קלאסיקה על שולחן החג - מתכונים קלאסיים לשבועות

$(function(){setImageBanner('6ee7e120-8b79-4d24-b704-6073f213eb90','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,35175,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שולחן חג פשוט, נקי וקלאסי הוא לפעמים התשובה הנכונה לשאלה, מה נגיש לארוחת שבועות?

unsplah

מתכונים קלאסיים, פשוטים, מוכרים וידועים מראש הם ערבון לארוחת חג מוצלחת. לא חייבים לחפש מתכונים משוגעים, מנות בעשרה שלבים ומצרכים בחנויות גורמה כדי להוציא ארוחת חג מהממת ויפהפייה. הפשטות לפעמים מתעלה על הכל. נציע לכם כמה מתכונים לשבועות שהם גם קלאסיים וגם מרשימים במיוחד.

פסטה מוקרמת

אין יותר קלאסי ממנת פסטה נפלאה מוקרמת בשמנת ופטריות. זו מנה נהדרת, משביעה ואין מתאימה ממנה לארוחת שבועות. נבחר פסטה, רצוי פנה, ומומלץ שלא ספגטי. במחבת חמה עם שמן זית נטגן בצל קצוץ עד שיזהיבו. נוסיף לו כמה שיני שום קצוצות ויין לבן ונמשיך בטיגון עד שהיין יצטמצם מעט והאלכוהול יתנדף.

נוסיף למחבת פרוסות פטריות שמפיניון, מלח ופלפל ונמשיך עוד כמה דקות בטיגון. לסיום נוסיף שמנת מתוקה ונמתין עד שתרתח. ננמיך את הלהבה ונמשיך בבישול עוד מספר דקות. בינתיים, נכין את הפסטה לפי הוראות היצרן ונוסיף למי הפסטה מעט שמן זית ומלח גס. כאשר הפסטה מוכנה מעבירים אותה למחבת עם הרוטב ומערבבים כך שהרוטב ייספג היטב. להגשה אפשר לפזר פרוסות פרמז'ן דקות מלמעלה ולהניח קערית עם פרמז'ן מגורד בצד למי שמעוניין בתוספת.

פשטידת בצל ריחנית

ריח הבצל המתפשט בבית בעת האפייה מעורר את כל החושים וכשהמנה כבר מגיעה לשולחן כולם כבר מוכנים לקראתה במזלגות שלופים. פשטידת בצל היא מנה קלאסית ונעימה שטעם הבצל המתקתק משולב בגבינות הנמסות מנצח בכל פעם. נפרוס כמות גדולה של בצלים ונטגן בסיר רחב עם כמות גדולה של חמאה. אליהם נוסיף מעט שמיר קצוץ להקפצת טעמם של הבצלים. נמשיך בטיגון עד שהבצלים יהיו שקופים ורכים מאוד. נתבל עם צלח, פלפל גרוס ואגוז מוסקט. נערבב, נוריד מהגז ונמתין שיתקרר מעט.

בקערה נפרדת נכין רוטב רויאל: נטרוף ביצים ביחד עם שמנת לבישול מעט מלח, פלפל ואגוז מוסקט.

בתבנית עגולה משומנת נפזר פירורי לחם בתחתית ולאחר מכן מעביר את התערובת לתבנית ונשטח אותה. על התערובת נשפוך את רוטב הרויאל, נכסה את הפשטידה בנייר כסף ונכניס לתנור למשך כחצי שעה או עד שהפשטידה מתייצבת. לאחר מכן נוריד את נייר הכסף, נגרר מעליה גבינה צהובה ונכניס לתנור לעוד עשר דקות עד שהגבינה תימס ותזהיב. נוציא את הפשטידה מהתנור ונמתין שתצטנן מעט לפני שנחתוך לפרוסות ונגיש לשולחן החג.

סלט עגבניות ומוצרלה

סלט קליל אביבי ויפהפה, מתאים במיוחד לחג ומעורר זיכרונות סלטים של פעם. נחתוך לחצי לאורך עגבניות שרי, וכדורי מוצרלה קטנים. נפרוס לפרוסות דקיקות בצל סגול ונוסיף גם אותן. עלי בזיליקום ירוקים קרועים וזיתים קלמטה חצויים יתערבבו גם כן בקערה יחד עם שמן זית, מלח ופלפל. נקבל סלט מדהים ונוסטלגי בחמישה צבעים.

בלינצ'ס מתוק לקינוח

אין כמו בלינצ'ס לסיים ארוחה חלבית. זהו מאכל דקיק ועדין שמשתלב היטב עם כל מילוי חלבי שנרצה. ניתן להכין ערימת בלינצ'סים ולהגיש לשולחן עם גבינה לבנה וסוכר וקערית שוקולית כך שכל משתתף יכין לעצמו גליל בלינצ'ס בשילוב מועדף, וניתן להכין מגש בלינצ'סים מוכן ומגולגל.

להכנת הבלינצ'ס נערבב עם מטרפה בקערה קמח, סוכר, שמן, מלח, ביצה, חלב וסוכר וניל עד לקבלת תערובת סמיכה וללא גושים. נחמם מחבת ונשמן במעט שמן. נמזוג באמצעות מצקת מרק מעט מהתערובת למחבת ונמתין עד שהשוליים מתחילים להיפרד מהמחבת.

בשלב הזה נהפוך את הבלינצ'ס וניתן לו עוד כמה שניות עד שגם הצד השני קיבל גוון שחום. נכין כמות של בלינצ'סים ואז נתחיל במילוי ובהכנת הקינוח. נערבב בקערה גבינה לבנה, סוכר וקינמון ונניח פס באמצע הבלינצ'ס. נקפל ראשית חלק מהעיגול שהוא אנכי לקו הגבינה ואז נקפל את הצד שמולו. נגלגל את הבלינצ'ס מצד אחד לצידו השני, ממש כפי שמגלגלים לאפה של פלאפל רק סגורה משני הצדדים. נקבל בלינצ'ס מגולגל וסגור משני צדדיו כך שלא יכול לנזול ממנו המילוי.

נסדר את הבלינצ'ס המגולגלים בצלחת הגשה ונפזר מעל אבקת סוכר. את הקינוח נגיש לשולחן עם גלידת וניל וקצפת לקינוח מושחת וטעים במיוחד.

מתכונים קלאסיים אהובים מזכירים לנו את טעמי הילדות. זו תחושה נהדרת להגיע לארוחת חג שמעלה זיכרונות וגורמת לנו להתאהב בחג מחדש. זהו חג נפלא שיש בו הרבה אהבה לבישול ולאוכל, וזו הזדמנות נהדרת לחזור לבסיס ולקלאסיקה שאף פעם לא מתיישנת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה