מתכון למרק עוף: לא רק לימי חורף קרים

$(function(){setImageBanner('b33f0a07-6f76-4ddd-b6fb-00db77e0aec7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,35175,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מרק עוף מהביל וצלול הינו מהמאכלים היותר פופולאריים בארץ, האהוב על כולם מכל גיל ועדה. בנוסף לכך, עוף נחשב ובצדק כמרכיב מתבקש בתפריט התזונה כשאנו חולים, ובימינו גם מתייחסים אליו כמזון - על. בהיותו מרק לא מכביד ניתן לאכלו לא רק בעונת החורף אלא בכל עונות השנה - קיץ סתיו ואביב. יחד עם זאת, בכדי לזכות במרק עוף באמת מזין חשוב לבחור בעופות בריאים ללא סימון אדום ונטולי הורמונים ואנטיביוטיקה, ולהכינם עם מתכון המשמר את ערכי התזונה שלהם.

Pixabay

למה כל כך בריא לאכול מרק עוף?

מרק עוף נחשב למאכל בריא ומבריא, ולא בכדי. מחקרים בתחום מעידים שמרק זה מכיל ערכי תזונה הטובים לא רק כנגד מחלות חורף, אלא עבור שלל בעיות בריאותיות נוספות כגון בעיות בעיכול, דלקת מפרקים ניוונית ועוד. איכויות אלו נובעות משפע של ערכי תזונה שיש במרק, ובהיותו נוזלי קל יותר לספוג אותם בגוף. מדובר במרכיבים כדוגמת זרחן, סידן, סיליקה, גליצין, בטא קרוטן, חומצות אמינו, קרנוזין, גלוקוזמין ועוד. אלו מסייעים לתפקוד תקין של מגוון מערכות בגוף, לרבות מערכת העיכול, חיזוק מערכת החיסון, חיזוק עצמות וכן לבריאות העור הציפורניים והשערות.

רק עופות בריאים

בכדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של מרק עוף יש בתור התחלה לבחור בעופות טריים מסומנים בירוק. סימון זה מעיד על היותם מוצרי מזון עם כמות נאותה של שומן, סוכר ונתרן. מעבר לכך חשוב לבחור גם בעופות שגודלו והוזנו עם רכיבים טבעיים ובריאים. מדובר על עופות שגודלו ללא תוספת של הורמונים ואנטיביוטיקה ואשר כל שלבי גידולם לווו בפיקוח הדוק המבטיח את בריאותם ואיכותם.

מתכון בריא למרק עוף

לכל משפחה יש מתכון מנצח למרק עוף וסביר להניח שהוא אכן טעים ובריא. אך אם אתם רוצים לזכות במרק עוף בריא במיוחד כדאי שתעקבו אחר ההוראות הבאות. קודם כל כדאי לבשל את המרק לאט למשך זמן ממושך, שיכול לנוע בין שש שעות ואף עד עשרים וארבע שעות. בישול זה תורם לפירוק קולגן מעצמות העוף ומעלה את כמות הג'לטין בתוכו המסייע בעיכול המרק. כמו כן, עשו שימוש בחלקי עוף עם עצמות המכילות כמה שיותר סחוס, מה שתורם גם לכמות גדולה יורת של קולגן וג'לטין במרק. הבישול עצמו מתחיל עם הרתחת מים יחד עם מעט חומץ טבעי עם העופות למשך כשעתיים, כאשר החומץ מסייע בהוצאת מינרלים מהעוף לנוזלי המרק. לאחר כשעתיים יש להוסיף למרק שלל סוגי ירקות כמו בצל, קישוא, גזר, סלרי, גזר ושורש של פטרוזיליה. את המרק ניתן לתבל במגוון דרכים, למשל עם עלי דפנה, קורנית, פלפל לבן או שחור, פטרוזיליה, כמון וכורכום.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה