מה אוכלים לפני הצום ואיך מעבירים אותו עם הילדים?

$(function(){setImageBanner('015705a8-ed64-4bed-8c52-806bdff1d1e5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,35175,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יום הכיפורים הוא אחד מימי השיא בלוח השנה היהודי אך יחד עם זאת רבים מאיתנו חוששים מהצום הארוך, מזג אוויר החם ואם יש ילדים קטנים בבית אז- איך מעסיקים אותם בלי להתעייף יותר מידי מהצום? רגע לפני היום המיוחד ריכזנו המלצות מיוחדות מד"ר יונה וורצ'וב בעל המרכז הרפואי מדיקל טופ בראש פינה ושושי וורצ'וב מנהלת מרכז חוויה לילדים במרכז מדיקל טופ.

depositphotos ,תה צמחים

"בכדי לעבור את הצום "בשלום", מומלץ להיערך אליו מבעוד מועד- להכין את הגוף לצום כ-48 שעות לפני תחילתו" מסביר ד"ר יונה וורצ'וב ומציע 5 טיפים מרכזיים:

  1. 24-48 שעות לפני תחילת הצום, הקפידו על שתייה של לפחות 8 כוסות מים ביום והמנעו ממשקאות ממותקים/ מוגזים.
  2. סובלים מכאבי ראש? 24-48 שעות לפני הצום הורידו את צריכת הקפאין והתיאופלין
  3. תזונה מאוזנת- איכלו במהלך היום ארוחות קטנות, מומלץ שלא לאכול מזון מטוגן ואל תגיעו מורעבים לסעודת המפסקת
  4. ביום הצום הימנעו מצריכת מזונות יוצרי גזים כמו קטניות, כרוב, ברוקולי וכדומה.
  5. בסעודה המפסקת איכלו מרק צח, פחמימות מורכבות (תפו"א, אורז), שלבו חלבונים (דגים, עופות) ולצמחוניים שבנינו שלבו טופו/ ביצים או גבינות לבנות, הוסיפו ירקות עשירים בסיבים תזונתיים וסיימו את הארוחה בשתיית תה צמחים.

 

שושי וורצ'וב, אשת חינוך מוכרת ומוערכת בעלת עשרות שנות ניסיון וידע מקצועי, המנהלת את מרכז חוויה במתחם מדיקל טופ  ממליצה על טיפים איך להתגבר על הצום ולהעסיק את הילדים:

1.אנחנו מלמדים את הילדים כבר מינקות שהכביש הוא מסוכן, שאסור לרוץ לכביש וכמובן לא לעזוב את היד של ההורים. יום כיפור הוא ההזדמנות של הילדים להשתחרר מהחוקים והמגבלות וללכת על הכביש. תופתעו עד כמה זה מרגש עבורם ומשדרג את החוויה.

  1. דווקא ביום כיפור, כשדעתנו אינה מוסחת לאלקטרוניקה, זה זמן מצוין למרתון סיפורי ילדים. אפשר לשדרג את החוויה שהילדים יספרו את הסיפורים האהובים ולאפשר לדמיון להוביל. ניתן להמחיז את הסיפורים וכו'.
  2. הכינו מראש אתגר משפחתי של הרכבת פאזל ענק שכולם לוקחים בו חלק כמיטב יכולתם. שחקו יחד משחקי קלפים פשוטים, המותאמים לגיל הילדים. נסו ליצור מבנה מיוחד מלבני לגו או שתבנו יחד מגדל ענק מקוביות. זה הזמן להוציא את כל משחקי הקופסה.
  3. אין כמו להעביר את הצום עם חברים ובני משפחה - הילדים יכולים לשחק יחד ולהעסיק את עצמם שעות, בזמן שהמבוגרים יכולים לשוחח בנחת.
  4. לכולנו יש זיכרונות שצרובים בתודעה מתפילות יום כיפור בבית הכנסת. קחו אתכם את הילדים, והסבירו להם במילים פשוטות את הכוונות שמאחורי התפילות והמנהגים. רגע השיא הוא כמובן תקיעת השופר המסמלת את סוף הצום.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה