איך אני מוציא דרכון פורטוגלי לילדי?

$(function(){setImageBanner('7d4a16b2-4457-406e-a6b0-738ac47af377','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אנו מבקשים את הטוב ביותר עבור ילדינו. מסיבה זו, אנו משקיעים זמן ומאמץ בבחירת בתי ספר טובים, ונשארים שעות נוספות בעבודה על מנת לחסוך כסף לעתיד לבוא ולספק לילדים את כל הדרוש מבחינת לימודים, מגורים ועוד. אבל אם יש דבר אחד נוסף שחשוב לשקול הוא איך אנו מוציאים דרכון פורטוגלי לילדינו. אחרי הכול, מדובר באפשרות שלא תסולא בפז לפתוח להם הזדמנויות שונות בחיים.

freepik

כל מה שצריך לדעת כדי להוציא אזרחות פורטוגלית לילדים

לפני הכול, חשוב להבין שהוצאת דרכון פורטוגלי כרוכה בעניינים ביורוקרטיים רבים, כאשר בשורה התחתונה, חזקה על מבקש הדרכון להוכיח שהוא אכן צאצא של יהודים מגורשי ספרד. מבחינת קבלת האזרחות הפורטוגלית ישנם שני מסלולים עיקריים שצריך להכיר. המסלול הראשון מיועד לבני 18 ומעלה, מתוקף החוק להענקת אזרחות ליהודים שהם צאצאים של מגורשי ספרד. אמנם מדובר בתהליך ארוך, אך הוא בטוח יותר. זאת בניגוד למסלול השני, המנוהל מתוקף חוק האזרחות הרגיל של פורטוגל. חוק זה אומר שמי שיש לו הורה בעל דרכון פורטוגלי, רשאי לבקש את האזרחות הזו גם כן, אם כי מדובר בתהליך מורכב למדיי.

המסלול השני כולל שני מסלולים:

  • ילדים שאחד מהוריהם קיבל אזרחות לאחר שנולדו – יש צורך בהליך מקוצר בממשלת פורטוגל
  • ילדים שנולדו לאזרחי פורטוגל – זה המצב הטוב ביותר שיכול להיות. אם אתם כהורים קיבלתם בשעה טובה אזרחות פורטוגלית ולאחר מכן ילדיכם נולד, הוא מקבל את האזרחות על בסיס אוטומטי כלומר, הוא הוא הופך מיד לאזרח פורטוגל.

מה כולל התהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי לילד?

כשמדברים על הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים הלכה למעשה, יש צורך להבין שקיימים כאן כמה שלבים:

  1. לאחר שאתם כהורים מקבלים את האזרחות הפורטוגלית, היו מוכנים לכך שייתכן שיבקשו מכם להירשם כנשואים בחוק במשרד של פורטוגל.
  2. יש למלא את טופס הבקשה לרישום הילד בפורטוגלית (מומלץ להיעזר במתרגם או נוטריון).
  3. לטופס הבקשה יש צורך לצרף מסמכים רלוונטיים: תעודת לידה של ההורים, תעודת הלידה של הילד, דרכון מאומת של הילד, אישור תשלום אגרה ומסמכים נוספים בהתאם לאלה שתתבקשו לספק.
  4. אישור הקהילה היהודית בפורטוגל – האישור על כך שהילד הוא אכן יהודי ושהוריו (אתם) שייכים באופן רשמי לקהילה היהודית של פורטוגל.

לילד יש דרכון פורטוגלי? שמי אירופה וארצות הברית פתוחים לפניו

דרכון פורטוגלי פותח בפני הילד אפשרויות רבות, כך שהורים שהשכילו להנפיק עבורו את האזרחות המיוחלת, מזכים אותו בכרטיס כניסה לעולם הגדול. דבר ראשון, הדרכון הפורטוגלי הוא דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, וזה אומר שלא רק שניתן להסתובב בחופשיות בכל מדינות אירופה ולשהות בהן ללא הגבלת זמן, אלא גם נקיימת אפשרות לבקר בארצות הברית מבלי הצורך להנפיק ויזה. מעבר לכך, כשהילד יגדל הוא יוכל ליהנות מעסקאות נדל"ו משתלמות בחו"ל או מפתיחת עסקים באחת ממדינות אירופה. כמו כן, אולי הוא עוד יגשים את חלומו ללמוד מוסיקה באמנויות הבמה בווינה או לימודי אופנה בפריז. ללא ספק, לילד בעל אזרחות פורטוגלית יש יותר אפשרויות מילד שבעל אזרחות ישראלית בלבד. כך שכדאי להשקיע בהנפקת טפסים ואישורים עכשיו כדי ליהנות אחר כך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה