ארץ קטנה עם שפם

$(function(){setImageBanner('535c4237-8729-475c-8e90-6bdd155c003e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, על טרנד השפמים בצה"ל - מיותר או נהדר? והאם המגמה תזלוג גם למישור האזרחי?

חרבות ברזל צילום באדיבות המשפחה

קשה שלא להבחין בטרנד השפמים שכבש את חיילי המילואים. הגיבורים החליטו לגדל שפם, כרמז ברור ללוחמי מלחמת יום הכיפורים בשנת 73. יש הטוענים, שהוא בכלל קשור למלחמה שלפני – והכוונה לתמונת הניצחון מלחמת ששת הימים, בו נראים חיילינו  משופמים, צמודים לכותל ומביטים מעלה.

עכשיו, בדיוק כמו אז, תוספת השיער מתחת לאף, הופכת למגמה סוחפת. תצלומי חיילי המילואים מככבים ברשתות החברתיות ו..התוספת תופסת.

ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות מחבב את הטרנד: "אני חושב שמעל הכל, המסר הבלתי מודע הוא איחוד השורות תרתי משמע. כולם מיישרים קו. בנוסף, המראה משדר עוצמה. לא חסרות דוגמאות מאז שחר ההיסטריה, גברים שביקשו להפגין כח התהדרו בשפם."

כן או לא?

הדעות חלוקות: יש דיבור על עניין של העלאת מורל, כולם כולל כולם, זהים כלפי חוץ ופנים. לעומתם, חיילי המילואים הוותיקים יותר, מנמקים את התוצאה על פניהם כחלק ממסורת של מלחמות עבר.

אופנתי או לא?

ירין: "אני אישית מעולם לא גדלתי שפם ואני דיי שלם עם זה. הוא לא מתאים לכל אחד. מדובר בעניין של טעם. בגיל הצעיר זה בהחלט זה יכול להתפרש כאמירה גברית אופנתית. כידוע, טרנד זקנים מוצה בכל קנה מידה. טבעה של אופנה להשתנות, ולעבור אל המראה הבא".

האם יש סיכוי שנראה זליגה למישור האזרחי?

שחף: "בהחלט כן, זה עניין של מספר שבועות בו כל גברי ישראל יישרו קו עם המגמה הצה"לית. בעתות משבר, יש רצון להתאחד. בנוסף, לא מעט סלבס ומשפיעני רשת אימצו את התוספת השעירה כהזדהות. משם הדרך אל כולם תהיה קצרה מתמיד".

הבנות אוהבות?

"שפם אצל נשים נחשב לחיסרון אסתטי. רובן מנסות להיפטר ממנו בשיטות מגוונות אצל הקוסמטיקאית. המראה החדש של צעיר עם שפם מעלה חיוך על פניהם. בנוסף, יש את אלה שמוכנות להישבע, שהתוספת מוסיפה 'טעם' לנשיקה. בגיל המבוגר יותר, מסתמנת דילמה. הנשים הבוגרות לא מתלהבות בלשון המעטה ואף איימו על בעלים, לחזור למצבם הטבעי לפני שהם מגיעים הביתה".

איך לטפח?

שחף, מסביר "שפם מטופח הוא שפם שבעליו מקדיש לו זמן ומאמצים. הוא מתבטא בגזימה שיטתית ומדויקת של גבולותיו . כמו כן יש סוגי ג'ל (בדומה לג'ל של הריסים) ואף שמנים, כולל ווקס ייחודי שמריחתם על גבי השפם יוצרת מראה מטופח ומושקע. באיפור מקצועי לקולנוע או הצגות אנו משתמשים או בשעוות שפם. למעשה כל ג'ל לשיער יכול להביא תוצאה לא רעה."

שפם: קווים לדמותו ואיך לבחור?

ירין שחף :"שפמים שונים נבדלים זה מזה בסגנון הגילוח ובעיצובו. לדוגמא: שפם צ'רלי צפלין - צר וארוך. שפם היפסטרים - חורג מגבולות הפנים. שפם מצו'איסטי - עבה וקשיח. את צורת שפם מומלץ לבחור על פי צורת פנים:

לפנים עם לסת מרובעת, מומלץ לעגל אותו בצדדים כלפי מעלה. לפנים עגולות, מתאים שפם עבה ואחיד. לפנים מלאות וארוכות - עדיף לקצר אותו בחלק התחתון. לפנים רגילות, אובליות - מתאימים רוב הסגנונות."

נהדר או מיותר?

"התשובה מורכבת: כל גבר שנדרש אי פעם בחייו לגילוח, יודע שהמקום הקשה שאינו נוח לגילוח הוא האזור שבין השפה העליונה עד תחתית האף. מדובר בסנטימטר עד שניים של עור דק ועדין. סכיני ומכונות הגילוח מתקשים לבצע עבודה יסודית, ולעיתים נותרות קצוות שיער מתחת לאף, שקשה ללכוד אותן ואפילו זה ממש מכאיב.

 אם אפשר לוותר על 'תענוג' הגילוח באזור הבעייתי, אני חושב שאף אחד לא יתנגד לארץ קטנה עם שפם."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה