אלה הם עבירות המחשב שכדאי שתכירו

$(function(){setImageBanner('25e834dd-e9ad-44c8-848f-baa7b9386a66','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עבירות מחשב הן נושא ייחודי בתחום המשפט שמתמקד בעיקר בכל מה שכרוך בפעילות פלילית בעולם המחשבים ורשת האינטרנט.

צילום https://unsplash.com

כיום אנו מבצעים כמעט כל פעולה על ידי שימוש במחשב בנייד או במכשיר הסלולרי שלנו ועובדה זו מביאה אותנו למסקנה שקיים סיכוי גדול לביצוע של עבירות מחשב גם מבלי להבין שמדובר בעבירה.

על מנת לשמור על הציבור מפני הונאות מחשב ועבירות בתחום זה החלט רשויות האכיפה לבצע פעילויות שונות כדי להגביל ולמגר את עבירות המחשב ולהקשות על העבריינים.

אם הסתבכתם בעבירת מחשב מומלץ לפנות אל עורך דין פלילי שיסייע לכם להיחלץ מהמצב.

כוחה של עבירה

ההגדרה של עבירת מחשב עדיין לא ממש מובנת לאנשים רבים וקיימים היבטים רבים בנושא זה. ישנם חוקים שונים חלקם חדשים ולא תמיד הם יכסו את מכלול האפשרויות, שכן מדובר על עולם שלא מפסיק להתפתח ולהציע דרכים נוספות לשימוש במחשב.

עובדה זו הופכת את ההתמודדות המשפטית ללא פשוטה וגם עורכי הדין לומדים את הנושא ומשיגים תקדימים חשובים. פשיעה מקוונת היא ללא ספק אתגר לכל הנוגעים בדבר וכל הסתבכות בתחום מצריכה ליווי של עו"ד מומחה בעבירות מחשב.

על המחשב

אמנם כל אחד מאתנו מחזיק אחד כזה לפחות, אך למחשב יש הגדרה ספציפית שמאפשרת להבין על מה בעצם מדובר.

מחשב הוא מכשיר אלקטרוני אשר מופעל על ידי תוכנה ועוסק בעיבוד לוגי או אריתמטי של נתונים. יומן אלקטרוני, מחשב נייד, מחשב אישי ועוד, כל אחד מהם נכנס להגדרה של מחשב.

לעיתים ייכלל מחשב גם בתור מכשיר אשר כולל בתוכו מרכזיית טלפונים. כמובן שגם הסמארטפונים והפלאפונים נחשבים מחשבים לכל דבר.

מהי עבירת מחשב?

קיימים שני סוגים עיקריים של עבירות שמבוצעות דרך המחשב, וכל אחת מהן עשויה לסבך את המשתמש באופן רציני:

  • עבירות פליליות אשר מבוצעות כנגד המחשב או תכנים שנמצאים בו ומחבלות בפעולתו בכל צורה שהיא.
  • עבירות פליליות שהמחשב הוא הכלי באמצעותו הן מתקיימות, כלומר שימוש במחשב למטרת ביצוע עבירות שונות.

על פי חוק המחשבים, קיימות מגוון עבירות פליליות שמדברות על תקיפה של המחשב עצמו כמו למשל פריצה למחשב, חדירה מרחוק, הפצה וייצור של וירוסים וכל שיבוש של פעולת מחשב או יצירה של מידע כוזב.

כאמור, חדירה למחשב היא עבירה שדינה עד 5 שנות מאסר והיא כוללת כל חדירה שמתבצעת למטרה של פעילות עבריינית. למשל אדם שנוקט בתכסיסי התחזות ושולח דואר אלקטרוני בשם אנשים אחרים.

עבירות מחשב – פרוט נוסף

העבירה יכולה להיות גם שיבוש של פעולת מחשב או הפרעה שעשויה למנוע את פעילותו התקינה, מחיקה או הסרה של מידע שנמצא במחשב וגם החדרה של וירוס קטלני. ניתן להכליל בעבירות אלו גם שינוי של קוד שימנע שימוש בתוכנה מסוימת וכל סוג של הפרעה שתמנע למעשה שימוש רגיל במכשיר. העונש על עבירה זו היא עד 3 שנות מאסר.

זיוף או שימוש במסמך או תעודה מזויפת שיוצרה על ידי תוכנה גרפית, הונאה באמצעות כרטיס חיוב (למשל גניבה על ידי כרטיס אשראי), הימורים מקוונים דרך תכנות קזינו, איום דרך האימייל וגם החזקה של חומר תועבה, כל אחת מהן היא עבירת מחשב שעשויה להיות חמורה מאוד ולסבך אתכם עם החוק.

אז אל מי כדאי לפנות?

כמו בכל עבירה פלילית, חשוב לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין פלילי שמבין בתחום.

כיום אין עורכי דין רבים שמכירים את התחום, שכן הוא חדש למדי ועל כן יש לבחור בעורך דין מנוסה שכבר מחזיק בהצלחות רבות בתחום זה.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה