ארבעה מתכונים לפסח שלא תצליחו להפסיק לאכול

$(function(){setImageBanner('65224652-2df8-4c94-9043-03cce79be99d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,35175,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

חג הפסח הוא לא רק חופשה ארוכה ותחילתו של האביב, הוא גם חג המצות, ולמרות שלא כולם אוהבים אותן, יש גם כאלה שמחכים להן. מי שאוהב את הריבועים המסורתיים יודע שיש לא מעט מאכלים נהדרים שאפשר להכין איתם בחג. אף על פי שריבועי הבצק המחוררים לא משאירים מקום להכנת כריך עסיסי או טוסט פריך, יש הרבה מאוד אפשרויות להפוך אותם למעדן של ממש. יבשות או רטובות, בחג הזה תוכלו לגוון ולהכין הרבה יותר מאכלים טעימים שישאירו טעם של עוד גם לשנה הבאה. לפניכם כמה רעיונות להכנת מאכלים המשלבים מצות בכל מיני צורות.

elements.envato

לזניה מעלי מצה

כל מי שאוהב לזניה יודע שכשהיא מוגשת לשולחן היא מיד תופסת את כל תשומת הלב של הסועדים. ואם מדובר במאכל אהוב כל כך, אין כל סיבה שלא נכין אותו גם כשלא ניתן להשתמש בדפי לזניה. במקום דפי הבצק הידועים נעשה שימוש במצות, שהן גם שטוחות, גם סופגות היטב את הרוטב ונרטבות היטב, וגם ייחתכו בקלות לאחר ההכנה.

לקראת ההכנה משמנים תבנית מרובעת או מלבנית, מרפדים אותה בשכבה אחת של מצות (מתוך ארבע), שופכים רבע מהרוטב שעשוי מרסק עגבניות מתובל או עגבניות מרוסקות, שום כתוש, מלח, פלפל שחור, סוכר ושמן זית. על שכבת הרוטב מפזרים פירורי גבינה בולגרית, גבינת ריקוטה וגבינת מוצרלה או גבינה צהובה מגורדת.

על כל אלה מפזרים עלי בזיליקום טריים קצוצים ואפשר להוסיף גם זיתים קצוצים. כך מכינים עוד שלוש שכבות, כשהעליונה מסתיימת בשכבת הגבינות. אופים בחום בינוני כארבעים דקות, ולאחר ההוצאה מהתנור ממתינים להתייצבות הלזניה לפני החיתוך.

חביתה חגיגית

לכל חג יש את המנה הקלסית שאי אפשר בלעדיה. לחג האביב יש מצה בריי, אותה חביתה משודרגת עם שברי מצה, ביצים וחלב. כל מי שמחכה לחג חושב בליבו על המנה הפשוטה, הבסיסית והנהדרת הזו, שאפשר לאכול אותה בכל שעות היום. למתכון הבסיסי הזה קמו אין־סוף גרסאות עם תוספות שונות, כך שאפשר לנסות בכל יום גרסה אחרת ועדיין יישארו הרבה גם לשנה הבאה.

את המתכון הבסיסי אפשר להפוך למתוק, מעין פנקייק כשר, כשמוסיפים אבקת קינמון וסוכר, אפשר לטפטף אפילו מעט תמצית וניל לתוספת טעם. אבל אם נישאר בגזרת המלוחים, אפשר להוסיף גבינה בולגרית מפוררת, רוטב פסטו, עלי תרד קצוצים, פטריות, בצל, עגבניות והנה סוג של שקשוקה חגיגית.

אם רוצים לפנק גם את הטבעונים, ובטוח שגם הם מחכים למאכל הזה כל השנה, אפשר להכין את החביתה הזו טבעונית למהדרין. במקום ביצים מוסיפים לשברי המצות קמח חומוס, קורנפלור או קמח טפיוקה, מים ושמן לטיגון, וכמובן את התוספות שאינן גבינה.  

מגולגלות ומטוגנות

הגרסה החגיגית והכשרה של אגרול צמחוני מתאימה לכל שעה של היום, וגם לאירוח חגיגי. במקום להשתמש בעלי אגרול או בכל בצק אחר, מצה מגולגלת ומטוגנת תעשה את העבודה היטב. אפשר להכין כל מלית שרוצים, ואחת הגרסאות הצמחוניות האהובות היא פירה תפוחי אדמה עם בצל מטוגן. אפשר במקום הפירה למלא ברצועות צרות של פלפל אדום, גזר, נבטים ותבלינים שאת כולם מקפיצים במחבת עד להתרככות. אפשר להוסיף פטרוזיליה קצוצה ובוטנים גרוסים אם אוהבים. ממלאים חצאי מצות במלית ומגלגלים, טובלים בביצה טרופה ומטגנים בשמן עמוק עד להזהבה.

עוגת שוקולד פירורים

חג החירות מבחינות רבות הוא גם החירות לאכול שוקולד, כי מצה מרוחה בשוקולד היא מאכל קבוע ומתבקש בחג וקשה יהיה לעבור את החג בלי נגיסה או שתיים. הקינוח הזה הוא בעצם אותו מאכל רק גדול יותר, חגיגי יותר, יפה יותר וגם טעים יותר. אפשר לגוון עם המילוי ולהוסיף חמאת בוטנים, חלבה, אגוזים, קוקוס וכל מה שאוהבים כיד הדמיון. מלבד המצות המצרכים כוללים קקאו, נס קפה, סוכר, חמאה, מים ושוקולד מריר.

את כל המרכיבים הללו מלבד החמאה והמצות המפוררות מרתיחים בסיר. מכבים ומוסיפים את החמאה עד שהיא נמסה. את הנוזל החום והחם שופכים לקערה שבה הפירורים ומערבבים. את כל הבלילה הזו יוצקים לתבנית מרובעת או עגולה, מיישרים מלמעלה ואם רוצים לפזר קוקוס מלמעלה זה בדיוק הזמן. מכניסים את התבנית למקרר לכמה שעות עד שהעוגה מתקשה, ואז ניתן לחתוך אותה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה