איך מתגוננים מפני הונאות בכרטיסי אשראי?

$(function(){setImageBanner('c608a98d-3ba6-449a-8241-48fdbded00f1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

למרות ההתקדמות בטכנולוגיה, כאשר הדוגמה הכי בולטת היא אימוץ תקן EMV שנועד לאבטח עסקאות, הונאות בכרטיסי אשראי נותרות דאגה מתמשכת עבור מחזיקי הכרטיסים.

Freepik

. עם ההסתמכות הגוברת על קניות מקוונות ועסקאות ניידות, חיוני לאנשים להיות ערניים ולקחת יוזמה בהגנה על המידע הפיננסי שלהם. מאמר זה מתאר אסטרטגיות שונות, לחיזוק ההגנות שלכם מפני הונאות. לפני הזמנת כרטיס אשראי חדש, בואו ללמוד כיצד להתגונן.

עקבו באופן קבוע אחר החשבונות שלכם

ניטור תכוף של פירוט כרטיסי האשראי שלכם, מאפשר לזהות ולדווח על עסקאות לא מורשות באופן מיידי. מוסדות פיננסיים רבים מציעים שירותי התראה, המודיעים לכם על פעילויות חריגות, מה שמבטיח שתוכלו להגיב מהר ובזמן.

ישמו אימות חזק

השתמשו בסיסמאות חזקות וייחודיות עבור חשבונות מקוונים, ואפשרו אימות דו-גורמי במידת האפשר. זה מוסיף שכבת אבטחה נוספת, על ידי דרישה הן של משהו שאתם יודעים (סיסמה), והן של משהו שיש ברשותכם (קוד חד פעמי שנשלח למכשיר הנייד).

היזהרו עם Wi-Fi ציבורי

רשתות Wi-Fi ציבוריות לא תמיד כוללות אמצעי אבטחה נאותים, מה שהופך אותן למקלט עבור רמאים. הימנעו מביצוע עסקאות פיננסיות או מגישה למידע רגיש ברשתות כאלה.

שמרו על המידע האישי שלכם

היזהרו מגורמים המבקשים מידע אישי. הונאות דיוג יכולות להתרחש באמצעות דואר אלקטרוני, שיחות טלפון או הודעות טקסט, ועשויות להיראות לגיטימיות. ודאו תמיד את האותנטיות של הבקשה, על ידי פנייה ישירה לארגון בערוצים הרשמיים.

ודאו אבטחתן של עסקאות מקוונות

לפני הזנת פרטי כרטיס האשראי שלכם באתר אינטרנט, אשרו שכתובת האתר מתחילה ב-'https://' ושיש סמל של מנעול בשורת הכתובת, המציין חיבור מאובטח. בנוסף, שקלו להשתמש בשירותי תשלום מהימנים כגון PayPal להגנה נוספת.

השתמשו בכרטיסי אשראי וירטואליים

חלק מחברות האשראי והבנקים מציעים כרטיסי אשראי וירטואליים, המקושרים לכרטיס האשראי שלכם בפועל, אך ניתן להשתמש בהם אך ורק עבור עסקאות מקוונות. ניתן להגדיר כרטיסים אלה לעתים קרובות עם מגבלות להוצאות, וכך להגביל את הנזק הפוטנציאלי במקרה של הונאה.

למדו על ההונאות הנפוצות

רמאים מפתחים כל הזמן את הטקטיקה שלהם. הישארו מעודכנים לגבי ההונאות והטקטיקות שנמצאות בשימוש. מודעות היא כלי חשוב בזיהוי והימנעות מהונאות.

דווח מיידית על כרטיסים אבודים או גנובים

אם הכרטיס שלכם נעלם, דווחו על כך לספק שלכם מיד. לחברות רבות יש קו סיוע 24/7 למטרה זו. פעולה מהירה יכולה למנוע גישה לא מורשית.

לסיכום, בעוד שהטכנולוגיה מתקדמת ואלמנטים כמו שבבי EMV הפכו את העסקאות לבטוחות יותר, עולם העסקאות המקוונות והטלפוניות עדיין טומן בחובו סיכונים. שמירה על ערנות, מעקב שוטף אחר עסקאות ושימוש בהרגלים מקוונים בטוחים יכולים להגן עליכם מפני הונאות כרטיסי אשראי שונות. זכרו, כאשר יש לכם ספק, תמיד עדיף להיות כמה שיותר זהירים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה