בריכה על הגג: עיצוב ויוקרה פוגשים אדריכלות עירונית

$(function(){setImageBanner('6eeab82c-8b2b-4d46-93c0-44d1adf8617f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בריכות שחייה על הגג נבנות בבניינים שמאופיינים עם מגבלות מקום בקומת הקרקע או כדי לשפר את האסתטיקה של הגג. בריכות על הגג שונות במקצת מבריכות קרקעיות מבחינת התקנה ודרישות מבניות.

spartaspa.co.il

יש לנקוט משנה זהירות בעת תכנון בריכת גג למניעת נזילות ובעיות נלוות במבנה הגג, ומאמר זה מסביר כמה מהגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון לתכנון בריכה על גג.

תכנון בריכה על גג

לפני שמחליטים לבנות בריכת שחייה על הגג, כמה מהנקודות החשובות שיש לקחת בחשבון הן:

  • יכולת המבנה לתמוך בבריכת השחייה.
  • הגנה על המבנה מפני נזילות.
  • הרשאות והיתרים להקמת בריכת שחייה.
  • צורך בחיזוק נוסף למבנה לתמיכה בבריכה.

לאחר ההחלטה על התקנת בריכה על הגג, חשוב לבחור את הקבלן הנכון עם מומחיות רלוונטית לבנייתה. קבלנים או מהנדסים מנוסים דואגים לכך שתנאי המבנה יהיו תקינים ונוחים להקמת בריכה.

מיקום בריכת הגג

לפני שמחליטים על מיקומה של בריכת הגג, יש צורך לשקול את הפעולות ההידראוליות הקשורות בה. יש להתקין את הבריכה במיקום נגיש, כך שניתן יהיה לבצע עבודות תחזוקה בקלות. ברוב המקרים, בריכות שחייה נבנות בתוך שטח סגור.

תמיכה מבנית אמינה

בריכת השחייה או ג'קוזי לגג הם מבנים מוצקים שמכילים כמויות גדולות של מים, לכן יש להתאים את הגודל של מתקנים אלו לגודל וליציבות המבנה. קבלן או מהנדס בקיאים בהתאמת בריכות ומוצרי ספא במבנים, להגנה על יציבותם ובטיחות השימוש במתקנים.

בריכות השחייה ברוב הבניינים רבי הקומות נבנות במקביל לשאר המבנה. ברוב המקרים, הבניינים מיוצרים מבטון, כך שבניית הבריכה צריכה להתבצע עם מעטפת בטון שמיוצרת מלוחות וקירות. מעטפת הבטון המושלמת מיוצרת מראש עם תוחם, אריחים או אפשרויות אטומות אחרות.

בחירת החומר

החשש העיקרי בבניית בריכות על הגג הוא נזילת מים. החומר הפופולרי ביותר המשמש למניעת דליפה בבריכות הוא תערובת בטון משופר. הקמת בריכת שחייה מבטון על הגג מפעילה עומס רב על המבנה הקיים, ובניין עם בסיס חלש עלול לקרוס אם לא מתוכנן לעמוד בעומסים כאלה.

לכן מתבצע היום שימוש בנירוסטה לבניית בריכות על הגג, בזכות יתרון המשקל הקל וחוזק המתקן לפרק זמן ארוך. בריכות הגג מנירוסטה כלולות בתוך מבנה מחוזק עם מסגרת פלדה מוצקה.

צורת הבריכה

יש לתכנן כראוי את צורת הבריכה כדי לוודא שהיא תוכל להעביר בבטחה את משקל הבריכה והמים אל מרכיבי המבנה שמתחת. מגוון העיצובים הזמינים היום לבריכות שחייה על הגג בטכנולוגיות מתקדמות, מאפשר לעצב בריכות גדולות ומרהיבות, שמותקנות על הגג באמצעות מנוף.

בהתנהלות נכונה ומקצועית, ניתן לוודא התקנת בריכה על הגג שתיראה מדהים ותחזיק מעמד לטווח הארוך, ללא חיבורים שעלולים להוות סיכונים ועלויות תחזוקה יקרות. העיצוב הפנימי של מעטפת הבריכה מחודד כדי להפחית את נפח המים, כך שניתן להשיג תוצאה של עומק מים נוסף, כך שניתן יהיה ליהנות מהבריכה בנוחות ובבטחה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה