שבוע מודעות העור: כך נשמור על עור חלק, רענן ובריא מפני קרני השמש

$(function(){setImageBanner('f0c85a9e-571c-41b6-b5ae-612793d5965d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26587,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ד"ר יוליה ולדמן – גרינשפון, מנהלת יחידת עור, המרכז הרפואי קפלן:
"העור זוכר הכל. כוויות שמש מגיל 20 גורמות כתמים, קמטים והזדקנות העור בגיל 50"

שבוע מודעות העור חל השבוע בתזמון מושלם עם תחילת הקיץ, וד"ר יוליה ולדמן – גרינשפון, מנהלת יחידת העור במרכז הרפואי קפלן, עונה על השאלות החשובות שיעזרו לכם לשמור על עור חלק, רענן והכי חשוב – בריא. האם קרם הגנה בספריי מגן עליכם? מאיזה גיל מותר למרוח את התינוק? כמה קרם באמת צריך למרוח כדי להיות מוגנים? ואיזה איבר תמיד חשוף לשמש ואנחנו שוכחים למרוח?

ד"ר ולדמן – גרינשפון אומרת בהומור כי "העור הוא האיבר הכי 'פולני' בגוף מכיוון שהוא זוכר את כל הנזקים שנגרמו לו במהלך שנים. כך, לדוגמא, כווית שמש מגיל 20 מביאה לכתמים, קמטים, הזדקנות מוקדמת של העור, ואף סיכון מוגבר להופעת סרטן העור". אנחנו צריכים להיזהר, היא מסבירה, גם בחורף וגם בקיץ מקרני UVA  וקרני UVB. אלו קרניים שחודרות לתוך השכבות העמוקות של העור וגורמות נזקים מצטברים. "העור זוכר הכל, גם את הקיץ ההוא שהייתם ילדים ונשרפתם בים. הנזק מצטבר לאורך השנים ולא נעלם". מסבירה ד"ר ולדמן.

ד"ר יוליה ולדמן

אז מה צריך לעשות?  "להגן על הגוף מפני השמש. לחבוש כובע, משקפי שמש על העיניים, שרוולים דקים וארוכים ולמרוח קרם הגנה". משרד הבריאות ממליץ לא למרוח קרם הגנה עד גיל חצי שנה, אבל ברגע שהילדים עברו את הגיל חשוב למרוח כל הזמן ולא רק כשיוצאים לטייל או בים, גם ביום-יום כשהם הולכים לגן ונחשפים כל צהריים לשמש החמה בהפסקות בחצר".

לד"ר ולדמן חשוב להדגיש, "רוב האנשים לא מורחים נכון מסנן קרינה. הספריי, שכל כך הרבה אנשים משתמשים בו, לא יעיל ולא מגן עליכם כי השכבה דקה מדיי ולא מספקת הגנה ראויה. מרחו קרם הגנה כמו שצריך, 30 SPF בחורף ו SPF 50 בקיץ".

כמה צריך למרוח? "שימו קרם על 2 אצבעות צמודות – את הכמות הזו יש למרוח על כל איזור. כלומר, 2 אצבעות קרם לזרועות, 2 אצבעות קרם לרגליים וכו'. אל תשכחו את האוזניים, במיוחד אלו עם השיער הקצר, האוזניים חשופות לשמש כל היום ואף אחד משום מה לא זוכר להגן עליהן.  את המריחה צריך לחדש כל שעתיים. במידה וזה לא מתאפשר אל תוותרו על המריחה הראשונית. העור הוא האיבר הגדול ביותר שלנו, קו ההגנה הראשון של הגוף שלנו ואנחנו צריכים לשמור עליו כדי שהוא יוכל לשמור עלינו".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה