בקרת טמפרטורה לעסק – החיידקים במעבדה דורשים מזגן

$(function(){setImageBanner('03420ac4-b011-45de-87b6-f69fccce0ebf','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

במעבדת המחקר יש חדרי שמש ויש מקררים. חדרי השמש הם החלק הנעים יותר, כיוון שהם שומרים על מספר מעלות הדומה ליום אביבי. המקררים לעומתם, יזכירו לנכנס אליהם את ימי החורף. עד כאן הכל בסדר, העובדים במעבדה יודעים להצטייד היטב ותוכלו לראות ליד חדרי הקירור מעיל תלוי על וו לשימוש הכלל. וגם עד כאן הכל בסדר רק מה קורה אם בחדרי הקירור יהיה חם ולא נדע מיד? בקרת טמפרטורה לעסק היא נושא שנדרשו אליו הטכנאים כשמאחוריהם נושפים בעורפיהם מנהלי מעבדות, עובדים של בתי חולים ובתוכם רופאים של חדרי תינוקות ועוד מבוהלים רבים. חשוב לבקר את הטמפרטורה בעסק כיוון שבעסקים, כמו בבתי חולים וכמו במעבדות, החום והקור הם קריטיים.

והנושא אינו חדש, רק שעד עכשיו השתמשו במדי חום המבוססים על התנגדות ובנויים ממתכות. עם התפתחות הטכנולוגיה והגדלת הראש בין הפטנטים, פותחו לטובת הבקרה של הטמפרטורה בעסקים חיישנים חדישים, היודעים לבקר את הטמפרטורה בעסק ולאותת על עלייה או ירידה בחום או בקור, הכל לפי נוחות המשתמש. הרכיבים החדשים מכילים גם תרמיסטור, שיודע כאמור להודיע למערכת של בקרת טמפרטורה לעסק על שינוי לא תקני בחדרי הקירור או בחדרי החימום. הכירו את התרמיסטור החדש.

בקרת טמפרטורה לעסק עם תרמיסטור

תרמיסטור - מתכות אווט, פולימר אין. אפשר גם קרמי. בכל מקרה, כשמקדם ההתנגדות הוא חיובי אזי ההתנגדות עולה עם עליית הטמפרטורה ואנחנו ביחס ישר פוזיטיבי, כלומר, ככל שהטמפרטורה עולה הרכיב מתעורר לעבודה. כמעט כמו בבית, כשהעצבים עולים אזי אמא מתעוררת ואוי ואבוי לנו מן הווקאליות שתצטרף לטמפרטורה האישית שלה. שלא כמו בבית, כאן ההתנגדות יוצרת הודעה ודוחפת את המכשיר להרתיע מפני עליית החום באוויר. כך נוצרת בקרה על הטמפרטורה של העסק והכל נעשה בשקט ובאלגנטיות. אולי כדאי שחיישנים כאלה יחליפו את ההורים. מכל מקום, בכיוון ההפוך, כשמקדם הטמפרטורה הוא שלילי אזי ההתנגדות יורדת כשהטמפרטורה עולה. או אז אנחנו אומרים שהרכיב נמצא בתלות שלילית אל מול החום או הקור.

השקט והאלגנטיות, אגב, נשמרים גם כאן. הודעה למערכת וגמרנו. ההודעה של בקרת טמפרטורה לעסק נשלחת לשרת שבין כה וכה נמצא בעסק ומקבל נתונים. ממנו ההודעות נשלחות אל תיבת הדואר האלקטרוני של מי שנקבע מראש כמקבל ההודעה ואפשר גם לקבל הודעה במסרון. כאן מדובר כמובן בשינוי חריג של החום או הקור. המטרה היא לבקר את הטמפרטורה שבעסק מבלי ליצור מהומות, רק להודיע. ואת זה החיישנים עושים במהירות וביעילות. המערכת ידידותית למשתמש וקל להבין את הנתונים הנמסרים בה. במצב רגיל החיישן דומם וכך הוא לא מבזבז חשמל. רק כשמתחולל שינוי אז הוא מתעורר ושולח הודעות. כבר אמרנו, כמו הורים, כשהכל בסדר כולם שותקים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה