אופניים חשמליות או קורקינט חשמלי, במה לבחור?

$(function(){setImageBanner('87794688-0d12-4a23-887a-77b7728e906c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כלי רכב חשמליים וקלים הפכו זה מכבר לחלק בלתי נפרד מהנוף האורבני בישראל, כמו גם בעולם כולו.

צילום : איתן מוטהדה

המרכזיים שבהם הם כמובן שניים – אופניים חשמליות וקורקינטים חשמליים.

בין שתי האפשרויות הללו מתקיים מתח מתמיד, כאשר רוכבים רבים מתלבטים לגבי הפתרון הנכון בעבורם. האם עדיף להם לרכוש אופניים חשמליות או שמא כדאי להשקיע את התקציב בקורקינט חשמלי. ברשימה הקצרה הבאה נעמוד על היתרונות הבולטים של האופניים, ונשרטט כמה סיבות טובות לרכישת אופניים חשמליות ולא קורקינט חשמלי.

אופניים חשמליות – יציבות, מהירות ובטיחות

אופניים חשמליות הן רכב קליל וירוק המעניק לרוכב יציבות רבה ובטיחות גבוהה. זאת, גם במהירות הגבוהות ביותר של הכלי כאשר הרף המקסימלי הקבוע בחוק עומד על 25 קמ"ש.

בעוד שקורקינט חשמלי הוא הרבה פחות יציב מאופניים, ובעוד שמהירותו המקסימלית איננה מן הגבוהות (מה גם שנסיעה מהירה על קורקינט חשמלי היא מסוכנת ביותר), היתרון של האופניים החשמליות הוא ברור. מדובר בכלי שמעניק לרוכב מידה גבוהה מאד של יציבות ובטיחות, מבלי להתפשר על מהירות וזריזות. בקיצור, לא רק שתרכבו מהר יותר, אלא שתהיו גם בטוחים בהתאמה.

נסיעה חלקה לעומת מהמורות בכל דרך

יתרון משמעותי נוסף לגבי אופניים חשמליות לעומת קורקינט חשמלי הוא התחושה החלקה של הנסיעה. אופניים חשמליות מאובזרות עם צמיגים בעובי של בין 2.25 אינצ' ל-4 אינצ', ובקטרים משמעותיים (ברוב הדגמים). כלומר, הרוכב איננו מרגיש כלל את השטח שמתחתיו, וברוב המקרים מלבד עליות וירידות ממדרכות, הוא איננו מודע לתוואי הנשאר מאחור.

תחושה נעימה זו היא איננה מנת חלקם של רוכבי הקורקינטים. הגלגלים הקטנים גורמים לכל סדק לתת את אותותיו, וכאבי גב מצטברים הם לא תופעה נדירה. הסוגייה הזו נאמרת ביתר שאת לאור העובדה שאין כמעט נסיעה בישראל שלא כוללת רכיבה על "אבן משתלבת" (משטח עתיר חריצים), וכן שכל ירידה לכביש תחשוף את מצבם העגום של נתיבים רבים במדינה (העמוסים בקימורים, סדקים ובורות).

יתרה מכך, מעבר לנוחות הרכיבה, אופניים חשמליות הן מבחינה זו בטיחותיות במידה משמעותית ביחס לקורקינטים. זאת מן הטעם הפשוט שכל סדק או מהמורה בכביש עלולים בקלות לגרום לאיבוד משקל ברכיבה על קורקינט שטס במהירות של 15-20 קמ"ש.

נשיאת משקלים והרכבת נוסעים

אופניים חשמליות איכותיות, ובפרט אופניים חשמליות עם גלגלים עבים וחישורי מגנזיום, מסוגלות לשאת משקלים של למעלה מ-100-120 ק"ג. זאת מבלי להרגיש כל תחושה של ירידה בביצועים. קורקינטים חשמליים, לעומת אופניים חשמליות, מסוגלים להציג יכולות מצומצמות בהרבה.

יתרה מכך, קורקינט חשמלי לא מאפשר בדרך כלל התקנה של תיקים בעלי נפח משמעותי, ומקל וחומר שאין הם מסוגלים לשאת תאי מטען רחבים או מושבי נוסעים. אביזרים ורכיבים אלה נחשבים לעומת זאת לסטנדרט ברכישת אופניים חשמליות. כמעט כל זוג אופניים חשמליות בישראל יהיה מאובזר היטב עם סבל, תיק ופתרונות נוספים כמו כיסאות לנוסעים מלבד הרוכב ו/או תאי מטען אפקטיביים.

במילים אחרות, לא רק שניתן לשאת על גבי אופניים חשמליות משקלים גדולים, אלא שהכלי מאפשר גם פתרונות אחסנה. שני יתרונות בולטים שיש לקחת בחשבון בבחירה בין אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי.

אופניים חשמליות – הפדלים תמיד לרשותכם

אופניים חשמליות הן בראש ובראשונה אופניים, וקורקינט חשמלי הוא בראש ובראשונה קורקינט. כבר בעצם ההגדרות הללו ניתן להכיר יתרון נוסף של האופניים והוא המערכת המכנית שפועלת במקביל למערכת האלקטרונית. במילה אחת – פדלים.

כאשר הסוללה אוזלת בקורקינט חשמלי, הרוכב איננו יכול לעשות דבר והוא ייאלץ לקפל את המכשיר ולהמשיך בדרכו למטען הקרוב. אופניים חשמליות, לעומת זאת, מאפשרות את המשך הנסיעה באמצעות הפדלים. אמנם יש לציין כי מדובר בכלי כבד, אשר הרכיבה עליו כשהוא לא ממונע איננה תענוג. עם זאת, בשורה התחתונה, היא אפשרית.

במאמר מוסגר נציין גם שלפדלים יש תפקיד חשוב באופניים חשמליות לאור העובדה שהם מאפשרים את הגדלת טווח הנסיעה. כאשר רוכב על אופניים חשמליים מפעיל את המנוע אך גם מוסיף את הדיווש, הוא מצד אחד לא מתאמץ, אך מצד שני מסייע למנוע בביצועיו. בכך, הוא עשוי להגדיל את טווח הנסיעה גם למרחקים מרשימים של 30 ק"מ מבלי לפגוש ולו מטען אחד.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה