איטום חלונות לפני החורף – כמה זה עולה ומה אפשר לעשות בעצמך?

$(function(){setImageBanner('cdc4d5e6-f8c6-44bf-899d-bd74e9948363','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כמובן שאנחנו מצפים שחלונות הבית שלנו ישמרו את הגשם בחוץ, אבל… התקנה רשלנית, חומרים לא איכותיים, בלאי טבעי ואפילו תזוזה מתמשכת של המבנה וגם אנחנו שטורקים את החלון כאילו מדובר על פלדלת מינימום עוזרים ליצור בעיות באיטום החלונות שלנו וביכולת שלהם למנוע חדירה של מים מבחוץ.

FREEPIK

אני לא יודע מתי תקראו את המאמר הזה כי הוא נועד לחיות גם אחרי עונת הגשמים, אבל.. ממש כרגע אנחנו לפני מערכת הגשמים הראשונה – וכעת הזמן להזכר שחורף שעבר כבר ראינו כתמים מתחת לחלון. אין להתעלם וכדאי לטפל בבעיה לפני שהיא תהפוך לשיפוץ או לעובש, פטריות ושאר דברים כיפיים שלא ממש נרצה בחדר של הילדים או בסלון הבית. אז מה חשוב לדעת? איך מוצאים בעל מקצוע מעולה וכמה זה עולה? לפניכם המדריך.

סוגי איטום חלונות

לפני שנתחיל להכנס לפרטים, אני יודע שאנשים מחפשים כמה סוגים שונים של איטום חלונות כולל איטום חלונות לרעש בכל מיני דרגות כולל חלון עם זכוכית מיוחדת אשר אטומה יותר כנגד רעשים, או לחילופים איטום חלונות כנגד רוחות – לרוב מדובר על תיקון מאוד טכני. נכון שזה תלוי אם מדובר על חלון עץ או חלון אלומיניום בהקשר לתיקון זה

ואחרון חביב – אך הנושא במאמר זה: איטום חלונות נגד חדירה של מים. ולכן, אני לא עומד לעסוק בנושאים אחרים. אוכל להוסיף מאוד בקצרה כי איטום חלונות כנגד רוח ורעש הם תחום משלים זה לזה ולרוב תצטרכו איש אלומיניום עבור השירות הזה ולא איש איטום.

למה יש לנו בכלל חדירת מהחלון? הוא לא להיות אטום?!

כן, אם הוא הותקן בצורה נכונה החלון אמור להיות אטום לאורך שנים ארוכות. אם מדובר על חלון שהוא יחסית חדש הרי הדבר נכון בריבוע. ובכל זאת, לא כל המתקינים הם על תקן "יצאת צדיק" או ליתר דיוק "יצאת מומחה" וחלקם (לדעתי הקטן) עלולים לבצע התקנה שאינה מושלמת. ולכן, הסיבה הראשונה היא כמובן

התקנה רשלנית של החלון

כבר בשלב ההתקנה של החלון יש לבצע איטום חכם של מסגרת החלון, ליצור זוית למדף החלון ולאטום גם את אדנית החלון עוד לנפי שמניחים עליה את מסגרת החלון עם חומרי איטום מתאימים ואפילו על מעבר לזווית החלון עצמה כדי ליצור איזור חיץ בין הבטון אשר עוטף את החלון ומים מכל סוג.

מזג אוויר ישראלי!

זה נכון שנדירות כאן סופות רציניות ואנחנו בעיקר תנודתיים לכיוון החום ולא לכיוון הקור אבל מכיוון שהחום הוא משמעותי זה לעיתים מספיק כדי לייצור בלאי טבעי מהיר יותר מאשר מאשר במדינות אחרות. בנוסף לחום, קומות גבוהות איתן רוחות חזקות ובמיוחד אם החלון לא נעול במקומו בצורה הרמטית יובילו לשחיקה של המסגרת העוטפת ואיתה האיטום של החלון.

הגורם האנושי

אתם (וגם החברים) שטורקים את החלון בצורה חזקה מאוד לאורך שנים, פעם אחר פעם – כן.. זה עשוי להשפיע ולגרום לחלון בסופו של דבר לזוז. כל שצריך הוא שהוא לא ישב בתוך המסגרת שלו בצורה הרמטית וחזקה, מעט תזוזה ויש לנו חלון שיש לו רווח מהמסגרת כלומר מקום למים להתיישב ולעשות נזק.

כל מיני פרטים קטנים וכיפיים

אם לדוגמה תיקנו לכם בעבר את החלון או ביצעו עבורם הבניין שלכם איטום קירות חיצוניים, יתכן ולא ניקו טוב את האיזור לפני שיישמו בו חומר סיליקון / פוליאורטן ולכן (למרות יכולת ההדבקות המעולה) הקישור בין החלון לקיר לא שרד לאורך תקופה. עוד סיבה יחסית נפוצה בחלונות אלומיניום, יש גם גומי שעוזר לייצב וליצור שכבת בידוד אך לעיתים קבלנים לא שמים אותו או שמים את הגודל הלא נכון, וכך מתקצר אורך חיי האיטום.

מה אתם יכולים לעשות בעצמכם בבית?

ראשית חשוב לציין כי אנחנו, בתור דיירים ולא אנשי מקצוע, אסור לנו להתסכן ולנסות לאטום את החלון מבחוץ. ולכן אנו עוסקים רק באיטום של המסילות של החלון או החיבור של החלון עם המסגרת מבפנים.

למסילות החלון (אלומיניום) יש פתחי ניקוז, ראשית בדקו וודאו כי הן פתוחים. בנוסף, החלון הרי מוברג אל תוך המסגרת העוטפת, ולעיתים בשל דפיקות החלון או תנודות או פשוט עייפות החומר, חומר האיטום סביב ברגים אלה נעלם ונשחק ואנו נוכל לשים עליהם סיליקון או פוליאוריטן חדש וכך לוודא שהם לא מובילים מים אל השורש שלהם ואל מסגרת החלון למעשה דרך הגומי.

עוד פעולה שנוכל לעשות היא למלא סביב מסגרת החלון גומי חדש. אין צורך להסיר את הסיליקון הישן. רק וודאו כי אין אבק וחול, נסו לנקות טוב והזריקו אל תוך המרווח סיליקון חדש אשר יהווה לחוצץ וגם חומר אשר יוצר לחץ "ומחזיק את החלון במקום" וכך יעזור לשמור וליצור איטום כנגד חדירה של מים.

תקנו סוף עונה (בקיץ)

אם אתם מודעים לכך שיש בעיה של חדירה מים דרך החלון או מסגרת החלון או אפילו סדקים בקיר חיצוני אשר מאפשרים כניסה של מים אל החלון אני ממליץ שתטפלו בכך בקיץ ולא בחורף, המחירים יהיו טובים יותר, וממילא – אם יש לכם כרגע רטיבות בקיר, אי אפשר לתקן ויש להמתין שהקיר יתייבש. בינתיים הקיר סופג נזק מבני, צומח לכם עובש בתוכו ופטריות וקילופי צבע וקרנבל (לא מהסוג הטוב). אז לפני שהחורף מגיע, שווה לקבל הצעת מחיר.

אל מי צריך לפנות? קבלן איטום או מתקין חלונות?

אם אתם צריכים לצמצם את התנודתיות של החלון, לצמצמם את הרעש שמגיע ממנו כאשר יש רוחות או אפילו לטפל רק במסילה הפנימית של החלון בגלל שהיא התעקמה או נשברה או נסתמה אז מתקין חלונות הוא איש המקצוע עבורכם. בכל שאר נושאי האיטום אני ממליץ לפנות אל קבלן איטום. אפילו החלפת גומיה סביב החלון, עבודה של פניה מתאימה למתקין חלונות תבוצע יותר טוב לדעתי על ידי קבלן איטום אשר מכיר ויודע כיצד לטפל גם באדנית החלון, למרוח עליה מחדש את החומר המתאים ולטפל גם בסדקים ובנזקים שכבר נוצרו.

כמה עולה איטום חלון?

גללתם עד סוף המאמר? אני מקווה שקראתם גם בדרך, יש מידע שימושי ומועיל – אבל, אני מבין… ראשית נרצה להבין את גודל הגזירה. כאן חשוב לציין כי מדובר על הערכת מחיר כללית במיוחד כיון שאין לי שום מידע לגבי המצב של החלון שלכם.

  • איטום חלון קטן בין 500-800ש"ח
  • איטום חלון בלגי קטן בסביבות 900 ש"ח
  • איטום חלון עץ 1200 ש"ח (כולל השלמת עץ / רובה עץ)
  • כיוון חלון נע בין 350-500ש"ח (תיקון בעית רוח בחלון)

 * טווח המחירים משתנה, זה תלוי בגישה אל החלון, המחירים אינם כוללים פינוק

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה