איך האפליקציות של הרכב החשמלי משנות את חווית השימוש ברכב?

$(function(){setImageBanner('82d87efa-5330-4516-88ad-0d67273bcf6d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תיאום תור למוסך בלי להתקשר, מידע על מצבו של רכב חשמלי בקליק אחד, סטטוס טעינה ואפילו איתור חניה ייעודי וניווט לעמדות טעינה: אפליקציות התחבורה החשמלית מספקות הרבה יותר לנהגים. איך הן עובדות?

Shutterstock

מהפכת התחבורה החשמלית כבשה בסערה את כבישי ישראל, ובצדק: מחירי הדלק הפכו בלתי נסבלים, והרבה נהגים מעדיפים רכב חשמלי שלא מזהם, לא מרעיש, ולא מתקלקל בתכיפות וסיבוכים של מכונית רגילה. אבל לצד יתרונות החיסכון, מביאה התחבורה החשמלית עוד שינויים גדולים לחוויית הנהיגה שלנו, שינויים ששווה להכיר. אחד הבולטים ביותר הן אפליקציות חכמות ייעודיות, שמאפשרות לכם לעשות הרבה יותר עם המכונית ולחסוך זמן, כסף ועצבים.

מה מיוחד באפליקציות לרכב חשמלי?

רכב חשמלי סיני, בדיוק כמו מכוניות חשמליות ממדינות אחרות, מצויד בהנעה מאוד פשוטה: יש תשתית סוללות, יש רכיבי קירור, יש התקן בקרת אנרגיה ומנוע שהופך את הזרם לתנועת הסיבוב בגלגלים. אין צנרת דלק, פילטרים ומסתמים, אין נוזלים מוזרים שמטפטפים וצריך מכונאי מומחה כדי להבין למה - הכול ישיר ונוח.

ויותר חשוב: בגלל שכל התהליך חשמלי ואין אלמנטים מכניים כמו פיצוצי דלק שמזיזים בוכנות, יכול התהליך "לדווח" לכם על מה שהוא עושה, ולהציג נתוני ביצועים, צריכת אנרגיה, שחיקה והתנהגות ברמת פירוט שאינה רחוקה משל מכוניות מירוץ.

זו אחת הסיבות שרכב חשמלי מכונה גם "מחשב על גלגלים"; יש הרבה מאוד צ'יפים, כולם מחוברים למערכת מרכזית אחת, ואין חיישנים בודדים שיכולים להיכשל ולגרוע מידע חיוני; הכול עובר דרך מקום אחד, וכך תמונת המצב של המערכות תהיה הכי מדויקת והכי פשוטה. כל המידע שיוצא ממחשב המכונית הוא הרבה יותר ברור, מובהק ואמין. היתרון הכי מורגש של מאפיין זה הוא קיצוץ הוצאות תיקונים. כשהמנוע מדווח בעצמו על מה שדרוש תיקון, זמני הבדיקה קצרים בהרבה וכך גם העלויות.

מה עושה אפליקציית רכב חשמלי למוצלחת?

הרבה יצרני מכוניות מציעים אפליקציה לבדיקת רכב או אפליקציה להטענת רכב חשמלי, ולא חסרות גם אפליקציות למולטימדיה ברכב - אבל התצורה המתקדמת ביותר היא יישומי מובייל שמשלבים הכול ביחד. אחת הדוגמאות הבולטות לאפליקציית רכב חשמלי שעובדת היטב בשביל הנהג היא אפליקציית My Geely של חברת ג'ילי, עם חבילת השדרוגים Connect.

כמקובל בקטגוריה, תמצאו בה תצוגה מפורטת של כל מערכות הרכב ונורות החיווי שלהן כאילו ישבתם במכונית, ומידע טכני על מצבן - אבל זו רק ההתחלה, האפליקציה של ג'ילי מציגה עוד רשימה ארוכה של פיצ'רים שימושיים. מהם, וכיצד הם עוזרים לנהג?

סטטוס נתוני סוללה. תצוגה מדויקת של מצב הטעינה מכל מקום, כדי שיהיה לכם קל יותר לתכנן את הנסיעה ולא לרדת לחניה ואז לקלוט שבעצם כדאי להטעין עוד עשרים דקות ורק אז לצאת. לכל יצרניות הרכב החשמלי יש פיצ'ר כזה באפליקציות שלהן, אבל חיווי הסוללה לא תמיד מדויק. לפעמים יש תצוגה גרפית, אפילו בלי אחוזי סוללה או טווח פוטנציאלי.

ניווט ייעודי לחניונים. פיצ'ר שימושי ביותר בישראל - תצוגה של החניון הכי קרוב אליכם והנחיות הגעה נוחות, כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן, עצבים וסוללה על חיפוש חניה בלתי פוסק. המערכת של ג'ילי מעודכנת ביותר, וכוללת גם מגרשים שהוסבו לחניונים ונקודות חניה של עסקים.

מיקום עמדות טעינה. תוכלו למצוא עמדות בסביבתכם, ולדעת דרך היכן כדאי לנסוע כדי להבטיח טעינה מתאימה. הרי לא כל עמדה מתאימה לכל ספק ולעיתים תעדיפו טעינה מהירה.

מיקום הרכב עצמו. ישראלים לא אוהבים להודות בכך, אבל לעיתים קרובות חונים במגרש גדול בן מספר מפלסים ולא זוכרים בדיוק היכן המכונית - או שחונים ברחוב צפוף ולא זוכרים את שמו. תכונה זו תראה לכם בדיוק היכן המכונית, כדי שלא תסתובבו בחיפושים.

תא כפפות דיגיטלי. פיצ'ר חמוד מאוד, שמרכז את ספר הרכב , מסמכי הביטוח וניירת נוספת בתצורה דיגיטלית, כדי שתוכלו לשלוף מה שצריך בלי לחטט בתא הכפפות.

חבילת שירות מושלמת. הכוונה היא למערכת שתאפשר לכם לקבוע תור למרכזי השירות של ג'ילי גם בלי להתקשר, לקבל תזכורת על תור קרוב, לתאם טיפולים, לקבל תזכורות לבדיקות ואפילו לחידוש הביטוח.

ציוני נהיגה. זה פיצ'ר שמכניס קצת אקשן לחוויית הרכב שלכם - יומני נסיעה מפורטים וביצועים, שמראים כמה חסכתם, כמה רחוק הגעתם ומתי. כמו כן, יראה לכם רכיב זה כמה בלימות פתע, חריגות מהמהירות המותרת ופניות חדות עשיתם. זו דרך טובה לראות מי הנהג הכי זהיר במשפחה, ומי צריך להיות יותר עירני.

לסיכום

בשורה התחתונה, אפליקציות לרכב חשמלי הן קפיצת מדרגה בקשר שבין הנהג ומכוניתו, ומסוגלות להקל עלינו מאוד. לצד ג'ילי, ישנן חברות נוספות שמציעות אפליקציות למכוניות מתוצרתן, אם כי לא באותה רמת פירוט ואבזור דיגיטלי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה