איך מטפלים בנחירות באופן טבעי

$(function(){setImageBanner('182ed3d5-2957-4f92-a2ee-c82140bff567','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

נחירות יכולות להיות בעיה קשה, בעיקר אם אתם ישנם לצד מישהו/י ומפריעים לו/ה לישון מדי לילה. מעבר להפרעה הזו, הנחירות יכולות להשפיע גם עליכם ועל השינה שלכם - נחירות מפחיתות מאיכות השינה, יכולות לגרום לבעיות שינה ויכולות להיות הסיבה למה אתם קמים עייפים בכל בוקר.

pixabay

לכן, אם אתם נוחרים, כדאי מאוד לנסות טיפול בנחירות. טיפול בנחירות יכול לרדת לשורש הבעיה ולפתור אותה, וכך לעזור לכם להשיג שנת לילה מלאה. יש כמה דרכים להתמודד עם נחירות - יש טיפול בנחירות שהוא תרופתי (ועושים בו שימוש בעיקר במצבים קיצוניים מאוד), אך רוב הטיפול בנחירות הוא טבעי, ומומלץ להתחיל בו.

 

איך? הנה כמה דרכים לטפל בנחירות באופן טבעי:

שיטת בוטייקו

שיטה פופולרית ומומלצת לטיפול בנחירות באופן טבעי היא שיטת "בוטייקו", שעוזרת לנו לפתור את הבעיה מהשורש. נחירות, לרוב, נובעות מבעיית נשימה מסוימת; אנשים שנוחרים נושמים, בדרך כלל, בצורה מאומצת וכבדה לכל אורך היום, ולא רק בשעות השינה. לכן, אחת השיטות הטבעיות לטיפול בנחירות היא טיפול בדרך הנשימה עצמה וביצוע של תרגילי נשימה נכונים, כמו בשיטת בוטייקו. שיטת בוטייקו מסייעת לנו לנשום נשימה נכונה דרך האף (ולא דרך הפה), ומסייעת לנו לנרמל את מערכת הנשימה. את השיטה הזו ניתן ללמוד בסדנאות נשימה מודרכות, במהלכם לומדים את טכניקת התרגול של בוטייקו ומתרגלים אותה. התוצאות יגיעו במהירות!

 

הכרה של דפוס הנחירות

אחד הצעדים הראשונים לפתרון הבעיה הוא להכיר בה, מתי היא מתרחשת ואולי לזהות דפוסים מסוימים. ניתן לעשות זאת עם אפליקציה או שעון לניטור שינה, שיעזרו לכם להבין מתי אתם נוחרים, האם זה קורה כל לילה באותן שעות, האם בלילות מסוימים אתם נוחרים יותר, האם יש לילות שאתם לא נוחרים כלל וכדומה. אלו יעזרו לכם להבין טוב יותר את הדפוס, וכך להתמודד איתו גם בצורה נכונה יותר.

 

שינוי בתנוחת השינה

הרבה פעמים דווקא תנוחת השינה יכולה לגרום לנו לנחור, ושינוי בה יכול לעשות פלאים. אם אתם ישנים על הגב, למשל, יכול להיות שנתיב הנשימה שלכם חסום או צר; לכן, נסו לישון בתנוחה אחרת, כמו על הצד. שינה על הצד מומלצת ביותר לאנשים נוחרים, ויכולה לפתור או לפחות להפחית את הבעיה.

 

מכשיר אדים

עוד דרך לנסות לבצע טיפול בנחירות היא באמצעות מכשיר אדים. לפעמים, אוויר יבש יכול להחמיר את בעיית הנחירות, ומכשיר אדים שומר את האוויר בחדר לח ועוזר לפתוח את נתיבי הנשימה. כמו כן, הלחות באוויר תעזור ללחלח את הגרון לנשום באופן חופשי יותר.

 

שינוי תזונתי

יכול להיות שהתזונה שלכם "אשמה" בנחירות - למשל, גלוטן ומוצרי חלב ידועים בתרומה שלהם לדלקות בגרון ובאף, ולכן יכולים לגרום לגירוי בדרכי הנשימה ולהביא לנחירות. צמצום של גלוטן וחלב יכול בהחלט לעזור לכם לנחור פחות; אם אתם סובלים מעודף משקל, ירידה במשקל יכולה גם היא לפתור את הבעיה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה