הטרנדים החדשים בתחום בניית האתרים

$(function(){setImageBanner('0532b405-56ec-444b-8c82-05fe86c2b30a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בעולם בניית האתרים, כמו בכל תחום שמשלב טכנולוגיה ועיצוב – ישנם טרנדים חדשים בכל תקופה. מדובר בטרנדים שהם גם טכנולוגיים וגם עיצוביים. השינוי בטרנדים נובע מההתקדמות של עולם בניית האתרים ומהצורך להתאים את האתרים המודרניים לדרישות שיווקיות ומיתוגיות שונות.

Pixabay

שנת 2020 תתאפיין בכמה שינויים בעולם אתרי האינטרנט. השינויים האלו קשורים גם להתקדמות של גוגל ולהוצאת העדכון האחרון שלה, שמשפר את היכולת של מנוע החיפוש להבין את כוונת הטקסט שגולשים מזינים אליו. לעדכון זה תהיה השפעה רבה על חברות בניית אתרים וחברות קידום אתרים.

בנוסף, ממשיכה בכל העולם המגמה של לעבור לגלישה במובייל, ולא במחשב. כבר כיום, מעל מחצית מנפח הגלישה העולמית באינטרנט, נעשית במכשירים ניידים. למגמה זו יש ותהיה השלכה רבה על האופן שבו בונים ומעצבים אתרים.

ריכזנו עבורכם כמה טרנדים שהולכים להיות חשובים בשנת 2020 והלאה.

מובייל פירסט (Mobile first)

בעבר כל התהליך של עיצוב אתרים ובנייתם נעשה על מחשב ומתוך מחשבה על התאמה למחשבים ניידים ונייחים. בעידן ההוא, המחשבה על התאמה לפלטפורמות שונות התייחסה בכלל להתאמה לכל סוגי הדפדפנים. כאשר החל עידן הגלישה במובייל, היה צורך לבצע התאמה של האתרים לגלישה במסכים קטנים.

היו אז כמה שיטות להתאמת אתרים למובייל, ביניהן שיטה של יצירת אתר סלולרי נפרד מהאתר הרגיל או יצירת אתר למובייל שמשתמש בקבצי עיצוב נפרדים ושונים מהאתר המקורי. לפתרונות אלו היו חסרונות רבים, ביניהם בעיות שנגרמו לאתרים מבחינת דירוגים בחיפוש של גוגל.

אך באופן כללי, הדגש תמיד היה להתחיל מעיצוב למחשב ולהתאים אותו לאחר מכן למובייל. כיום, הגישה התהפכה לחלוטין. מעצבי אתרים ובוני אתרים מתחילים את המחשבה על תכנון אתר בהתאמה קודם כל למסך של הטלפונים החכמים. גישה זו נקראת – מובייל פירסט.

גם לגוגל הייתה השפעה כאן על התהליך הזה. מנוע החיפוש עצמו החל לתת עדיפות לאתרים שמותאמים בצורה טובה לכל סוגי המסכים, בדגש על מסכי המובייל. ב-2020 תמשיך ותעמיק המגמה הזו, ונפח הגלישה במובייל רק ילך ויגדל.

דגש על חווית המשתמש

טרנד חשוב נוסף בעולם בניית האתרים הוא הדגש על חוויית המשתמש (UX UI). למעשה, כפי שיש חברה לעיצוב אתרים ובניית אתרים, כיום נפוץ גם המושג חברת UI. חברות אלו מתמחות בהתאמה של ממשק האתר למה שעובד הכי טוב מבחינת הגולשים. קיימת כיום מודעות רבה יותר לעניין הזה, ובתעשיית השיווק הדיגיטלי ישנה הבנה כי חווית המשתמש משפיעה על יחס ההמרה באתרים ועל הדימוי של החברות בעיני הגולשים (שהם לקוחות פוטנציאליים).

שימוש בקוד ליצירת אפקטים גרפיים

אם בעבר היה נהוג להשתמש בטכנולוגיית פלאש ובדרכים שונות ליצירת אלמנטים גרפיים באתרים – כיום ניתן בעזרת קוד HTML5 ו-CSS3 ליצור אפקטים גרפיים בקלות רבה בהרבה. ניתן ליצור אנימציות, תזוזות של אלמנטים בדף וגם אפקטים שונים בעזרת קוד פשוט שמחליף טכנולוגיות מורכבות ישנות. בשנת 2020 תמשיך המגמה הזו, עד לרמה שטכנולוגיית פלאש הישנה כבר לא תהיה נתמכת על ידי דפדפנים מודרניים.

נגישות באתר

החוק שמחייב אתרים ישראלים להיות נגישים לבעלי מוגבלויות כבר התקבל לפני כמה שנים, אך לקח זמן עד שבוצעה הטמעה של ההבנה כמה חשוב נושא זה בעולם בניית האתרים. כיום, כמעט כל אתר חדש כבר כולל תפריט נגישות. התפריט מאפשר להגדיל את הטקסט באתר, לשנות צבעים על מנת שיהיו מותאמים ללקויות ראייה שונות ואפשרויות נגישות נוספות. ב-2020 ימשיך התהליך, וסביר שנגיע למצב שבו מרבית האתרים החדשים בישראל יכללו תפריט נגישות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה