בקשת אזרחות ישראלית

$(function(){setImageBanner('5464233e-f20d-4f39-ade2-a9ee91bf8c48','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

קבלת אזרחות ישראלית, מוסדרת לפי חוק האזרחות התשי"ב 1952. חוק זה קובע, מי זכאי לבצע הליכי בקשת אזרחות ישראלית. למעשה, מדינת ישראל, מעוניינת בכמה שיותר יהודים והבסיס לבקשה או קבלת אזרחות ישראלית הוא בסיס דם.

freepik

הכוונה היא לאזרחות שעוברת מהורים לילדים מבלי קשר למקום הלידה. למשל, עולים חדשים, יכולים לקבל אזרחו ישראלית מכוח חוק השבות. זהו סעיף מס' 2 לחוק האזרחות, אשר מתיר לכם מי שהוא יהודי לעלות לארץ ישראל, כאשר אותו אדם יקבל אשרת עולה. את הליכי העלייה, יבצע אדם באמצעות השגרירות הישראלית בחו"ל והמשך ההליך, יתבצע במשרד הפנים, כאשר אותו עולה יגיע לארץ. יש לציין, כי אזרחות ישראלית יכולה להינתן גם לפי סעיף 9(4) לחוק האזרחות, כאשר האזרחות תוענק למי שתרם תרומה משמעותית למדינת ישראל, לכלכלתה, לביטחונה וכדומה.

 

בקשה לאזרחות ישראלית באמצעות בן או בת זוג ישראלים

מלבד יהודים, גם אנשים שאינם יהודים, כאשר הם נשואים או ידועים בציבור של בן או בת זוג ישראלים, יכולים  לבצע הליכי בקשת אזרחות ישראלית למשל בן/בת זוג של יהודי, צאצא של יהודי עד לדור שלישי כאשר מדובר לנכד של יהודי. ישנה הפרדה בין חוק השבות לבין חוק האזרחות. המטרה של הפרדה זו של המחוקק, נעשתה על מנת לתת למחוקק שיקול רחב יותר בהחלטה אם עולה חדש או מהגר מתוקף שייכותו לבן או בת זוג ישראלים יקבל את האזרחות הישראלית. למעשה, נוצר מן סוג של מצב, שלא כל מי שזכאי לפי חוק השבות לקבל אזרחות ישראלית, יקבל אותה. הסמכות של הענקת אזרחות ישראלית כאמטר ניתנת באמצעות שר הפנים ויש לציין, כי בסמכותו גם לבטל אזרחות ישראלית.

מהי אזרחות ישראלית מכוח התאזרחות ?

לפי סעיף 5 לחוק האזרחות, כל מי שמעוניין להפוך לאזרח ישראל, אבל לא זכאי בגלל אף אחד מהקריטריונים המוזכרים בחוק, יוכל לפנות לשר הפנים ולבקש ממנו אזרחות, אבל לפני שיעשה כן, עליו לעמוד במס' תנאים. למשל, אם אותו מהגר נמצא בישראל 3 שנים מתוך תקופה של 5 שנים שקדמה להגשת הבקשה לאזרחות ישראלית, השתקע בישראל וזכאי לתושבות קבע או ששוקל להשתקע בישראל, יודע את השפה העברית וכן, וויתר על אזרחותו הקודמת או הוכיח שלא יהיה יותר אזרח חוץ, כאשר יהפוך לאזרח ישראלי.

 למעשה, הענקת אזרחות ישראלית לפי סעיף 5 לחוק, נתונה לשיקול דעתו של שר הפנים בלבד. המדיניות אינה קלה כלל ואפילו מורכבת מצד הממשלה ומצדו של משרד הפנים ורשויות אלה, עשויות יותר לסרב מאשר להסכים להסכמה עבור בקשת אזרחות ישראלית. מצד שני, ילדים שאומצו להורים ישראלים, יכולים לקבל אזרחות ישראלית. הרשימה של הקריטריונים היא ארוכה ויש לדעת כיצד להצליח בהתאזרחות ישראלית.

אז כיצד בכל זאת להצליח בקבלת אזרחו ישראלית מכוח ההגירה?

מי שמהגר ואינו יהודי, או לפעמים גם מי שהקריטריונים כן עונים על הדרישות של משרד הפנים לקבלת אזרחות ישראלית, משרד הפנים עשוי להערים קשיים ומדובר על פרוצדורה מורכבת ולכן יש לפנות אל עורך דין לענייני הגירה. עוה"ד המטפל בנושאי התאזרחות ישראלית, מכיר היטב את החוקים וידע היכן יש להאיץ את הדברים באמצעות זירוז הליכים. תחילה יש למלא נכון את הטפס  לבקשת אזרחות ישראלית באמצעות עוה"ד לענייני הגירה. על מנת להצליח טוב יותר בהליך בירוקראטי זה, פניה לעו"ד מומלץ בנושא הגירה רק,תקדם את הסיכויים להתאזרחות ישראלית. יש להתבסס על ההצלחות של עוה"ד להגירה, כשאר הוא נחל הרבה מהן והשיג אזרחות ישראלית לרבים מלקוחותיו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה