בודק שכר מוסמך–הנציג שלכם מול משרד העבודה

$(function(){setImageBanner('15265500-3c3b-4024-8280-a9d8a2cb252e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משרד העבודה מקפיד לבצע ביקורות בבתי עסק כדי לחשוף ליקויים שנעשו בשמירה על זכויות העובדים. מטרת החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה היא להרחיב ולייעל את ההליכים המנהליים כנגד מעסיקים או מזמיני שירות של עובדי קבלן שלא עמדו בתנאי הזכויות. אם עלו ליקויים בבדיקה של מפקחים מטעם המשרד, זכאי המשרד להעמיד כנגד המעסיקים התראות מנהליות, ועיצומים כספיים העומדים בגדר קנס בגין ההפרה של אותן הזכויות.

pixabay

מהי משמעות החוק להגברת אכיפה של דיני העבודה?

 

כאמור, מטרתו של החוק היא להבטיח אכיפה מרבית של דיני העבודה, והשתתה של הליכים מנהליים יעילים ומפורטים. בסופו של דבר הרצון הוא ליצור תהליך למידה של המעסיקים מתוקף ההרתעה של החוק, כדי שלא יחזרו שוב על הליקויים שנמצאו על ידי המפקחים.

 

בעבר, החוק הגן על שכירים במקום העבודה בלבד, אך לאחר אישור החוק להגברת האכיפה בשנת 2011 ישנה הגנה על זכויותיהם של עובדי קבלן. מעסיק שהזמין שירותים מעובדים בתחומי השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה מחוייב לעמוד בתנאי החוק. המפקח אינו הגורם היחיד שרשאי להגיש תלונה על מקום העבודה, גם עובד הקבלן עצמו יכול לעשות זאת. החוק מאפשר הטלת עיצומים כספיים גבוהים על המעסיקים עצמם כמו גם על החברה כולה. אם הוגשה למעסיק דרישת חוב בגין הפרת זכויות עובדים, בודק שכר מוסמך הוא הדרך היעילה ביותר להתמודד מול אותה דרישה.

 

מה תפקידו של בודק השכר המוסמך?

 

אם נמצאה על־ידי המפקחים הפרה של המעסיק בפעם הראשונה, תשלח אליו התראה מנהלית המהווה אזהרה. התראה זו אינה מביאה לעיצומים כספיים, אך היא חמורה לא פחות ומצביעה בהחלט על ליקויים שיש לתקנם במהרה. בשלב זה מומלץ מאוד לערב את שירותיו של בודק שכר מוסמך, שכן זהו הגורם היחיד שקיבל הסמכה מטעם משרד העבודה לאשר תיקון של ליקויים, שלא כמו חשב שכר המשרת את האינטרסים של החברה. אם נמצאה הפרה חוזרת, יקבל המעסיק הודעה על מתן עיצום כספי שגובהו נקבע בהתאם לסוג העבירה.

 

מרגע מתן ההודעה, יהיו למעסיק שלושים ימים בלבד לתקן את הליקויים ולהציג תוכנית עבודה למניעת ליקויים עתידיים. גם כאן בודק השכר המוסמך משחק תפקיד חשוב משום שאישור מטעמו על התיקונים, יכול להביא להפחתה משמעותית של העיצומים ולעיתים אף לביטולם.

 

מי יכול להיות בודק שכר מוסמך?

 

החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה מפרט מיהם אנשי המקצוע הרשאים לקבל תעודת הכרה כבודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. ככלל, בודקי שכר מוסמכים הם בעלי מקצוע בעלי תואר רלוונטי שעברו את ההסמכות וההשתלמויות הנדרשות לשם קבלת תעודת ההכרה. בודקי שכר יכולים להיות במקצועם רואי חשבון, יועצי מס, עורכי דין לדיני עבודה, כלכלנים או מפקחי עבודה בתחום השכר, ובלבד שעמדו בכל שאר תנאי ההסמכה. בודק שכר מוסמך הוא הגורם היחיד שרשאי לייצג מעסיקים מול משרד העבודה במקרים של התראות מנהליות ועיצומים כספיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה