ביטוח דירה במקרי התלקחות של עמדות טעינה לרכב

$(function(){setImageBanner('ad06100d-7a3d-4b09-a598-5151ce18b905','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

יותר ויותר ישראלים עוברים לנהוג ברכב חשמלי. מה קורה כאשר מתלקחת עמדת טעינה של רכב חשמלי ופורצת שריפה בבניין? מי נושא באחריות ומי ישלם על הנזק? המדריך המלא

pixabay

בשנים האחרונות, תחום הרכבים החשמליים הולך וצובר תאוצה. מדוע? היתרונות רבים ומגוונים. ראשית, רכב חשמלי פועל על סוללה ואינו מזהם את האוויר. בהשוואה של טעינה לעומת תדלוק - רכב חשמלי משתלם יותר, כי מחיר החשמל נמוך ממחיר הדלק.

גם עלויות התחזוקה והטיפולים לרכב חשמלי נמוכות יותר, כי הוא מכיל פחות חלקים אשר יכולים להתבלות או להיפגע בזמן תאונה. ולבסוף, מבחינת מיסוי, מס הקנייה על רכב חשמלי, זול בעשרות אחוזים ממס הקנייה על רכב רגיל - כי הוא נקבע לפי מידת הזיהום של כל רכב.

עמדת טעינה - סיכון מוגבר

לצד היתרונות, המגמה של מעבר לרכבים חשמליים יצרה סיכונים חדשים. עמדות הטעינה מותקנות בביתו של בעל הרכב. בין אם מדובר בבית פרטי או בבניין משותף, עמדות אלו עלולות להתלקח ולגרום נזק רב - הן לרכוש של בעל הרכב והן לרכושם של אחרים.

רבים טועים לחשוב כי ביטוח של בית משותף, או ביטוחי דירה (במקרה של בית פרטי), כולל בתוכו גם את עמדת הטעינה. אולם חשוב לדעת כי עמדת הטעינה אינה נכללת בביטוח הסטנדרטי. כל נזק שייגרם בגללה, לא יהיה מכוסה.

תקלות בלתי צפויות יכולות לקרות בכל רגע. אירוע של התלקחות עלול לגרום לנזק עצום - שיכול להגיע אפילו להוצאות של מיליוני שקלים - כולל פגיעה ברכוש האישי, ברכוש המשותף, ברכוש של אחרים ואפילו נזקי גוף ונפש. אין להקל בכך ראש.

יש לי רכב חשמלי - מה עליי לעשות?

בעל הרכב החשמלי צריך לעדכן את חברת הביטוח, שמבטחת את הבניין, על קיומו של רכב חשמלי מבעוד מועד. למרות שנהוג כי כל דיירי הבניין נושאים בעלות הביטוח של הבית המשותף ביחד, במקרה זה, הדייר שמחזיק ברכב חשמלי, יהיה צריך לשאת בתשלום של פרמיה נוספת, בגין הסיכון שהוא גורם לכלל הדיירים ולרכושם.

אפשרות נוספת, במידה והשכנים מסכימים על כך, היא שכל הדיירים יישאו בתשלום הנוסף ביחד - אך הדבר תלוי כמובן בהחלטה של דיירי כל בניין.

חברת הביטוח, לאחר שתעודכן בכך, תוסיף לביטוח של הבית המשותף, כיסוי ביטוחי לעמדת טעינה של רכב חשמלי . בכל מקרה של תקלה שתיגרם בגלל עמדת הטעינה, בין אם התלקחות של העמדה, נזק במערכת החשמל של הבניין ועוד, האירוע יכוסה על ידי החברה וכלל הדיירים יוכלו להיות רגועים ולישון בשקט - ובראשם, בעל הרכב.

המגמה העולמית, שהגיעה גם לישראל, היא מעבר לשימוש ברכבים חשמליים - ומספרם צפוי לגדול בצורה דרמטית בשנים הקרובות.

חשוב להבין כי ביטוח של בית משותף או ביטוח דירה סטנדרטיים, לא כוללים ולא מותאמים לצרכים ולסיכונים של רכב חשמלי - במיוחד בכל הנוגע לעמדות הטעינה. התעלמות מכך עלולה להותיר את בעל הרכב ואת כלל דיירי הבניין בנזק עצום ומפח נפש.

לכן, כל בעלים של רכב חשמלי, חייב לדאוג מבעוד מועד לכיסוי מתאים, שמתייחס ונותן מענה לצרכים הייחודיים הנובעים מקיומו של רכב חשמלי בסמוך לבית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה