אתם יושבים? כך תבחרו את הספה הבאה שלכם

$(function(){setImageBanner('a3b01bf0-8a91-46ea-9019-b2770f47e3fa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בחירה נכונה של ספה יכולה להשפיע בצורה דרמטית על מראה הסלון ואיכות החיים. אך לפי מה משווים בין מערכות ישיבה וכיצד מבטיחים איכות גבוהה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטה

pexels

תקנות התכנון והבנייה שאליהן מחויבים קבלנים קובעות שבכל דירה חייב להיות לפחות חדר מגורים אחד ששטחו 12 מ"ר לפחות, אך שהשטח המינימאלי של חדר שינה יכול להיות 8 מ"ר. אם מדובר בדירת חדר, שטח החדר צריך להיות לפחות 14 מ"ר. הנתונים האלה חשובים כי מהם אפשר ללמוד מה הגודל הממוצע של סלון בישראל וכמובן איך כדאי לעצב אותו.

העיצוב של הסלון היא סוגיה מורכבת, אך החדשות הטובות הן שיש כמה עוגנים שעוזרים לעשות סדר. ראשית, בכל סלון יש ספה אחת גדולה ומרכזית שמשמשת גם בתור הרהיט הדומיננטי והבולט ביותר. שנית, את הספה מעצבים תוך ניסיון לשלב בין פונקציונאליות ואסתטיקה. במילים אחרות, הספה הבאה שלכם צריכה להיות גם מעוצבת. גם יפה וגם נוחה.

עכשיו כל שנותר הוא להיכנס לעובי הקורה ולהשתמש בטיפים הבאים כדי לחסוך זמן והוצאות:

  1. בדקו את המפרט המלא של הספה

המפרט המפורסם על ידי היצרן יכול לשמש עבורכם ככלי יעיל לסינון ראשוני בין סוגים שונים של ספות. באמצעות המפרט אתם יכולים לדעת כמה מקום הספה תתפוס מתוך חלל הפנים של הסלון, מה אפשר או אי אפשר לשים לידה ואיך ניתן להשתמש בה.

מהר מאוד תגלו למשל שרצוי לתת עדיפות לדגם של ספות נפתחות למיטה כדי שיעמדו לרשותכם פתרונות אירוח לאורחים, או שעדיף ספת שזלונג ליצירת מקומות ישיבה ורסטיליים בלי לגזול משטח הפנים של הסלון. בכל מקרה, הגדירו את הצרכים שלכם והשתמשו במפרט המלא על מנת לדעת איזו ספה רלוונטית.

  1. אל תתייחסו רק למחיר

הטעות הנפוצה בבחירת רהיטים ומערכות ישיבה היא להשתמש במחיר כאמצעי סינון. בפועל, המחיר הוא רק אחד מבין שורה ארוכה של משתנים וצריך להתייחס אליו בעירבון מוגבל. בין היתר, כדאי לדעת שמחיר גבוה לא מעיד על איכות גבוהה – ולהיפך.

בהחלט ייתכן שתמצאו ספות מעולות במחירים זולים, או שתמצאו את עצמכם משלמים ביוקר על מערכת ישיבה שלא שווה את ההשקעה. אם אתם רוצים למנוע מראש את עוגמת הנפש, אל תתעצלו לאסוף המלצות והשוו בין חברות שמייצרות ספות לפי מוניטין וחוות דעת אובייקטיביות. כמו כן, הגיעו לאולמות התצוגה ובקשו לגעת בריפוד, בגימור, בבד או בעור.

  1. בחרו ספה לפי שאר הרהיטים שיש בסלון

הספה היא אמנם החלק החשוב ביותר בעיצוב של הסלון והבית, אך היא כמובן לא הרהיט היחיד שתצטרכו לבחור. לכן, רצוי להשאיר מרווח של 45 ס"מ בין השולחן לבין קצה הספה כדי לתת מקום לרגליים ולשמור על הפרש גבהים של עד 10 ס"מ בין שולחנות קפה שקיימים בגבהים שונים זה מזה על מנת לאפשר לאורחים להגיע בקלות לנשנושים שהגשתם.

מטרת העל בעיצוב הסלון ולכן גם בבחירת מערכות הישיבה היא להותיר מרווח של 10-25 ס"מ בין רהיט ישיבה אחד לאחר, כדי לאפשר שיחה זורמת ללא תחושת עומס וצפיפות. בנוסף, שולחן הצד צריך להיות בערך באותו גובה כמו משענת היד של הספה והמרחק בינה לבין הטלוויזיה אמור לעמוד על כ-2 מטר. אם בחרתם לעצב את הסלון עם שטיח, רצוי להשאיר שוליים של 60 ס"מ בין הקצה שלו לבין הקיר או לפחות שוליים של 30-45 ס"מ בחדר קטן.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה