ותרופות משפיעים על רמות הסוכר ובלי דקירות. זה חשוב במיוחד בשעות הלילה על מנת לאתר מצב של תסמונת עלות השחר שמביאה להעלאה ברמות הסוכר בשעות הבוקר המוקדמות לאחר היקיצה וככה מראש לדעת מה משפיע על מנת לאזן ולהימנע מקפיצות פתאומיות. מברכת את ועדת הסל על כך ובטוחה כי זה יקל על מהלך ההיריון של נשים רבות".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה