תמונה ראשית

רק משוגעים הולכים לשדכנית?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0951b32d-f1d6-42ad-9139-bdde22d18b82','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0951b32d-f1d6-42ad-9139-bdde22d18b82','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26587,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לכל מי שעדיין מאמין שרק אדם שמשהו לא בסדר איתו הולך לשדכנית - להראלה ישי יש חדשות בשבילכם

"ראיתי הבוקר בעיתון מודעת פרסום של שדכנית, זה נראה לי טוב, אולי נקבע איתה פגישה ונראה אם היא תוכל לעזור לך למצוא חתן?"

כך פתחה אישה אחת שיחה עם בתה, רווקה בת 31, שיש לה הכל בחיים – יופי, השכלה, קריירה, חיי חברה עשירים, אבל משום מה אין לה בן זוג. האם לא ציפתה לתשובה בסגנון "רעיון מצוין, בואי נלך עכשיו", אך גם לא ציפתה לתגובה הקיצונית שהיתה באמת: "אמא, מה יש לך? מה? חסר לי משהו? רק משוגעים הולכים לשדכנית....".

האמירה הזאת נזרקת לאוויר, לצערי, המון.

כל כך הרבה אנשים עדיין "תקועים" על כל מיני סטיגמות, כגון "שדכנית זה רק לאנשים שמשהו לא בסדר אצלם", "שידוכים הם רק למגזר החרדי" וכו' וכו'.

צילום: pexels

האמת היא שלא רק שהסטיגמות האלה לא נכונות, הן אפילו הפוכות מהמציאות. היום, רוב האנשים שמגיעים אליי, הם חבר'ה מאוד מצליחנים, מבוססים, משכילים. בקיצור אנשים איכותיים, ובמרבית המקרים הם היו כל כך עסוקים בפיתוח החיים האישיים והמקצועיים שלהם, שהם פשוט הזניחו את נושא הזוגיות ואז התעוררו ביום בהיר אחד והבינו שאמנם יש להם הכל, אבל את הדבר הכי חשוב, אהבה, אין להם.

נחזור רגע לאותה רווקה מלמעלה. בהתחלה היא לא היתה מוכנה לשמוע מילה על שדכנית. היא התנגדה בתוקף ואף הרגישה מושפלת מכך שאמה בכלל הציעה הצעה כזאת. אמה לא הרפתה ומדי פעם היתה שואלת בעדינות שוב, עד שפעם אחת היא הכירה במקרה מישהי שהתחתנה דרכי - אישה מהממת גם מבפנים וגם מבחוץ שיש לה הכל בחבילה אחת.

"מה חסר לך שהיית צריכה ללכת לשדכנית? את יכולה למצוא גבר מושלם בשנייה". היא שאלה אותה. האישה שהתחתנה דרכי סיפרה לה שאכן היו מתחילים איתה כמעט בכל מקום שאליו היתה הולכת, אבל אף פעם לא התפתח מזה משהו רציני. לכן החליטה בשלב מסוים להירשם לאתר הכרויות, ושם מצאה מישהו מיוחד, אלא שבדיעבד הסתבר שהוא התחזה בכלל למישהו אחר והיא נכוותה קשות.

בסופו של דבר, לאחר המון תהיות והיסוסים, גמלה בליבה החלטה שהיא מנסה את מוסד השידוכים. היא הגיעה אלי, והשאר כבר היסטוריה. תוך שבעה חודשים היא מצאה את אהבת חייה, והפעם היא לא היתה צריכה לתהות אם הוא באמת רציני או אם הוא מתחזה, היא ידעה שהוא עבר את הסינון הקפדני שלי ויכלה להיות רגועה. היום היא מנהלת זוגיות שפשוט מעוררת קנאה.

החברה (אותה אחת שלא הייתה מוכנה לשמוע בכלל את המילה "שדכנית") קיבלה החלטה שגם היא מנסה את מזלה דרכי. היא הגיעה אלי מהוססת, לא כל כך בטוחה בתהליך, לא ממש אופטימית, אבל לאט לאט הדברים השתנו ואחרי כשנה גם היא מצאה דרכי אהבה שכל אישה מייחלת לעצמה.

הצלחתי לנפץ אצלה את המיתוס.

אז לכל מי שעדיין מאמין במיתוס שרק משוגעים הולכים לשדכנית, כדאי לחשוב על זה מחדש. למה? כי המציאות מוכיחה בדיוק את ההפך. מגיעים אלי אנשים איכותיים, אחד אחד, ולא פחות חשוב - אנשים רציניים שמחפשים זוגיות רצינית. הם עוברים אצלי סינון קפדני, אימות מדויק של פרטים (בעזרת גרפולוגיה משפטית), ולאחר שאני מוודאת שהכל תקין, אני יודעת לעשות את המאץ' הנכון, ובכך חוסכת להם הרבה זמן ושברון לב מיותר מדייטים כושלים או מערכות יחסים שמראש היו מועדות לפורענות.

לסיום, לעולם אל תתנו לסטיגמות או לפחד לנהל את חייכם. תנו צ'אנס ואחר כך תודו לעצמכם על כך.

הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית לחילונים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".

לאתר של הראלה לחצו כאן. לגלישה בסמארטפון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה