בחירת ביטוח מקיף - המדריך להשוואה ובחירה בין ביטוחים ב-2019

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f7e83fb2-844f-414f-a189-9d8fab3f1b4f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f7e83fb2-844f-414f-a189-9d8fab3f1b4f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אם היינו חוזרים עשרים-שלושים שנה אחורנית והיינו צריכים לחפש ביטוח מקיף לרכב, לא היינו מחפשים יותר מדי, סביר להניח שהאופציה הראשונה או השנייה שהיינו מקבלים, היינו לוקחים בשתי ידיים. הרי מי אז חשב בכלל שאפשר להשוואות בין ביטוחים מקיפים, מי חשב שאפשר לעלות ולהוריד מחירים, שאפשר להתמקח עם הסוכנויות בשביל לקבל מחיר טוב.

Pixabay

אך בשנת 2019 המצב הוא שונה לגמרי, לשמחתנו. היום יש לנו מספיק כלים דרכם אנחנו יכולים לבדוק ולהשוות בין פוליסות שונות, יש לנו, בתור צרכנים, מספיק כלים בשביל להתמקח מול חברות הביטוח השונות על מנת שנוכל לקבל את הפוליסה הטובה ביותר עבורנו במחיר הטוב ביותר. היופי הוא, שחברות הביטוח מודעות לכך, לכן הם גם מציעות לנו תנאים נוחים וגם יוצרות מסלולים שמתאימים לנו באופן ספציפי.

לפני שנסביר כיצד משווים ביטוחים באופן מעשי בשטח, איך בודקים עלויות של ביטוח מקיף לרכב, ואיך יודעים לבחור ביטוח מקיף הכי זול עבורנו, צריך להדגיש נקודה משמעותית. מרבית החברות שפועלות היום בשוק, לא רק בשוק הביטוחים אלא בכלל, מודעות לשתי נקודות לגבי הצרכנים, הראשונה, יש להם אופציה אחרת והם יודעים את זה, כלומר אנחנו בתור צרכנים יש לנו מודעות צרכנית גבוהה יותר מאשר בעבר, והנקודה השנייה היא הצרכנים מחפשים מסלולים שיתאימו להם באופן אישי, הם לא מחפשים משהו ספציפי. זה הרבה יותר חסכוני והרבה יותר יעיל עבורם. לכן אנחנו רואים יותר ויותר מסלולים אישיים או מסלולים משפחתיים, ולא בהכרח מסלולים כלליים. זה נכון גם לגבי ביטוחים ובפרט ביטוח מקיף לרכב.

כעת אנחנו יכולים להסביר כיצד משווים בין ביטוחים מתוך כוונה למצוא ביטוח רכב מקיף הכי זול. עלינו לעשות שני דברים. הדבר הראשון, להשתמש במאגרי המידע שקיימים עבורנו. זה אומר, שעלינו להיכנס לאתרי אינטרנט ולבחון מה כל חברה מציעה, לבחון את המסלולים השונים, להשוות ביניהם ולהחליט איזה מבין המסלולים מתאים לנו. אנחנו כמובן צריכים ליצור קשר עם החברות בשביל לראות מה כל אחת מהן מציעה לנו באופן אישי. הדבר השני שאנחנו צריכים לעשות, זה להחליט מה חשוב לנו, איזה מהדברים מהפוליסה הם משמעותיים עבורנו ויכולים להשפיע על ההחלטה שלנו אם לקנות אותה או לא.

מה הם הסעיפים החשובים ביותר בביטוח מקיף לרכב?

כמו שאנחנו יודעים, ביטוח מקיף לרכב נועד לשרת אותנו בכל מקרה בו הרכב או אחד מהחלקים שלו מושבת כזו או אחרת, או שאין לנו אפשרות להשתמש ברכב מסיבות אחרות. כלומר, כל מצב בו הרכב ניזוק, עובר תאונה, מושבת מסיבות טכניות או אחרות, וכן אנחנו יכולים להיעזר בפוליסת ביטוח מקיף במקרה בו הרכב שלנו נגנב.

לכן, הסעיפים המהותיים בפוליסת ביטוח מקיף מתייחסת לכל דבר שקשור לנושאים האלה. למשל, מה אנחנו מקבלים במקרה שהרכב נגנב או נפרץ, האם הפוליסה מכסה רק את הנזק שנגרם לרכב או גם נזק שנגרם לחפצים שנמצאים בתוך הרכב, מה הפוליסה מציעה לנו במקרה של טיפולים, החלפת חלפים, אפילו בדבר שלכאורה נראים לנו סטנדרטיים ופשוטים, למשל, החלפת צמיגים, גרר, החלפת מצבר ועוד.

אנחנו צריכים לקרוא היטב את כל סעיפי הפוליסה, לדעת בדיוק מה התנאים של החברה, כמה אנחנו נשלם בעצמנו וכמה החברה תשלם, באילו מצבים אנחנו יכולים לתבוע את חברת הביטוח, באילו מצבים אנחנו לא נוכל להשתמש בפוליסה ועוד. חשוב להקפיד ולשים לב לאותיות הקטנות, והאם יש תנאים ומגבלות שונות, למשל, על גילאי הנהגים, מצב בריאותי, וכדומה.

כיצד אנחנו יכולים להשוות עלויות של סעיפים

בשביל למצוא ביטוח מקיף הכי זול, אנחנו צריכים לדעת כמה אנחנו משלמים על הפוליסה אך אנחנו צריכים לדעת גם מה שווי העלויות של הסעיפים השונים. לכן נכון, לבחון את הסעיפים שחשובים לא רק על פי מה שכתוב בפוליסה אלא חשוב לבחון, דרך מאגרי מידע שעומדים לרשותנו, מה זה אומר, פחות או יותר, מבחינה כלכלית, מבחינת עלויות, עד כמה זה באמת משפיע עלינו.

בצורה כזו, אנחנו נוכל לדעת האם הפוליסה, הן מבחינת התנאים והן מבחינת העלויות, אכן משתלמת עבורנו. כך נוכל להחליט בסופו של דבר איזו פוליסה לקנות.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה