אם אי אפשר לצאת החוצה, איך מביאים את הטבע הביתה?

$(function(){setImageBanner('bb61f82c-2319-443b-b9e1-8e40c161e55c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

האביב בחוץ ואנחנו בפנים... הטבע בשיאו, הכל ירוק ופורח, אין סוף ציפורים מצייצות ואנחנו לא יכולים לזוז יותר מ100 מטר. אז מה עושים כשכל מה שיש לנו בראש זה טיול בחו"ל ומרבדים ירוקים שלא נגמרים? איך הופכים את הבית שלנו לכזה שמאפשר קצת חופש ומקום לנקות בו את הראש? או במילים אחרות - איך מביאים את הטבע אלינו הביתה?

Pixabay

במקום לטפס על הגבעות אנחנו מטפסים על הקירות

כמה אפשר כבר לעשות בתוך 4 קירות לבנים? סרקנו את הפינטרסט ועשינו שעות של יצירה עם הילדים, הפכנו את הבית למסלול מכשולים, את הנטפליקס חרשנו הלוך ושוב והעברנו לילות שלמים בפייסבוק.

אבל הבית לפעמים מרגיש כמו תחנה מרכזית שפתוחה 24/7 והמקרר הוא הדלת הראשית.
אנו מוצאים את עצמו מאחלים לשגרה וקצת שקט כמה פעמים ביום ואז אם אנחנו ברי מזל יש לנו גינה בחצר שבדיוק מחכה שנתייחס אליה ונהנה ממזג האוויר ומפריחות האביב.

כל עם ישראל בגינות

אם כבר יצאתם לגינה בטוח שיצא לכם לנופף לשכנים כי הם בדיוק כמוכם מטפחים, מעדרים, מעשבים ושותלים. בימים כאלה נראה כאילו כל עם ישראל בגינות והן הולכות ומשתבחות.

הגינות הן חלקת האלוהים הקטנה שלנו, חלקה קטנה של אדמה שתמיד מצליחה להכניס בנו נשימה. עבודה בגינה יכולה להתיש כשאין זמן ונמצאים בשגרה חונקת וצפופה אבל כשיש הרבה זמן זה תמיד מרגיש כמו הדבר הנכון והנעים לעשות.

הגינה כמקום לשלווה ורוגע

 

הגינה מצליחה פעם אחר פעם להרגיע ולרגש אותנו, לצבוע את היום שלנו בפריחות מרהיבות ולאפשר מקלט משגרה עמוסה.  בגינה, 4 קירות לבנים הופכים לתלת מימד צבעוני המשתנה לנגד עינינו. ציוץ הציפורים משמש כפסקול מושלם ברקע ואנחנו יכולים לשהות שם ללא לחץ ולהנות מהפרטים הקטנים ואפילו לתפוס איזו תנומה.

הדובדבן של החצר - מזרקה בגינה או אפילו מפל מים ביתי

אם כבר דיברנו על ציפורים אז אין דבר שמושך אותם לחצר שלנו יותר ממזרקה באמצע הגינה.

המים של המזרקה מוסיפים צליל מרגיע ונעים והמים המקפצים על האבן משרים תחושה של זרימה.

כיום יש מאות סוגים של מזרקות מים, מזרקות לגינה ולבית ואף מזרקות מסוג מפל מים שהופכות קיר שלם או חלק מהחומה הביתית למפל מים אישי.

פה זה המקום להמליץ על אומנות מפלי הרים שמייצרים את כל המזרקות שלהם בהתאמה אישית ובעבודת יד כאן בארץ בשונה מרוב השאר שמייבאים מסין. הם יבנו כמעט כל מזרקה שעולה בראשך. בקיצור- שווים בדיקה. 

מה מים מסמלים?

המים הם נוזל החיים ולכן אצל תרבויות רבות הם תופסים מקום מרכזי, מקום של חיים.

בסיפור בריאת העולם המים תופסים מקום נכבד ומודגש הקשר הישיר בין מים לחיים.

בפנג שוואי המים מסמלים שפע, תנועה וזרימה- הם מזינים את הצמחים ואת בעלי החיים.

לפי הדרך האדומה, מעגל הרפואה של שבט הלקוטה, המים מסמלים את המוזה, ההשראה ליצירה, את מעמקי הים והרגש של האדם.

 

מכניסים את הטבע הביתה

אין לכם גינה? בחרו חדר ציבורי עם הכי הרבה אור מכיוון דרום כמו סלון, מבואה או מסדרון פתוח ותתחילו לתלול צמחי בית בכל מיני קירות ועם כמה אדניות על החלון תוכלו אפילו לגדל ירקות . תוכלו להכניס מזרקות מסוג מפל מים הביתה ולהצמיד אותו לאחד הקירות ולהפוך חדר אחד לגן עדן קטן עם הרבה ירוק בעיניים, צליל של מים ושקט בלב.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה