האידיאולוגיה של האנטישמיות

$(function(){setImageBanner('e0d5e6ed-81a8-41f3-aa6c-250d165d3999','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אנחנו רגילים שהאנטישמים מאשימים אותנו בכל מיני האשמות הזיות, היהודים מנסים להשתלט על העולם, משתמשים בדם של ילד נוצרי בפסח, אחראים על מגפת הדבר השחור , אחראים על הרעלת בארות, גרמו את מגיפת הקורונה, היהודים מתבדלים או יותר גרוע מנסים להיטמע ולהתבולל.

freepik

כל אלה הם האשמות שמאחוריהן עומדת שנאה בלתי מובנת לעם היהודי. יש גם אנטישמיות מסוג אחר, אנטישמים אידיאולוגים, הם לא סתם מאשימים את היהודים בכל רעה חולה שקורית בעולם, אלא שיש לכולם אותה טענה בסיסית כלפי העם היהודי.

חלק מאותם אנטישמיים אפילו מעריצים את יכולותיהם של היהודים. למשל הנרי פורד יצרן המכוניות המפורסם מארצות הברית, שהיה אנטישמי ידוע, כותב בחיבורו 'היהודי הבינלאומי – בעיית העולם העיקרית': "נראה כי כל המטרה הנבואית, בהתייחסות ל[עם] ישראל, הייתה ההארה המוסרית של העולם באמצעותו [של עם ישראל]". הטענה הזו כלפי עם ישראל, שיש לו יכולת מיוחדת, שיש לו מחויבות כלפי העולם, חוזרת אצל אנטישמיים אידיאולוגיים נוספים.

ואסילי שולגין, יליד אוקראינה, היה חבר בכיר בדוּמָה, אסיפת הנבחרים ברוסיה הצארית שלפני המהפכה הבולשביקית ב-1917. בספרו 'מה אנחנו לא אוהבים בהם?' הוא כותב "היהודים במאה העשרים הפכו חכמים, יעילים ונמרצים מאוד בניצול רעיונותיהם של אנשים אחרים". ובמקום אחר באותו ספר כתב כנגד ההתנהגות של היהודים "זה אינו עיסוקם של מורים ונביאים, לא תפקידם של מדריכי העיוורים, לא משימתם של אלה שמובילים את הנכים".  גם לשולגין יש טענה דומה להנרי פורד, היהודים הם חכמים ומוצלחים, הם צריכים להיות מורים ומדריכים של העולם, במקום זאת הם מנצלים את תכונותיהם  בכדי להיטיב עם עצמם ולנצל אחרים במקום להיטיב עם כל העולם. האנטישמיים האידיאולוגים לא רוצים בהשמדתם של היהודים, אלא דורשים מהיהודים שישתפו את שאר העמים בהצלחתם, שיראו לכולם את הדרך הנכונה.

אנחנו היהודים אוהבים להסתכל רק על האנטישמיים "הרגילים", אלו שמעלילים עלינו עלילות דם. איתם קל לנו להתמודד, אבל אנחנו מעלימים עין מהאנטישמיים האידיאולוגיים, אולי אנחנו פשוט מפחדים להתמודד עם הטענות שלהם, אולי יש איזו אמת במה שהם אומרים, אולי יש ליהודים איזו מחויבות כלפי העולם כולו, ואולי אם נתחיל לענות על הטענות הללו של האנטישמיים האידיאולוגים נצליח גם לפתור את בעיית האנטישמיות.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה