כל מה שחשוב לדעת על שינה בהריון

$(function(){setImageBanner('d3ecec9e-ec85-4665-a428-89bc960b1eb1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26587,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ככל שההיריון מתקדם, כך היכולת ליהנות משנת לילה איכותית הופכת למאתגרת. יש נשים שהקימה לשירותים במהלך הלילה פוגעת באיכות השינה שלהן יש נשים שנאלצות לוותר על תנוחת השינה החביבה עליהן בגלל הבטן הגדלה, ויש נשים שסובלות ממגוון מחושים המופעים בעיקר בלילה כמו צרבת והתכווצויות בשוק. אז מה ניתן לעשות? ארגון המיילדות בישראל, מציע פתרונות.

depositphotos אישה בהריון

ארגון המיילדות בישראל, מגיש עובדות מעודכנות וטיפים מעשיים של מיילדות מהשטח בנושא שינה במהלך ההיריון:

  • שפע כריות - ככל שההיריון מתקדם והבטן גדלה יתכנו קשיים בשינה. אם יש צרבת, רצוי לישון באופן מוגבה על כריות. אם התנוחה לא נוחה, או מכאיבה, שימי כרית בין הברכיים כדי להפחית את הלחץ על הגב התחתון. אפשר גם להשתמש בכרית הריון כדי לתמוך בבטן ובגב וגם כמובן מתחת לראש.
  • הרפיה ושגרה - רצוי לאמץ שגרת שינה עקבית שיכולה לעזור לאותת לגוף שהגיע הזמן לישון. אפשר לנסות תרגול של טכניקות הרפיה כמו נשימות עמוקות או מדיטציה, אפשר לכלול אמבטיה חמה (37-38 מעלות לכל היותר), קריאת ספר מרגיע או מוסיקה רגועה.
  • קפה ומים - רצוי הימנע משתיית משקאות עם קפאין לפני השינה כמו קפה, קולה ותה. אם מתעורר צורף תכוף לפיפי במהלך הלילה, דבר שעלול להפריע לשינה נסו להגביל הנוזלים בערב ולפני השינה ולהימנע מכמויות גדולות של מים.
  • צרבת - אם יש צרבות  להימנע מארוחות סמוך לשינה, רצוי להמעיט במזון שגורם להפרשת מיצי קיבה, כמו אוכל מטוגן ולהיעזר בטבליות מציצה סותרות חומצה כאשר מופיע גל צרבת.
  • תנוחה - שינה על צד שמאל יכולה לשפר את זרימת הדם לעובר ולסייע במניעת כאבי גב. במחצית השנייה של ההיריון רצוי להימנע משינה על הגב, מכיוון שהדבר עלול עלולה לגרום ללחץ של העובר על כלי דם מרכזיים וגדולים.
  • בעתיד הקרוב - בימים אלו מקדם הארגון, מודל ליווי הריון רציף לנשים, ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי ומרחב נשי, עבור כלל הנשים במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. בשלב יישום המודל, המפגשים בין המיילדת לאישה יכללו בין היתר גם שיח מקצועי בנושא איכות השינה במהלך ההיריון.
  • תמיכה 24/7 - נשים שרוצות לחלוק ולשתף בנושא שינה בהריון, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל 24/7 תמיכה ומענה מקצועי ומבוסס ראיות.
  • הכניסה לקבוצה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155

---

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל ברוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף חמש וחצי שנות לימוד והכשרה מעשית. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה