איך נפתרים מהתשוקה למתוק?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8ebdbda7-0738-486b-a5be-27b83de203bb','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,35175,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8ebdbda7-0738-486b-a5be-27b83de203bb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,35175,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

"הסוכר נמצא כמעט בכל מקום, ובלי שנרגיש אנו צורכים הרבה יותר ממה שצריכים. הסוכר נמצא במשקאות מוגזים, בקטשופ, ברטבים, בכל מאכל מעובד ואפילו ברסק עגבניות ובלחם". כך אומרת סוזן באוורמן – ראש מחלקת הדרכת תזונה וכושר בחברת הרבלייף העולמית

ירקות

"כשאנו אוכלים מתוק, בין אם זה מאכל מעובד או ממתק כמו עוגייה או קוביית שוקולד, גם אם היא קטנה, הסוכר שנכנס לגוף עולה מהר אל מחזור הדם וצונח מהר, וכתוצאה מכך אנו מרגישים עייפים, חלשים, והגוף שלנו מיד דורש מאתנו עוד ועוד מתוק כדי לאזן את רמות הסוכר. כך אנו  מוצאים עצמינו במעגל שלא נגמר, וכל תנודות הסוכר הללו שעולות ויורדות גורמות לנו לאכול יותר, ועלולות בנוסף לגרום לסוכרת, למחלות לב ולהשמנה."

אז איך אפשר לצאת מהמעגל? מומחי התזונה של הרבלייף,  הדוגלת באורח חיים בריא ובזונה נכונה, ליקטו מספר טיפים ועצות כיצד  להתמודד עם התשוקה למתוק:

לא מתחילים את הבוקר עם מתוק - פתחו את הבוקר בשתיית מים חמימים עם לימון ולאחר מכם שתו עוד כוס מים. לאחר רבע שעה אכלו ארוחת בוקר. אם אתם מהמתמכרים למתוק, אל תתחילו את הבוקר עם ארוחה מתוקה שתפתח את החשק למתוק כל היום.

הוסיפו קינמון - מעבר לכך שקינמון ממתיק מעט את האוכל, מחקרים מצאו שהתבלין עשוי להפחית את החשק למתוק ולעזור בהורדת השומן הבטני. הכניסו מקלות קינמון לתה במהלך היום כשמתחשק לכם משהו מתוק, הכניסו אבקת קינמון לדייסת  הבוקר, פזרו קינמון על תפוחים והכניסו לתנור או ערבבו עם יוגורט.

הקדימו תרופה למכה - רגע לפני שמגיעה השעה 16.00, או השעה שבה אתם יודעים שאתם הכי עייפים ביום, הקדימו תרופה למכה ואכלו משהו מזין שיחליף את החשק לממתקים,  כמו למשל תפוח עם שקדים, פרוסת לחם שיפון עם גבינת ריקוטה וריבה ללא סוכר או יוגורט עם פרי.

מוסיפים חלבון או שומן - אם אתם אוכלים משהו מתוק (ועדיף בריא), הוסיפו למתוק שלכם חלבון או שומן מזין, שיעזרו למתן את העלייה החדה ברמות הסוכר. דוגמאות: לתמר מוסיפים שקדים ולשוקולד מריר 85% מוצקי קקאו אגוזי מלך.

ארוחות מסודרות-   מה שגורם לרובנו  לרצות לנשנש כל הזמן ובעיקר מתוק, זה ארוחות לא מסודרות. כדי למנוע זאת, עלינו לתכנן את סדר הארוחות מדי יום, גם אם נמצאים מחוץ לבית. אכלו ארוחת בוקר, ביניים, צהרים, ביניים וערב ואם יש צורך הוסיפו עוד ארוחה. אל תדלגו על ארוחות ואל תאכלו ארוחות גדולות מדי. הימנעו מנשנושי ביסים קטנים וכל מה שאתם אוכלים החשיבו וספרו כארוחה.

שתייה מומלצת- במשך היום הקפידו לשתות כמה שיותר מים. הכינו לעצמכם קנקן תה צמחים ללא סוכר או עם לימון, קינמון וג׳ינג׳ר ושתו ממנו לאורך כל היום. נסו להימנע מהוספת סוכר לקפה או לשתייה החמה.

עוברים למלאים - החליפו את הלחם הלבן בלחם שיפון או לחם מחיטה מלאה, את הפסטה הלבנה בפסטה מחיטה מלאה ובאופן כללי הוסיפו סיבים תזונתיים לתפריט שיגרמו לתחושת שובע ויפחיתו את הצורך לנשנש.

חטיף שהוא כמו ארוחה - אם אתם נמצאים בחוץ ואין אפשרות לאכול ארוחה בריאה כרגע, העדיפו לאכול חטיף מאוזן המכיל חלבון וסיבים תזונתיים של הרבלייף, שיגרום לתחושת שובע, ימלא את הצורך במתוק, ולא יגרום לעלייה חדה ברמות הסוכר.

אכלו מהסיבות הנכונות - רגע לפני שזוללים את כל מה שמתוק מסביבכם, בדקו למה אתם צריכים כעת מתוק. האם אתם באמת רעבים? אם כן, אכלו משהו בריא, אם לא – תבדקו מה גורם לצורך העז. אולי אתם עצבניים או מבואסים? אל תאכלו ממקום לא מאוזן. הפרידו את הצורך באוכל מהרגש.

קראו - הרגילו עצמכם לקרוא את הרכיבים והערכים התזונתיים שעל גבי האריזות לפני שאתם קונים. אם יש שם סוכר או תחליפיו, נסו לוותר עליו. דעו שגם תחליפי סוכר יגרמו לעליות חדות ברמות הסוכר וכתוצאה מכך לחשק עז במתוק.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה