איך נראים החיים בבית דיור מוגן

$(function(){setImageBanner('3ab6d74f-0c71-488f-80ed-0d04cac73cdd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תקופת גיל הזהב הינה תקופה היפה ביותר בחיי האדם. ובכן, לאחר שנים רבות של עבודה, האדם יכול לנוח וליהנות מפעילויות שונות. קשישים רבים מנצלים את התקופה הזו כדי לטייל, לראות עולם ולעשות את מה שלא הפסיקו בשנים הקודמות. עם זאת, חלק גדול מאנשי גיל הזהב מחליטים שמקומם הינו בבית דיור מוגן, כדי לחיות חיים טובים יותר. דיור מוגן הוא מרכז מגורים עבור קשישים עצמאיים או באופן חלקי. במגורים אלו, אפשר למצוא פעילויות רבות, חדרים נוחים וכל מה שהדיירים בגיל זה זקוקים לו. על מנת להבין היטב איך נראה החיים בבית דיור מוגן, ניתן לברר מהן היתרונות אשר הוא מעניק. בנוסף, נברר במאמר זה כיצד בוחרים בית דיור מוגן עבור הורה שלנו.

Pixabay

מהם היתרונות אשר מעניק בית דיור מוגן?

אנשים מבוגרים רבים בוחרים בבית דיור מוגן, מכוון שהם מעדיפים שלא להתגורר לבד. מגורים אלו  מעניקים איכות חיים טובה עבור קשישים אשר מתגוררים שם. בית דיור מוגן כולל יתרונות רבים, ומסיבה זו זוהי הבחירה הטובה ביותר עבור ההורה. ניתן לברר מהן יתרונות אלו:

  • ראשית, בין מוגן מעניק שירות של אבטחה אשר קשישים רבים מחפשים. מגורים לבד בבניין מגורים עלול להפחיד אותם ואינם מרגישים בביטחון. בית דיור זה, מאפשר לקשישים להיות עם אנשים אחרים ולקבל שירותי אבטחה. בנוסף, הם מקבלים שירות של צוות רפואית במשך 24 שעות ביממה. קשישים רבים עלולים לעיתים לרצות עזרה, וכך הינם תמיד בסביבת אחיות ורופאים מומחים.

  • שנית, בית דיור מוגן מעניק מגוון של פעילויות שונות המתאים לטעם אישי של כל אחד. אפשר למצוא למשל חוגי ספורט, שפות, תיאטרון, שחמט, קולנוע, אומנות ועוד. בנוסף לכך, בדיור המוגן מארגנים טיולים ברחבי הארץ ולפעמים נסיעות בח"ל.

  • אחד היתרונות הבולטים ביותר הינו היתרון החברתי, קהילתי. דיירים בבית מוגן אינם חווים בדידות ולהפך נהנים מפעילויות חברתיות. תופעה זו מאפשרת לקשיש לשמור על מצב רוח טוב ולשפר את רמת החיים שלו.

  • בנוסף, בית דיור זה מעניק לדיירים ארוחות בריאות לארוך כל היום. הינם יכולים לשמור על תזונה נכונה הטובה ביותר עבור בריאותיהם. תפריט מורכב בצורה שמתאימה בדיוק לצרכים של קשישים. הינם מקבלים ארוחות בריאות וטעימות.
  • לסיום, קשישים יכולים לקבל ביקורים מהשפחה או מחברים קרובים. כך, דיור מוגן מאפשר לדיירים להיות עצמאיים, אך להישאר קרוב מאנשים החשובים עבורם.

 כיצד בוחרים בין דיור מוגן

על מנת לבחור את בית דיור מוגן הטוב ביותר עבור ההורה, יש לבקר כמה מהם ולהשוות בין השירותים אשר הינם מציעים. בנוסף, מומלץ לבחור בדיור מוגן הנמצא קרוב מבית מגורים של הילדים או קרובי משפחה.

בית דיור מוגן הינו הפתרון הטוב ביותר עבור קשישים אשר אינם רוצים להתגורר לבד ובכל זאת רוצים להישאר עצמאים ולשפר את איכות חייהם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה