הכול אודות המלכה: למה טויוטה קורולה היא הרכב הנמכר ביותר בעולם?

$(function(){setImageBanner('82461e6f-b8ee-4189-b2d9-f30656b4442f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כבר עשורים שלמים שאין מכונית נמכרת יותר מהקורולה, שחצתה את רף 40 מיליון היחידות עוד לפני עשר שנים, וגם השנה תימכר ביותר ממיליון יחידות. חמישה סודות להצלחה שלה, ששווה להכיר

Shutterstock

כל נהג ישראלי שמחפש מכונית משפחתית משומשת יחפש קודם כל טויוטה קורולה יד 2. והוא לא לבד. בכל העולם ניצבת הקורולה כאופציה ראשונה עבור נהגים, וזה ככה כבר דורות שלמים - זאת המכונית הכי נמכרת בהיסטוריה, והמספרים מסחררים: מאז הושקה ב-1966 ועד 2013 נמכרו 40 מיליון קורולות.

 

כמעט בכל שנה ניצבת הקורולה בראש טבלת המכירות העולמית, עם ממוצע שכבר שנים לא ירד ממיליון מכירות בשנה. ב-2022 סיימה בצמרת עם 1.12 מיליון מכירות, והמספר צפוי רק לעלות. מה סוד הקסם שלה, ואיך הצליחה להישאר רלוונטית כל כך הרבה זמן? יש לכך חמש סיבות עיקריות.

1.   התאמה לצורכי המשפחה

הקורולה היא המכונית שהניחה על ראשה של טויוטה את כתר יצרנית הרכב הגדולה בעולם. היא הפכה להצלחה קודם כל בזכות גמישות עיצובית והבנת צורכי הקהל: הדור הראשון של הקורולה הושק כמשפחתית קטנה וחסכונית בשלוש תצורות - סדאן, סטיישן וגרסת ספורט. הדור השני של 1970 קיבל עיצוב יותר מעוגל ואלגנטי והרחבה בבסיס הגלגלים כדי לשפר יציבות. גם המנוע הפך חזק יותר, מה שקסם לקהל אמריקאי;

בדור השלישי של 1974 גדל תא הנוסעים, והתאים יותר למשפחות, וכאן החל רצף שיפורים אחיד - בממוצע כל חמש שנים הושק דור קורולה חדש, שתמיד נועד להתאים יותר לצורכי משפחות: יותר כלי בטיחות, יותר חלל פנימי, יותר תאי אחסון, פעם אחר פעם.

כך ביצרה הקורולה את מעמדה כברירת מחדל בקטגוריה זו. כל דור של הקורולה הפך יותר מעוגל, אלגנטי ונעים מבחוץ, ויותר פונקציונלי ונוח מבפנים. טויטה גם הקפידה למקד את השינויים בצרכים של השוק האמריקאי, בהיותו ביקורתי, קובע-טרנדים ובעל קצב מכירות מסחרר.

2.   אמינות שמתחילה בייצור

סיבה עיקרית להצלחת הקורולה היא האמינות שלה. זו מכונית עם מספר זעום של תקלות, שהיא קלה ונוחה לתחזוקה, זולה לתיקון ויכולה לנסוע שנים רבות. האמינות הזו היא שקנתה למשל, את חברות הליסינג ברחבי העולם ועזרה להזניק את הקורולה למיקומה המכובד.

אבל איך מושגת אמינות כזו? לטויוטה יש תהליך ייצור מיוחד, שנבדל משל יצרניות אחרות. חברת רכב ממוצעת מפעילה תהליך מסורבל בו מנסים להספיק להרכיב כמה שיותר אלמנטים בכל תחנה במסלול הייצור של מכונית עד השלמתה, כדי לחסוך בזמן. התהליך אמנם מהיר אך חושף את הרכב לתקלות וליקויים שגורמי בקרת איכות יפספסו, ויתגלו רק בסוף התהליך או בשטח ע"י הנהג.

טויוטה מפעילה תחנות מאוד מצומצמות, בכל אחת מקבל הרכב רק את המינימום הנדרש כדי לעבור לתחנה הבאה. בצורה זו קל יותר לצוותים לבחון את מלאכתם ולאתר ליקויים בזמן. כשאותר ליקוי, יכול פועל בודד לעצור את תהליך הייצור מיידית, וכך למנוע שכפול של טעויות בידי מערכות ייצור רובוטיות.

לפי הערכות, כ-80% ממכוניות טויוטה יכולות לנסוע כרגיל גם אחרי עשרים שנה על הכביש. והקורולה נחשבת לאמינה מכולן.

3.   תחזוקה זולה משל המתחרות

הפופולריות העצומה של הקורולה הפכה אותה לברירת מחדל עבור כל מוסך; לא תמצאו מכונאי שלא יודע לטפל בקורולות, בין אם מדובר בדגמים ישנים יחסית, או בחדשים עתירי-חיישנים ומערכות.

מדובר בהיצע וביקוש: השוק מלא ברכבי קורולה, ולכן המוסכים נדרשים לדאוג להן. מסיבה זו, זמני הטיפול בקורולה קצרים ביותר משום שהאבחון מהיר במיוחד - ועלויות התחזוקה נמוכות כי יש הרבה מאוד חלפים זמינים לטויוטה קורולה מכל שנתון רלוונטי.

כך ממשיכים נהגים בעולם לבחור בקורולה, בידיעה שהיא תעלה להם פחות בטווח הארוך. זה נכון גם באקלים מדברי או חם במיוחד, גם במדינות קרות, וגם בכאלה בעלות תשתיות כביש משובשות שמזמנות אתגרים.

4.   שוק משומשות יחיד במינו

האמינות הנדירה של המכונית יצרה מצב בו שוק המשומשות של הקורולה מלא בהזדמנויות לנהגים בעלי תקציבים שונים מאוד: אפשר למצוא טויוטה קורולה יד 2 שתיסע נהדר גם במחיר של רבע ממכונית חדשה, ולנסוע בה שנים בלי להסתבך או להיכנס לעלויות תיקונים בלתי צפויות.

בנוסף, טויוטה קורולה היא יותר ממכונית אחת. מדובר במשפחה מגוונת מאוד, שכוללת מספר דגמים עם מנועים שונים ואף תצורות שונות. כך יכולים נהגים לבחור את הסוג המתאים לסגנון שלהם.

למשל, הקורולה הבסיסית היא מכונית בתצורת סדאן, אך יש קורולה בתצורת האצ'בק שנראית יותר ספורטיבית ואנרגטית, טויוטה קורולה קרוס שהיא קרוסאובר קטן לחובבי הג'יפונים, טויוטה קורולה ורסו שהיא מיניואן קומפקטי ועוד.

5.   חיסכון לטווח ארוך

טויוטה מקפידה לייעל את מנועי הדגמים שלה, ולהשקיע באווירודינמיקה כדי לצמצם גרר ולחסוך בדלק. הרעיון הוא להשתמש בצריכת הדלק הנמוכה כדי למשוך נהגים שמחפשים היברידית חסכונית, ואז להפוך אותם ללקוחות לשנים ארוכות בזכות עלויות הטיפולים הנמוכות, ולראות איך הם מחליפים קורולה בקורולה בזכות שוק המשומשות הפורח. וזו גם אחת הסיבות ששישראלים אוהבים טויטה קורולה היברידית יד 2: עבור המשפחה הממוצעת, היא משתלמת יותר מאחרות.

סיכום

בשורה התחתונה, אפשר לראות איך בנתה טויוטה את הקורולה, ואיך בנתה הקורולה את טויוטה. מכונית חסכונית ופופולרית שלא יורדת מכס המלכות, ובצדק. המתחרות שלה יכולות להציג מוצר טוב יותר, אבל לא אקוסיסטם עשיר באותה מידה - היתרונות של המוסכים, שוק המשומשות והמותג הוותיק פשוט גדולים מדי. על אף התעצמות של משפחתיות חשמליות מסין, והתחרות הקשוחה מבית היצרניות הקוריאניות , נראה שכדי לתפוס את הכתר, יצטרכו לחדש משהו שאיש לא ראה עוד, ועד אז יישאר הכתר על ראש הקורולה.

 

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה