איך להתחיל פרויקט התחדשות עירונית

$(function(){setImageBanner('00ff76fa-34e8-4dba-b1ed-82f3638016cc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

התחדשות עירונית מציעה כיום פרויקטים אשר ידועים כמתמשכים ומורכבים וזאת בשל היקף הגורמים המקצועיים אשר מעורבים בפרויקטים השונים הרלוונטיים לצרכי חיזוק מבני מגורים בפני רעידות אדמה או לצרכי הריסה ובנייה מחדש. בשני המקרים שלבי הייזום של פרויקט התחדשות עירונית יתבצע תחילה על ידי בעלי הזכויות בפרויקט שהם למעשה הבעלים של הדירות.

Pixabay

כיצד מתחיל פרויקט התחדשות עירונית

בכדי להתחיל תהליך פרויקט של התחדשות עירונית בשלב הראשון תדרשו לקיים אסיפה של כלל בעלי הזכויות בפרויקט. באספה המדוברת יש להציג בפני בעלי הדירות את כל היתרונות הנלווים לתהליך התחדשות עירונית וכן להיחשף לטיעונים שונים נגד ובעד של הדיירים. מדובר על שלב אשר ידוע גם בשלב בדיקת היתכנות חברתית שנועדה לצורך בדיקת היענות מצד בעלי הזכויות במבני המגורים המיועדים לתהליך ההתחדשות.

בכדי לקדם תהליכי ייזום של פרויקט התחדשות עירונית מהסוג של פינוי בינוי יהיה צורך ב80 אחוזים מבעלי הדירות ואילו בפרויקט מסוג תמ"א 38 יהיה צורך ב66 אחוזי הסכמה של בעלי הדירות. בלי שמשיגים את הרוב הנדרש אי אפשר להתקדם בתהליך. יש חשיבות רבה לאופן שבו מציגים את הפרויקט כבר בשלב הראשוני וזאת בכדי לקבל הסכמה של מרב הדיירים.

בכדי להשיג הסכמה רצינית לפרויקט, כדאי מאוד לבחור בחברה העוסקת בניהול וליווי של דיירים המתמחה בהליכי התחדשות עירונית כבר בשלבי ההתארגנות הראשונים של הדיירים כגון חברת קרסו נדל"ן. במקרים שבהם תהיה הסכמה רחבה של בעלי הדירות בפרויקט הרלוונטי לצורך קידום מהלך של התחדשות עירונית, יהיה צורך לקבל אישור עקרוני מטעם הרשות המקומית להחלת תהליך התחדשות עירונית במתחם המגורים המיועד. הבירור בנושא מול הרשויות ידוע גם בשם בדיקת התכנות תכנונית כאשר המטרה שלה היא לבדוק את האפשרויות של התכנון והבנייה אשר עומדות בפני הדיירים בפרויקט וכן את העמדה של הרשות המקומית בנושא.

איזה פעולות יש לבצע לצורך קידום פרויקט התחדשות עירונית?

לאחר גיבוש רוב בעלי הדירות לפרויקט התחדשות עירונית, יש צורך לבצע מספר פעולות לצורך ייזום הפרויקט לרבות: בחירת נציגות דיירים אשר תכלול מספר בעלי דירות בעלי מוטיבציה גבוהה לקידום הפרויקט שיש להם רקע מקצועי שקשור לתהליך, בחירה של חברת ניהול בפרויקטים בתחום התחדשות עירונית אשר תלווה ותייעץ לבעלי הדירות לאורך הפרויקט כולו, מינוי עורך דין מייצג שתפקידו הוא ללוות את הדיירים בהיבט המשפטי לאורך כל שלבי הייזום והביצוע של הפרויקט. חשוב שעורך הדין יהיה בעל ידע משפטי רחב היקף וכן בחירת היזם שמהווה ללא ספק שלב מרכזי וחשוב מאוד בפרויקטים המדוברים שכן, ככל שהיזם מקצועי ומנוסה יותר כך הפרויקט יצא לפועל בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

אין ספק כי הפרויקטים של התחדשות עירונית מהווים פרויקטים שיכולים לחולל מהפך של ממש עבור דיירי המבנה ועבור העיר כולה ועל כן, כדאי לבחור ביזם מקצועי ומנוסה שיוציא את הפרויקט לפועל ולבצע את התהליך שלב אחר שלב בצורה נכונה ואיכותית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה