כיצד לבחור מנתח פלסטי ?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b72ace03-7bc8-4c98-ac0b-648655b02160','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b72ace03-7bc8-4c98-ac0b-648655b02160','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בחירת מנתח פלסטי הינה קריטית להצלחת הניתוח הפלסטי ,בהיותך מפקידה את גופך ופניך בפני מנתח שישנה את מראך לנצח. המטרה היא למצוא איש מקצוע אשר איתו תרגישי נוח מצד אחד, ותהיי בטוחה ביכולותיו המקצועיות ואמינותו מצד שני.

מציאת המנתח הפלסטי האידאלי בשבילך?

הדרך הפשוטה והבטוחה היא לשאול את מי שכבר עברה ניתוח פלסטי אם היא או הוא  ממליץ/ה על המנתח הפלסטי "שלו/ה". את/ה לא מכיר/ה אף אחד או אחת כזו? יש להניח שהחברים/ות שלך כן מכירות, ואת/ה בהחלט יכול/ה לבקש שישאלו בשבילך. אותה הטכניקה אפשר להפעיל על האמהות בגן ובבית ספר, השכנות, הקוסמטיקאית, ואפילו הנשים במספרה. בשלב זה כל מה שצריך זה לשאול, להתחיל לאסוף שמות ומספרי טלפון ולהצליב מידע: האם שמו של מנתח פלסטי מסוים עלה יותר מפעם אחת? האם שמו של מנתח פלסטי אחר נקשר שוב ושוב לניתוח פלסטי שאת רוצה לעבור?

דרך נוספת, שלכאורה נראית בטוחה ואמינה יותר, היא לשאול אחיות שעובדות בחדר ניתוח. למה דווקא אותן? משום שהן מכירות יותר מרופא אחד, משום שהן רואות את הרופאים בעבודתם, משום שיש להן כלי שיפוט מקצועיים יותר מאשר לך. את/ה לא מכיר/ה אחות חדר ניתוח? אבל חברתה של בת הדודה שלך כן, ושכנה מלמעלה מכירה אחות טיפת חלב שיש לה חברה טובה שמכירה את כל האחיות באסותא. האם אפשר בהחלט להצליב את המידע שמגיע ממנה עם זה שכבר אספת.

 

איך להתייחס למודעות פרסומת בעיתונות ו/או להופעה מוצלחת של מנתח זה או אחר בתקשורת?

בזהירות. את מודעות הפרסומת האלה צריך לקרוא בתשומת לב, כולל השורות הקטנות, ולבדוק אם הן מפרסמות רופא מסוים או שכל מה שהם רוצים זה שתזכרי את שם המכון. שים/י לב גם לתמונות ה"לפני ואחרי" המתפרסמות במודעות, ונסה/י לבדוק אם זווית הצילום, סוג התאורה והמרחק של המצלמה מהמצולמת זהים בשתי התמונות. במקרים רבים תגלה/י שמי שעבר את הניתוח זו התמונה ולא האישה או הגבר המופיעים בה. בנוסף אין שום וודאות שהניתוח "המוצלח" בתמונה בוצע ע"י אותו רופא שמפרסם.

והופעה כובשת אינם מעידים בהכרח על רמה מקצועית או על יכולת ניתוחית טובה. מצא חן בעיניך? הוסיפי את שמו לרשימה ובדקי.

 

 מוסקונה

המלצות לבחירת המנתח בשבילך

כשהגיע הזמן להסתפר/לצבוע את הספר תבחר/י מעצב שיער מיומן ולא  אצל שוטף שיער , נכון? אז למה לשקול לבצע /י ניתוח פלסטי אצל מישהו שאינו מומחה בתחום?

האם המנתח הפלסטי הינו מומחה בכירורגיה פלסטית?

אל תחשבי לרגע שמדובר בשאלה קלת ערך או פשוטה. במדינת ישראל מותר לכל רופא לבצע כל ניתוח. כן, כן. פרט לרופאי השיניים, שחייבים לעסוק ברפואת שיניים בלבד, אין אצלנו שום חוק שאוסר על רופא כללי או רופא משפחה, למשל, לבצע מתיחת פנים, כמו שעל פי החוק יכול גם כל מנתח פלסטי לבצע ניתוח מוח.

האם היית מסכימה שרופא העיניים שלך ינתח את לבך? אז למה שתסכימי שמישהו, שהוא אינו מומחה בכירורגיה פלסטית, ייגע בפנייך או בגופך?

המנתח הפלסטי צריך להיות מומחה בכירורגיה פלסטית. מומלץ גם לברר אם הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. אל תתביישו לבקש מהרופא תעודה המעידה על התמחותו.

חשוב לבחון היכן התמחה הרופא, וכמה ניתוחים מהסוג שאתם מבקשים לעבור הוא ביצע קודם לכן (ואם הוא עוסק בעיקר בהרמות חזה, אולי לא כדאי לעבור אצלו ניתוח אף). חשוב לבדוק אם מעבר לפעילותו בקליניקה, הוא עובד גם במקום אחר (עבודה בבית חולים או במרפאות אחרות של הקופה מאפשרת לצבור ניסיון יקר ערך), מתי סיים את ההתמחות והיכן עבד מאז.

כדאי שתדעי: התמחות בכירורגיה פלסטית אורכת שש שנים. תעודת המומחיות ניתנת רק בסוף התקופה ואחרי מבחן מסכם, שגם אותו צריך לעבור בהצלחה. כן, כדי להיות בטוחה שאת עומדת להפקיד (ולא להפקיר) את גופך רק בידיו של מי שמוסמך לכך, בקשי לראות את תעודת המומחיות שלו.

שימי לב: הבקשה הזאת היא לא רק לגיטימית אלא גם הכרחית, במיוחד במקרה של מכונים וקליניקות, שבדרך כלל מפרסמים את עצמם ולא את הרופאים שמנתחים אצלם. זאת ועוד: התעודה שאת מחפשת צריך להיות כתוב בה "מומחה לכירורגיה פלסטית". התעודה חייבת להיות מטעם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והמועצה המדעית של משרד הבריאות. המונח "מומחה לניתוחים או מומחה לניתוחי אף " חסר משמעות מבחינה זו. אין בישראל מומחיות בניתוחים קוסמטיים, ולכן גם אין לכך תעודה רשמית, לא בארץ ולא בחו"ל. התעודות שעליהן מופיע מומחה לניתוחים קוסמטיים הן תעודות פרטיות מטעמו של הרופא.

 

 נקודות לבדיקת ניסיון הרופא:

  1. הותק והנסיון של המנתח הפלסטי
  2. באילו סיבוכים הוא נתקל בניתוח מסוג זה שאת/ה מעוניינת/ן?
  3. האם ביצע ניתוחי תיקון מניתוחים כושלים של רופאים אחרים ?
  4. בקש/י לראות תמונות לפני ואחרי, סרטי וידאו והדמיה ממחושבת
  5. תעודות הכשרה, קורות חיים וניסיון בארץ ובעולם
  6. צוות המרפאה המלווה ואמינותו
  7. תקשורת בין אישית עם המנתח הפלסטי והצוות המלווה
  8. טופס הסכמה לניתוח
  9. פגישת ייעוץ ומה שואלים ובודקים

 

  1. הותק והנסיון של המנתח הפלסטי

שנות הותק של הרופא כמומחה בתחומו חשובים לא פחות  מהנסיון והמיומנות.

לכן, יש לברר כמה ניתוחים פלסטיים מהסוג שאת רוצה לעבור המנתח ביצע ? אם התשובה שתקבלי תהיה מסוג "מאות" או "עשרות", בקשי פירוט מדויק יותר: מתי היה האחרון? כמה ניתוחים פלסטיים כאלה עשה בחודש האחרון או בשנה האחרונה? אין ספק שככל שהמנתח עשה יותר ניתוחים מהסוג שאת רוצה לעבור, כך את יכולה להיות יותר שקטה. אבל אם את עיקר הניסיון שלו הוא צבר במתיחות פנים ואילו את רוצה לעשות שאיבת שומן, כדאי לך לחפש מישהו אחר.

 

 מרפאות מסקונה אשדוד

 

  1. באיזה סיבוכים הוא נתקל בניתוח מהסוג זה שאת/ה מעוניית/ן?

חשוב שתדעי: אין רופא שלא נתקל בסיבוכים. זה חלק מהעניין. לכן, אם תשובתו של המנתח תהיה משהו בנוסח "לא היו לי סיבוכים", כדאי שתדעי שאו שהוא משקר (ואת לא רוצה להפקיר את גופך בידיו של אדם לא אמין) או שהוא כמעט לא מנתח (וגם אז, את לא רוצה להיות שפן הניסיונות שלו).

 

  1. האם ביצע ניתוחי תיקון מניתוחים כושלים של רופאים אחרים?

ביצוע ניתוחי תיקון מעידים על יכולות גבוהות של המנתח הפלסטי היות וניתוחי תיקון נחשבים מורכבים ומסובכים יותר. בקשי לראות תמונות לפני ואחרי ולפעמים אכן צריך תיקון. בניתוחי אף, למשל, עשרה אחוזים מהמנותחים זקוקים לתיקון קטן כזה או אחר כדי להגיע לצורת האף הרצויה, וזה לא הניתוח היחיד שיכול להצריך מקצה שיפורים. מה מחירו של ניתוח תיקון? האם את אמורה לשלם עליו מחיר מלא, או רק את מחיר חדר הניתוח? את כל זה צריך לברר היטב וכבר בהתחלה. ניתוח אף נחשב לאחד הניתוחים המורכבים מבין הניתוחים האסתטיים. לכן, נדרשת מיומנות רבה מהרופא המבצע את הניתוח הראשוני. במידה והניתוח הראשוני מבוצע ע"י מנתח לא מנוסה ולא מיומן דיו, התוצאות עלולות  להיות גרועות ביותר מבחינה אסתטית. תיקון של ניתוח אף כושל מבחינה אסתטית, מחייב פעולה כירורגית  מורכבת בהרבה מהניתוח הראשוני. ניתוח זה חייב להתבצע רק ע"י מומחה ספציפי לניתוחי אף מתקנים, אחרת הנזק הראשוני רק יחריף ויגדל.

 

  1. בקש/י לראות תמונות לפני ואחרי,וידאויים והדמיה ממחושבת

היום בעולם הדיגטאלי הכל מצולם וערוך בקשי לראות תמונות הדומות למבנה הגוף/פנים שלך והבנת קבלת התוצאה האפשרית. כמו כן מומלץ לעבור על האינסטגרם של הרופא ולראות תמונות של ממליצות

תמונות אפשר לערוך לעומת זאת וידאו משקף תוצאה אמתית יותר  .

לתיאום ציפיות בין הרופא המנתח ואליך מומלץ לבקש מהרופא שיעשה לך הדמיה ממוחשבת שתוכלי לראות כיצד יראה תוצאת הניתוח.

מנתחים פלסטיים רבים מציגים במרפאה או במשרד "אלבומי הצלחות". ההסתמכות על אלבומי התמונות בלבד היא בעייתית במקצת, כי ברור מאליו שאף רופא לא יראה את הניתוחים שלא הצליחו, ואף פעם אין וודאות שהרופא הוא זה שניתח את הבחורות המצולמות.

  1. תעודות הכשרה, קורות חיים וניסיון בארץ ובעולם

ככל שלרופא יש יותר הכשרה ויותר ידע סביר להניח שיוכל להשתמש בידע שרכש בעת הצורך בניתוח ויכול להקטין את הסיכון בניתוח עצמו. התרשמי מקורות חייו של הרופא ועיני בקפידות בתחומי ההתמחות שלו ובהכשרותיו. מומלץ לראות את הקורות חיים של הרופא באתר שלו כתיבת מאמרים ,הרצאות שנתן וכו

 

  1. צוות המרפאה המלווה ואמינותו

חשוב לראות שיהיה מי שילווה אותך בניתוח  לפני ואחרי הניתוח (מנתח מצליח רוב היום מנתח ולא זמין לענות לשאלות, מנתח שזמין כל היום אמור להעלות חשד) .

הכנתך לניתוח יכולה לעזור לך בהתאוששות הניתוח וחוויה נעימה יותר, חשוב לדעת לפני מה הולכים לעבור וכיצד להתכונן הכי טוב,  צוות טוב  יספר ויכין אותך טוב לתהליכי ההחלמה, והמגבלות הצפויים (אם צפויים) והסיבוכים שעלולים לנבוע מהניתוח. מי שאומר שאין סיכונים טועה ומטעה. כאשר יש מי שפוגש אותך ביום הניתוח (הרופא נמצא בתוך הניתוחים) ועוזר לך להיקלט בבית החולים לפני ואחרי הניתוח החוויה נעימה יותר. חשוב לדעת מי יהיה זמין בשביך לאחר הניתוח לכל שאלה ובקשה.  מאד חשוב לדעת שיש מענה אנושי 24/7 מהיועץ/ת האישי/ת שלך המלווה אותך מתחילתו ועד סופו של הניתוח ולאורך כל תקופת ההחלמה. יחס מקצועי, חם וקשוב  עם ליווי אישי ומסור הן חלק אינטגרלי בתהליך. 

 

  1. תקשורת בין אישית עם המנתח הפלסטי והצוות המלווה

קובעים פגישת ייעוץ, ולא שוכחים לברר בטלפון אם היא כרוכה בתשלום.  

לכן, וכדי למנוע שכחה עקב התרגשות או בלבול, כדאי שתקחי איתך את רשימת השאלות שמופיעה בהמשך. את יכולה כמובן להוסיף עליה שאלות נוספות שמעניינות אותך ושאנחנו לא חשבנו עליהן, אבל אל תצאי מהחדר לפני שיש לך תשובות לפחות לכל השאלות כאן

בשיחת יעוץ עם המנתח, זהו זמן מצוין לגלות את כישוריו הבין-אישיים. חשוב לשים לב לרמת הקשב שלו כלפי ציפיותייך, חששות שעולות בך והרצונות שלך. על המנתח לענות על כל שאלותיך בסבלנות, עם הסברים נרחבים ולהציג את כלל ההליכים על יתרונותיהם וחסרונותיהם. לעיתים, יהיה עלייך לחשוף פרטים אינטימיים, חשוב שהמנתח ייתן לך להרגיש בנוח עם חשיפתך אליו.
בנוסף, האינטרס של שניכם הוא שלא תקפצי על ניתוח פלסטי בלי להיות בטוחה בפרטים מסיימים, או אף בסיבות בגללן את רוצה את הניתוח. מנתח טוב ומקצועי יתשאל אותך לגבי תפיסת הגוף שלך, המוטיבים שלך לעבור ניתוח פלסטי וכמובן הציפיות שלך מהניתוח. דיון מקיף בנושא יעזור לשניכם בתהליך ובקבלת תוצאות משביעות רצון. לחפש את המנתח הפלסטי הטוב ביותר - בחיפושייך אחר מנתח פלסטי הטוב עבורך, עלייך לשקול את כלל הדאגות שלך ואת הכישורים אשר יש למנתח להציע, כך תוכלי להגיע להחלטה הטובה ביותר עבורך.

  1. דפי הסבר

בפגישת הייעוץ תקבלי דפי הסבר אודות הניתוח. חשוב לקרוא אותם בעיון ולחזור ולקרוא אותם בבית בכדי שתדעו לקראת מה אתם הולכים.

 

  1. טופס הסכמה לניתוח

 קריאה של טופס ההסכמה במועד קרוב לניתוח לא מאפשרת עיון רציני ומעמיק בכתוב, ופוגעת ביכולת שלך להחליט בצורה הגיונית אם את אכן רוצה לעבור את הניתוח למרות הסיבוכים שמצוינים בטופס.

ביום הייעוץ בעת סגירת הניתוח יש לחתום בפני הרופא על טופס סכמה , ככל שבטופס יש פירוט רב יותר על הסכנות והסיבוכים כך מראה שהרופא רציני ומציג תמונה אמתית לכלל האפשריות בעת ביצועהניתוח חשוב מאוד לקרוא ברצינות את טופס ההסכמה ולהבין את הנקרא, במידה ויש שאלה חשוב לשאול.

בקשי לקרוא את טופס ההסכמה המודעת לניתוח שאותו את רוצה לעבור ועברי עליו עם המנתח.

כבר בשלב הזה? כן, כבר בפגישה הראשונה עם הרופא.

טופס ההסכמה לניתוח נחתם פעמיים : פעם אחת בפגישת הייעוץ ופעם ביום הניתוח. בנוסף המטופל מקבל את טופס ההסכמה שנחתם בפגישה הראשונה לעיון בביתו.

 

  1. פגישת הייעוץ מה שואלים ובודקים

 

איך להתחיל את הפגישה?

בתיאור מדויק ככל האפשר של מה שמפריע לך: הבטן? הקמטים? הירכיים? זה הזמן להגיד הכול. כדאי מאוד שתגידי גם מה היית רוצה שיקרה לך בעקבות הניתוח: אני רוצה בטן שטוחה, אני רוצה לרדת בשתי מידות בבגדים, אני רוצה פנים חלקים וזוהרים, אני רוצה רגליים רזות. חשוב מאוד שתבטאי את ציפיותייך בקול רם כדי ששניכם – גם המנתח וגם את – תוכלו לדעת אם מדובר בציפיות ריאליות.

בשלב הזה אמור המנתח הפלסטי להציע לך את מה שהוא רואה כפתרון המתאים. כלומר, לתאר בפנייך את הניתוח הפלסטי המועדף, את יתרונותיו וחסרונותיו (כולל פירוט הכאבים, מיקום הצלקת, הירידה בתחושה, מהירות ההחלמה וכמה זמן אמור הפתרון הזה להחזיק מעמד).

הקשיבי היטב לדבריו של הרופא, עצרי אותו אם משהו בדבריו לא ברור לך, ואז הפני אליו את השאלות שלך:

חשוב ביותר להמנע מציפיות יתר או מפנטזיות לא ראליות. תפקיד הרופא הוא לדאוג שתהיי על קרקע מציאותית גם אם לא תמיד זה קל לקבל.

 

כמה עולה הניתוח?

בדרך כלל רופא מכובד לא ידון בעלויות אלא היועצת המלווה. מחיר הניתוח אמור לכלול: שכר המנתח, מחיר השתל (אם יש צורך בה), חדר ניתוח, מרדים, אשפוז, מספר הביקורים אחרי הניתוח, תיקונים, שלב נוסף אם מדובר בניתוח רב-שלבי. גם על תנאי התשלום יש בהחלט מקום לדבר: אפשר בתשלומים? בכמה? יש הנחה על מזומן? מה גודלה? בעניין הכסף, כדאי שתדעי מראש שניתוחים פלסטיים הם עסק יקר. למה? יש להניח שזה כך משום שמדובר במותרות, ובטוח שבגלל חוקים של ביקוש והיצע. מומלץ לעשות סקר שווקים גם בעניין המחיר. לעומת זאת, הביאי בחשבון שמחיר ניתוח זול במיוחד יכול להעיד על מנתח פלסטי פחות מנוסה, או על תנאי חדר ניתוח, ציוד ואשפוז פחות טובים. איפה עובר הגבול? בכיס שלך, ולכן את תחליטי מה אפשרי ומה ממש לא.

יש לזכור שמדובר בניתוח המלווה אותך לכל החיים ולפעמים שווה להשקיע עוד כמה אלפים ולהיות עם שקט נפשי ותוצאה טובה לכל החיים.

 מרפאת מוסקונה אשדוד

 

קבלו המלצות

עדיף להגיע למומחה שקיבלתם עליו המלצות מוקדמות ממנותחים אחרים, וגם חוות דעת שנייה מרופאים אחרים. נסו לשאול אפילו את רופא המשפחה שלכם אם הוא מכיר מומחה טוב בכירורגיה פלסטית. היזהרו ממכונים עלומי שם, שמפנים אתכם לרופא "שלהם". חשוב מאוד גם לא להתרשם רק מפרסומות, יהיו אלה אטרקטיביות ככל שיהיו, אלא לבחון את הנתונים בשבע עיניים ולהסתמך אך ורק על המלצות ממקורות רציניים. אחרי שביררתם אודות הכשרתו של הרופא ועמדתם על מידת אמינותו, כדאי שתבקשו המלצות. המכון, או המרפאה, בה עובד הרופא ישמחו בדרך כלל לספק פרטים של ממליצים או תיק עבודות המכיל צילומים של "לפני-אחרי". אם אתם מתקשים למצוא המלצות, תמיד ניתן להיעזר בפורום ניתוחים פלסטיים או במנועי חיפוש באינטרנט.

 לפרטים נוספים מרפאת מוסקונה אשדוד לחצו כאן 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה